|
کدخبر: 68372

غریب‌پور در گفت‌وگوی اختصاصی با گسترش‌نیوز؛

از بخش خصوصی یک هزار و ۲۰۰ میلیارد سرمایه جذب کردیم

غریب‌پور گفت: امسال از بخش خصوصی یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان جذب سرمایه داشتیم.

گسترش‌نیوز: خداداد غریب پور، رئیس هیات عامل ایمیدرو در ارتباط با فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه معدن به گسترش‌نیوز اظهار کرد: حوزه معدن یک مزیت برای کشور محسوب می‌شود.

غریب‌پور گفت: ما جزء ۱۰ کشور اول دنیا در زمینه معدن و صنایع معدنی هستیم خوشبختانه اکتشاف جزء اولویت‌های دولت است و ایمیدرو امسال با حمایت وزارت صنعت معدن و تجارت توانست یک کار بزرگ را در مجموعه کل، شرکت‌ها و کنسرسیون‌های بزرگ انجام دهد. مسلما برای اکتشاف نیازمند سرمایه‌گذاری هستیم. ظرفیت معادن ما چه در بخش فلزات آهنی و چه در بخش فلزات غیر آهنی برای سرمایه‌گذاری بسیار بزرگ و قابل مقایسه با دنیا است.

gharibpourneshastmadanii.jpg

وی افزود: حتی در آلومینیوم ما بوکسیت شناسایی کرده‌ایم. در مس و طلا ظرفیت ما دو برابر شده است و ظرفیت جدید یعنی معادن جدیدی شناسایی شده و متعاقب آن سرمایه‌گذاری برای استخراج نیاز است. امسال از بخش خصوصی یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان جذب سرمایه داشتیم

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: در همین راستا آغاز عملیات اجرایی خط دوم مسیر سنگان - خواف - رشتخوار - تربت حیدریه انجام می‌شود. این طرح به طور ۱۵۰ کیلومتر است و ۸۶۶ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری این طرح است. مشارکت‌کنندگان این طرح نیز شرکت تامین و توسعه زیرساخت‌های شرق ایران و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها