|
کدخبر: 66943

اختصاصی گسترش‌نیوز؛

تکنولوژی سودآور برای معدنی‌ها / تور مجازی به معادن میسر می شود

رضوی گفت: ساخت تصاویر سه بعدی برای معدن و صنایع معدنی یک اختراع نیست، بلکه یک ایده است. دوربین‌های VR یا واقعیت مجازی در واقع چشم شما را می‌گیرند و چشم مجازی به شما می‌دهد و با این روش می‌توان به شکل مجازی در معادن راه رفت.

گسترش‌نیوز: تکنولوژی یکی از مهمترین پایه‌های ماندگاری در یک صنعت است.

golgohar2.JPG

در صنایعی همچون ذوب آهن و فولاد سازی هر چه تجیهزات و ماشین آلات پیشرفته‌تر باشد به همان میزان مشکلات مربوط آسیب‌های نیروی انسانی کمتر خواهد شد و بهروه‌وری را افزایش خواهد داد. امروز دانشگاه‌ها به عنوان مراکزی که علوم مربوط به معدن، اکتشاف و صنایع معدنی را آموزش می‌دهند امروز به عنوان مراکز دانش‌بنیان صنایع معدنی هستند. وزارت صنعت معدن و تجارت به دنبال این است که ارتباط بین دانشگاه و معادن بیشتر شود.بازدید از معادن و مراکز فولادی به دو دلیل سخت شده است اول هزینه و دوم مسافت زیاد. رضوی یکی از محققانی که بر روی پروژه‌های مختلف کار می‌کند با استفاده از نرم افزاری توانسته معادن را به شکل سه بعدی در قالب یک فیلم تدوین کند و سفر مجازی به معادن را مسیر نماید در زیر گفت‌وگویی با این جوان ایرانی داریم که از نظر می‌گذرد؛

teknoloji342.JPG

سید علیرضا رضوی که لیسانس شهرسازی است در حدود ۴ سال است که در حوزه تولید تصاویر سه بعدی برای صنعت فعالیت‌ می‌کند. وی در ارتباط با موضوع مورد فعالیت خود به گسترش‌نیوز گفت: ساخت تصاویر سه بعدی برای معدن و صنایع معدنی یک اختراع نیست، بلکه یک ایده است. در تمام صنایع از جمله گردشگری نیز کاربرد دارد. دوربین‌های VR یا واقعیت مجازی در واقع چشم شما را می‌گیرند و چشم مجازی به شما می‌دهد. ربات سه بعدی ساز، معدن را به شکل یک فایل سه بعدی در می‌آورد بعد آن را در سایت بارگزاری می‌کنیم.

تفاهم‌نامه امضاء کردیم

وی در ادامه گفت: با برخی واحد‌ها توانستیم ارتباط بگیریم از جمله دوتفاهمنامه با وزارت صنعت معدن و تجارت و شهرک‌های صنعتی داشتیم و برای برخی واحدهای معدنی و صنایعی معدنی نیز پروژه‌هایی انجام داده ایم.

رضوی در ادامه با بیان این موضوع که ما در قالب یک پروژه تمامی معادن، کارخانجات و واحد‌های تولیدی را در قالب یک فیلم سه بعدی به تصویر می‌کشیم، گفت: با این ایده هر شخصی در هر کجای دنیا می‌تواند خود را در داخل معدن و یا کارخانه فولاد ببیند. دوربین‌های VR یا واقعیت مجازی را در به چشم خود بزند و داخل کارخانه شروع به حرکت کند و یا از خط تولید و بخش‌های مورد نظر بازدید کند.

اولین مزیت خرید و فروش معدنی و سرمایه‌گذاری است

وی در ارتباط با مزیت‌های فعالیت‌ خود گفت: اولین موضوع خرید و فروش معدنی و سرمایه‌گذاری است. بازدید مستقیم از کارخانه، معادن و خط‌های تولیدی در بخش معدن و صنایع معدنی خطرات بسیاری برای بازدیدکننده‌ها دارد. بسیار اتفاق می‌افتد به دلیل حرارت بالای یک خط تولید در کارخانجات فولادسازی مشکلاتی برای بازدیدکنندگان ایجاد می‌شود. از طرفی سرمایه‌گذاران خارجی برای بازدید از خط تولید و بخش‌های مختلف می‌توانند از این روش بدون صرف هزینه و وقت به راحتی از کارخانه و معادن بازدید کنند.

رضوی گفت: یکی از مشکلاتی که اساتید دانشگاه‌ها عنوان کرده‌اند این است که در طول سال‌های گذشته میزان بازدید دانشجویان از معادن و کارخانجات معدنی کاهش چشم‌گیری داشته است و دلیل اصلی آن بودجه است. با این روش دانشجویان رشته‌های مختلف معدنی و متالورژی از معادن بازدید می‌کنند.

وی در آخر گفت: برای معرفی ایده خود تلاش بسیاری داشته ایم. از وزارت صنعت معدن و تجارت درخواست داریم که در شناساندن ایده‌های جدید به پژوهش‌گرها کمک کنند و ایده ما معرفی شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها