|
کدخبر: 67550

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران؛

ماینکس ۲۰۱۹، فرصتی برای توسعه

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی با یک رشد بسیار خوب شروع شد و ادامه پیدا کرد در این مسیر ما توانستیم با این سرمایه‌گذاری‌ها بسیاری از بخش‌های صنایع معدنی را توسعه دهیم

گسترش‌نیوز: سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی یکی از مهمترین بخش‌های زیربنایی است که توسعه در قالب آن امکان پذیر است.

هشتمین نمایشگاه سالانه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران (MINEX ۲۰۱۹) و هشتمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی متالورژی و مواد (iMat۲۰۱۹) که یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های معدنی و صنعتی کشور و خاورمیانه محسوب می‌شود با حضور بیش از ۱۳۰ شرکت و بنگاه اقتصادی داخلی و خارجی از ۱۸ کشور که به طور مستقیم و یا نمایندگان آنها از کشورهای ایتالیا، آلمان، روسیه، افریقای جنوبی، ترکیه، چین، کره، ژاپن، هلند، سوئد، بلژیک، اسپانیا، چک، لهستان، رومانی، کانادا، پاکستان و هند از ۱۵ تا ۱۷ مهرماه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

با حضور بیش از ۱۳۰ شرکت داخلی و خارجی هشتمین نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران (ماینکس) و هشتمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی مواد و متالورژی (آیمت) برگزار می‌شود.

هشتمین نمایشگاه سالانه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران (MINEX ۲۰۱۹) و هشتمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی متالورژی و مواد (iMat۲۰۱۹) این کنفرانس و نمایشگاه در سه بخش اصلی اکتشاف، استخراج و فرآوری مواد معدنی تا علم مواد و مهندسی متالورژی و ریخته گری و رسیدن به محصول میانی برپا می‌شود و در آن انواع صنایع، تجهیزات و ماشین‌آلات معدنی، صنایع معدنی، شرکت‌های مختلف سرمایه گذار، موسسات مالی و اعتباری و مهندسین مشاور حضور و مشارکت خواهند داشت؛ در این رویداد سعی برآن شده که زنجیره کامل معدن تا قطعه ریخته گری آورده شود.

بهرام سبحانی، رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد در ارتباط با اهمیت سرمایه‌گذاری در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و برگزاری نمایشگاهی با این موضوع می‌تواند تاثیر گذار باشد. امروز نرخ رشد سرمایه‌گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی به سرعت قبل نیست اما متوقف نیز نشده است. سرمایه‌گذاری با یک رشد بسیار خوب شروع شد و ادامه پیدا کرد در این مسیر ما توانستیم با این سرمایه‌گذاری‌ها بسیاری از بخش‌های صنایع معدنی را توسعه دهیم به شکلی که تولید فولاد از ۱۵ میلیون تن به ۲۶ میلیون تن رسیده است. این میزان تولید است و ظرفیت تولید ما ۳۲ میلیون تن است که امیدواریم با سرمایه‌گذاری‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای به این میزان از تولید برسیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا برگزای هشتمین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی را برای آینده معدن و صنایع معدنی تاثیر‌گذاری می‌دانید، گفت: نمایشگاه‌ها معارفه توانمندی‌ها، فناوری، تجهیزات است. بسیاری از شرکت‌های داخلی و بین‌المللی از طریق این نمایشگاه‌ها با محصولات جدید در عرصه معدن و صنایع معدنی آشنا می‌شوند و مسیری برای توسعه و پیشرفت صنایع است.

سبحانی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی گفت: باید اهداف، محورها، ظرفیت‌ نمایشگاه‌های فولادی و معدنی از جمله ماینکس برای صاحبان صنایع و معادن اطلاع رسانی شود تا فعالان معدنی و صنعتی در این رویدادها شرکت فعال داشته باشند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد در ادامه افزود: دانش‌بنیان‌ها و شرکت‌های فعال در زمینه تولیدات علمی راه توسعه کشور هستند تکنولوژی را در معدن و صنایع معدنی کاربردی می‌کنند. با استفاده از دانش‌بنیان‌ها در معدن و صنایع معدنی توانستیم محصولاتی که تا کنون وارداتی بود و برای تهیه آن با مشکلات زیادی روبرو بودیم را تولید کنیم و نمایشگاه‌ها در معرفی این محصولات بسیار تاثیر گذار هستند.

وی خاطر نشان کرد: نمایشگاه‌های معدنی و صنایع معدنی باید از موازی کاری فاصله بگیرند و برای خود یک هدف مشخص و خاص را تعریف کنند. باید تعریف کنند قرار است با برگزاری این نمایشگاه به چه نتیجه ای برسیم؟ و در آخر نیز بررسی کنند که به چند درصد از اهداف خود دست یافته‌اند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها