|
کدخبر: 227198 شهریار خادمی

اختصاصی گسترش نیوز:

برگزیدگان هشتمین جشنواره گره طلایی مشخص شدند

جشنواره گره طلایی که به پاس و یادبود علی تاجر زاده رشتی (رشتی زاده) از پیشکسوتان و بزرگان فرش دستباف ایران هرساله در آذر ماه برگزار می گردد امسال نیز با معرفی برگزیدگان برگزار شد.

صنعت برگزیدگان هشتمین جشنواره گره طلایی مشخص شدند

این جشنواره با هدف گردهمایی خانواده فرش ایران در جهت هم فکری ، دوستی و دعوت به همراهی همدیگر برگزار می گردد.

در هشتمین جشنواره گره طلایی از هفت برگزیده این صنعت تقدیر به عمل آمد. در همین راستا از اقدس نوروزی به عنوان بافنده برگزیده ، سید عباس سجادی به عنوان برگزیده مشاغل وابسته به فرش، علی فرد به عنوان طراح و نقاش برگزیده، حسین بردبار به عنوان صادرکننده برگزیده، جواد کاظمی به عنوان پدید آورنده برگزیده، تقدیر به عمل آمد و تندیس ویژه به پرویز تناولی و تندیس خلاقیت به علیرضا فروزان تعلق گرفت.

گره-طلایی2

در ابتدای مراسم فرزند مرحوم رشتی زاده در پشت تریبون ضمن یاد و خاطره پدرش، از دست‌اندرکاران این گردهمایی قدردانی کرد و گفت: هم‌اکنون در اکسپوی دبی و در پاوین ایران، کشور عزیزمان را با فرش آن می شناسند.

 در ادامه مراسم آقای سلیمی از اکسپوی دبی به صورت آنلاین در گردهمایی مذکور شرکت کرد و ضمن بیان حال و هوای پاویون ایران، از نحوه ارائه و پرزنت فرش در آن رویداد جهانی گفت وهمراهی و همکاری فرحناز رافع به جهت حمایت از فرش ایرانی تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه این مراسم فرح ناز رافع رییس مرکز ملی فرش ایران ضمن تشکر از فرزند مرحوم رشتی زاده، یاد و خاطره آن کارآفرین نمونه در صنعت فرش کشور را گرامی داشت و اظهار کرد: در دو سال گذشته سختی ها و مشکلات زیادی را پشت سر نهادیم، مشکلاتی اعم از تحریم‌های ظالمانه و پاندمی کرونا تا تغییرات متوالی در وزارت صمت تا نوسانات متعدد ارز، که همگی تاثیرات منفی بر صنعت فرش کشور گذاشته است.

رافع ادامه داد: اما ما در طول دو سال گذشته با تمام توان تلاش کردیم که به بهترین نحو ممکن، جلوه هنر ایران را درخشان تر نمایان کنیم. نمونه بارز آن‌را می توان در اکسپوی ۲۰۲۰ است.

ما می دانستیم که دولت در این زمینه مارا همراهی نمی کند به همین علت به بخش خصوصی روی آوردیم.

وی افزود: اکنون پاویون ایران در اکسپوی دبی جلوه تمام نمایی از درخشش هنر ایرانی است، هنری از تاروپود دستان بافنده ایرانی، اکنون پاویون ایران در دبی را با فرش آن می‌شناسند.

جای دارد از همه کسانی که ما را در این راه همراهی کردند تشکر ویژه به عمل آورم. از وزیر محترم صمت و وزاری پیشین از بخش خصوصی کشور و آقایان زمانی و پیمان پاک قدردانی ویژه ای دارم.

رییس مرکز ملی فرش ایران در پایان گفت: مرکز ملی فرش به زودی از زیر مجموعه وزارت صمت خارج خواهد شد و به وزارت میراث فرهنگی واگذار می شود.قرار است که این مرکز در این وزارت خانه به معاونت وزیر ارتقا پیدا کند. این اتفاق مبارکی است و امیداوریم که صنعت فرش کشور روزبه‌روز پیش‌تر از قبل بدرخشد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها