|
کدخبر: 172740

تاکید وزارت صمت بر استفاده از ظرفیت‌های موجود

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های موجود در بخش تولید، گفت: در برنامه‌های تدوین شده برای سال ۱۴۰۰ احیاء ۲ هزار واحد تولیدی در سراسر کشور هدف گذاری شده است.

صنعت تاکید وزارت صمت بر استفاده از ظرفیت‌های موجود

 سعید زرندی در جلسه با مدیرعامل و مدیران سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: مقررشده است ۱۶۰۰ واحد راکد در داخل شهرکهای صنعتی و ۴۰۰ واحد تعطیل خارج از شهرکها راه اندازی شود.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت افزود: در سال گذشته بیش از ۱۵۰۰ واحد راکد به چرخه تولید برگشت و هدفگذاری که از ابتدای سال ۹۹ تدوین شده بود محقق شد و این مسئولیت در سال جاری نیز به سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی محول شد.

زرندی در توضیح پروژه‌های تعریف شده برای این سازمان در سال ۱۴۰۰، تصریح کرد: توسعه زیرساخت شهرک ها، توسعه خوشه های کسب و کار صنعتی و صنفی با هدف ۴۰ خوشه، توسعه صنایع کوچک و مستعد پیمانکاری فرعی در راستای تکمیل زنجیره تامین صنایع بزرگ برای ۲۵۰ واحد از جمله پروژه های است که برای سال ۱۴۰۰ برای سازمان صنایع کوچک و شهرک‌ها تعریف کرده ایم.

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های موجود در بخش تولید

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های موجود در بخش تولید اظهار داشت: تمرکز وزارت خانه بر استفاده از ظرفیت های موجود است که شامل ۳ موضوع احیاء واحدهای راکد، افزایش ظرفیت واحدهای موجود و واگذاری واحدهای راکد نیمه تمام می باشد.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت از تمرکز وزارت متبوع خود بر واحدهای راکد نیمه‌ تمام خبر داد و گفت: از موضوعاتی که امسال برای آن برنامه ریزی شده است واحدهای راکد نیمه تمام است که باید برای آن تعیین تکلیف کرد چرا که تعدادی واحد نیمه تمام سالهاست بصورت راکد مانده و باید از سرمایه گذاران جدید برای تکمیل آن کمک گرفت.

تامین انرژی، مسئله مهم بخش تولید

وی همچنین دربخش دیگر از صحبت‌های خود، موضوع انرژی را یکی از موضوعات مهم برای آینده این سازمان عنوان و تاکید کرد: اگر به دنبال توسعه سرمایه‌گذاری در بخش تولید و خواستار جهش بزرگ در بخش صنعت هستیم، نیاز است برای تامین برق ، آب و گاز برای شهرکها نیازمند یک تحرک جدی شکل بگیرد.

زرندی با بیان اینکه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌ها هم باید به مدل جدیدی از سرمایه گذاری و تامین مالی برای این موضوع اقدام نماید، گفت: گرچه در قوانین ومقررات بصورت شفاف وظایفی برای وزارت نیرو و نفت تعریف شده اما به دلیل کمبود اعتبارات این وزارتخانه ها مشکلاتی در این زمینه می باشد که امیدواریم با مساعدت سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو و نفت موضوع انرژی مورد نیاز شهرک‌ها تامین شود.

همچنین در این جلسه رسولیان رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گزارشی از اقدامات این سال در سال ۹۹ ارائه داد؛ همچنین برنامه های سال ۱۴۰۰ بررسی و مقرر شد رصد و پایش برنامه های ابلاغی بطور منظم انجام شود.

منبع: شاتا

ارسال نظر