|
کدخبر: 67106

در دومین همایش و نمایشگاه چشم‌انداز صنایع غیرآهنی ایران و فناوری‌های وابسته مطرح شد:

دعوت وزارت صمت از مردم برای سرمایه‌گذاری معدنی

وزیر صمت گفت: مخالف خام فروشی هستیم، گفت: توازن در زنجیره فولاد برقرار شده است. از ایمیدرو و معاونت معدنی قدردانی می‌کنم. مردم را دعوت به سرمایه‌گذاری در روی معادن کوچک می‌کنیم.

گسترش‌نیوز : رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در برنامه افتتاحیه همایش صنایع غیر آهنی با بیان این موضوع که وزارتخانه ۷ محور را در برنامه‌های خود گنجانده است، گفت: معدن و صنایع معدنی یکی از آنها است.

نقشه راه معدن بیش از ۷۰ سیاست دارد که مورد پیگیری وزارتخانه است. اکتشاف اولویت است و از برنامه‌های اساسی ما به شمار می‌رود.ارزش تولیدات معدن و صنایع معدنی سال گذشته ۲۰ میلیارد دلار بوده است. در هشت ماهه سال میلادی بیش از ۱۷ میلیون تن فولاد تولید شده است. انجمن‌های تخصصی مسوولیت برخی امور را به‌دست بگیرند.

مخالف خام فروشی هستیم

وی با بیان این موضوع که ساخت داخل در سال رونق تولید مورد توجه است. مخالف خام فروشی هستیم، گفت: توازن در زنجیره فولاد برقرار شده است. از ایمیدرو و معاونت معدنی قدردانی می‌کنم. مردم را دعوت به سرمایه‌گذاری در روی معادن کوچک می‌کنیم.

رحمانی گفت: امسال واحد تولید الکترود گرافیتی اردکان افتتاح می‌شود. توسعه اکتشافات و توسعه فاز دوم آلومینا در جاجرم امکان‌پذیر می‌شود.

در بورس سود ۳۶ درصدی داشته‌ایم

در دومین همایش و نمایشگاه چشم‌انداز صنایع غیرآهنی ایران و فناوری‌های وابسته که در سکوت رسانه‌ای برگزار شد، غریب پور اعلام کرد: سهم صادرات ۵ ماهه بخش معدن و صنایع معدنی، ۳۳ درصد شده است. این در حالی است که سال قبل سهم این حوزه حدود ۲۰ درصد بود. فروش ۶ ماهه بخش معدن و صنایع معدنی به ۸۴ هزار میلیارد تومان رسید در صورتی که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۷۱ هزار میلیارد تومان بود.

وی با بیان این موضوع که در شهریور ماه، ۱۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان فروش معدن و صنایع معدنی بوده است، گفت: در بورس سود ۳۶ درصدی داشته‌ایم. نیمی از سود انباشته شرکت‌های بورسی، به بخش معدن و صنایع معدنی اختصاص دارد. بخش مس در نیمه اول امسال، ۴۵۰ میلیون دلار صادرات داشته که حتی بیش از رقم صادرات کل سال قبل این صنعت است. رئیس هیات عامل ایمیدرو در دومین همایش همایش چشم‌انداز صنایع غیرآهنی ایران مطرح کرد: تشکیل کمیته پایش نیازهای ایران خودرو با حضور غول‌های صنایع معدنی انجام می‌شود همچنین افزایش بی‌سابقه سهم معدن و صنایع معدنی در صادرات غیرنفتی امکان‌پذیر است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها