|
کدخبر: 67755

عضوانجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز؛

ماینکس ۲۰۱۹، تاثیرگذار در توسعه صنایع معدنی

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: اگر بخواهیم به تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در ۱۴۰۵ برسیم این سرمایه‌گذاری همچنان باید توسعه یابد و در همین رابطه وجود نمایشگاه‌ها می‌تواند تاثیر‌گذار باشد.

گسترش‌نیوز: برگزاری نمایشگاهی با موضوع سرمایه گذاری در حوزه معدن و صنایع معدنی یکی از جدید ترین رویدادهای صنعتی کشور است.

هشتمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران ( MIINEX۲۰۱۹) و هشتمین کنفرانس و نمایشگاه‌ بین‌المللی مهندسی مواد و متالورژی ( imat۲۰۱۹ ) ۱۵تا ۱۷ مهرماه ۹۸ در شبستان مصلای امام خمینی تهران برگزار می‌شود. این رویداد یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های معدنی و صنعتی کشور و خاورمیانه است.

خوروش، عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و مدیرعامل فولاد کویر با بیان این موضوع که یکی از معضلات امروز کشور ما وابستگی به نفت است،در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز اظهار کرد: درآمد حاصل از فروش نفت مهم‌ترین عامل واردات بیش از حد ایران بود این واردات تمام حوزه‌‌ها از جمله صنایع معدنی و فولاد را نیز شامل می‌شده است. امروز به دلیل تحریم‌ها میزان تولیدات بومی افزایش چشم‌گیری یافته و ما را به سمت خودکفایی سوق داده است. امروز ما یکی از صادرکنندگان فولاد جهان هستیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا برگزاری نمایشگاه ماینکس و آیمت می‌تواند در توسعه صنایع فولادی کشور تاثیرگذار باشد، افزود: هر اقدامی در زمینه سرمایه‌گذاری می‌تواند در توسعه کشور اثر مثبت داشته باشد. برگزاری نمایشگاه‌ها با محور سرمایه‌گذاری نیز در توسعه صنایع معدنی تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وی در مورد اهمیت فولاد در وجه بین‌المللی کشور‌ها گفت: فولاد یک کالای استراتژیک است. در جهان یکی از شاخصه‌‌‌های توسعه و رشد یک کشور، میزان مصرف سرانه فولاد است. کشور ما نیازمند سرمایه‌گذاری و توسعه است و توسعه در زمینه صنایع معدنی و فولادی از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با بیان این موضوع که برگزاری نمایشگاه‌هایی با موضوع سرمایه‌گذاری می‌توانند در توسعه فولادی کشور تاثیر‌گذارباشد، گفت: روند سرمایه‌گذاری باید به سمت فولاد و صنایع فولادی باشد.

خوروش گفت: سرمایه‌گذاری در صنایع معدنی و فولادی در سال‌های گذشته پیشرفت داشته و از قبل آن توانستیم میزان تولید را چندین برابر کنیم و این موضوع حاصل برنامه‌ریزی درست واحد‌های فولادی است. اگر بخواهیم به تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در ۱۴۰۵ برسیم این سرمایه‌گذاری همچنان باید توسعه یابد و در همین رابطه وجود نمایشگاه‌ها می‌تواند تاثیر‌گذار باشد.

وی گفت:این سرمایه‌ها باید برای تامین زیرساخت‌ها از جمله راه‌آهن، جاده، گاز، برق، آب هزینه شود. این نیاز‌ها جدی است اگر بخواهیم مقادیر زیادی فولاد را صادر کنیم نیازمند شبکه حمل‌ونقل کاملی هستیم سرمایه‌گذاری‌ها در این زمینه قطعا باعث پیشرفت و توسعه خواهد شد.

وی با بیان این موضوع که فولاد کویر نیز در صدد سرمایه‌گذری در طرح‌های توسعه‌ای است، گفت:به شکل کلی دولت اگر بخواهد در آینده نزدیک وابستگی خود را به نفت را قطع کند، لازم است در یک سری صنایع ارزآور همچون فولاد و پترو شیمی سرمایه‌گذاری درست و حسابی انجام دهد. نباید تنها یک فولاد مبارکه داشته باشیم بلکه باید فولاد مبارکه‌ها داشته باشیم ۵ مجتمع فولادی همچون فولاد مبارکه در ۵ نقطه مهم از جمله بندر چابهار داشته باشیم که در تولید و صادرات فولاد به شکل وزین فعالیت کنند. آنچه در این نمایشگاه اتفاق خواهد افتاد باید برقراری ارتباط بین سرمایه‌گذار و واحد‌های تولیدی است

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری گفت: لازمه سرمایه‌گذاری، برنامه‌ریزی است. نحوه سرمایه‌گذاری در قالب همایش‌ها و سمینار‌ها می‌تواند آموزش داده شود. برگزاری نمایشگاه‌هایی با موضوع سرمایه‌گذاری می‌تواند تاثیر بسزایی در آشنایی صاحبان سرمایه‌ و شرکت‌های تولیدی با نحوه سرمایه‌گذاری و برقراری ارتباط داشته باشد.

وی گفت: اگر به آمارهای صادراتی که انجمن تولیدکنندگان فولاد اعلام می‌کنند، نگاهی داشته باشیم، درمی‌یابیم که تولیدات محصولات نهایی بین ۵ تا ۷ برابر شده و از سال گذشته تا امسال نیز به ۴برابر رسیده است. در این بین بخش خصوصی نیز شهامت حضور در بازارهای جهانی را پیدا کرده است.با سرمایه‌گذاری می‌توانیم به سمت تولید با ارزش‌افزوده‌ بیشتر‌ برویم و به موفقیت‌های بیشتری در صنایع فولادی دست یابیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها