|
کدخبر: 160587

قرارداد ۶ میلیاردی وزارت صمت با شرکت های داخلی

معاون وزیر صمت گفت: با امضای تفاهمنامه با ۵ شرکت برتر تولیدی جهت اجرای ۶۲ طرح معدن و صنایع معدنی، صنایع غذایی، صنایع پالایشگاهی و ماشین‌سازی به دنبال پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی هستیم.

صنعت قرارداد ۶ میلیاردی وزارت صمت با شرکت های داخلی

سعید زرندی امروز در مراسم امضای تفاهمنامه بین وزارت صمت و ۵ شرکت برتر تولیدی با موضوع «اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر» به ارزش ۶.۱ میلیارد دلار، اظهارکرد: این تفاهمنامه‌ها شامل ۶۲ پروژه در زمینه معدن و صنایع معدنی، صنایع غذایی، ماشین‌سازی و صنایع پالایشگاهی است؛ هدف از تنظیم و امضای این تفاهمنامه‌ها ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری و تشویق بنگاه‌ها برای توسعه و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی با تکیه بر توانمندی‌های داخلی است.

معاون طرح و برنامه وزیر صمت ادامه‌داد: به این منظور از بین ۱۲ هزار بنگاه اقتصادی با اشتغال بیش از ۱۰ نفر، بر پایه شاخص‌های مختلف مانند اشتغال، صادرات و ارزش افزوده، تعداد ۱۰۰ شرکت برتر شناسایی و انتخاب شده‌اند که از این تعداد ۳۹ شرکت در بخش پالایشگاهی، پتروشیمی و شیمیایی، ۲۱ شرکت در حوزه غیرفلزی، ۲۰ بنگاه در حوزه معدن و صنایع معدنی و ۲۰ بنگاه نیز در بخش ماشین‌سازی و نیرومحرکه فعالیت دارند.

زرندی گفت: امروز پنج شرکت چادرملو، ماشین‌سازی اراک، آلومینیوم المهدی، نفت سپاهان و شیرین عسل، در گام نخست حدود ۶.۱ میلیارد دلار موضوع تعریف کرده‌اند.

وی افزود: برای تأمین منابع مالی نیز از ظرفیت بازار سرمایه، منابع بانکی، آورده بنگاه‌ها، منابع صندوق توسعه ملی و جلب مشارکت سایر بنگاه‌های برتر استفاده خواهد شد.

معاون وزیر صنعت تاکید کرد: در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری در کشور رشد داشته، اما متناسب با تورم و استهلاک نبوده است.

وی ادامه‌داد: در این تفاهمنامه به دنبال تکمیل زنجیره ارزش، بهبود تراز تجاری کشور، نوسازی ماشین‌آلات، توسعه فناوری‌های نوین، حرکت به سمت تنوع محصولات و ورود به بازارهای جهانی هستیم.

زرندی تصریح‌کرد: هرچند برای توسعه نیازمند بنگاه‌های بزرگ هستیم، اما در عین حال سیاست جدی ما توسعه بنگاه‌های متوسط و کوچک نیز هست.

وی تاکید کرد: آینده کشور از آن تولید بر محور فناوری است.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها