|
کدخبر: 237945

هدفگذاری بزرگ برای واحدهای صنعتی این استان

علی رسولیان در جریان سفر رئیس جمهور و جمعی از اعضای هیأت دولت به استان گیلان اظهار داشت: طرح افزایش ظرفیت تولید را در کشور در دو بخش احیاء واحدهای تولیدی راکد و افزایش راندمان تولید واحدهای صنعتی فعال آغاز کرده‌ایم.

صنعت هدفگذاری بزرگ برای واحدهای صنعتی این استان

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از بازگشت بیش از یک هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی راکد در داخل و خارج شهرک‌های صنعتی طی امسال به چرخه تولید خبر داد و گفت: فعال سازی یک هزار واحد از این تعداد در دولت سیزدهم انجام شد.

علی رسولیان با تأکید بر این‌که برای اجرای این طرح راهکارهایی درنظر گرفته شده است که یکی از ابزارهای مالی آن تأمین مالی زنجیره‌ای است، اضافه کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به‌عنوان متولی طرح افزایش ظرفیت تولید در کشور تعیین شده است.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: از ابتدای امسال تا کنون یک هزار و ۴۸۵ واحد صنعتی در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی به عرصه تولید بازگشتند که ۲۵ هزار شغل جدید را ایجاد کرد.

رسولیان همچنین به فعال سازی بیش از ۳۰۰ واحد تولیدی خارج از شهرک‌های صنعتی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: از مجموع واحدهای احیاء شده طی سال‌ جاری، حدود یک هزار واحد از زمان استقرار دولت سیزدهم بوده است.

وی با بیان این‌که حدود ۱۲ هزار و ۶۷ واحد صنعتی راکد در کشور شناسایی شده است، یادآور شد: احیاء یک هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی و ۴۰۰ واحد صنعتی در خارج از آن‌ها برای امسال هدف گذاری شده است.

 

منبع: شاتا

ارسال نظر