|
کدخبر: 66621

اختصاصی گسترش‌نیوز از شانزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی متالورژی؛

نظر نماینده‌ مجلس در مورد نمایشگاه 2019 IRANMETAFO

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: پیشرفت باید در صنعت نمایشگاهی به‌روز باشد. امروز باید محصولاتی که توسط شرکت‌های داخلی تولید نمی‌شود، به نمایش گذاشته شود. این به نمایش‌گذاشتن، شرکت‌های دانش‌بنیان را از نیاز‌ شرکت‌های داخلی آگاه می‌کند و به گونه‌ای یک فراخوان برای بومی‌‌سازی است.

گسترش‌نیوز: نمایشگاه بین‌المللی متالورژی (IranMetafo2019) از جمله مهم‌ترین نمایشگاه‌هایی است که اکنون به عنوان یک برند مطرح است و هر ساله بالغ از ۴۵۰ شرکت از بیش از ۲۲ کشور جهان در آن حضور می‌یابند.

۸ آذر ماه ۱۳۹۸ مصادف با ۲۹ نوامبر ۲۰۱۹ میلادی شانزدهمین دور از این نمایشگاه در محل نمایشگاه‌های دائمی تهران به مدت سه روز برگزار خواهد شد.

صاحبان معادن و صنایع معدنی با موضوعات فولاد، فلزات غیرآهنی، ریخته‌ گری، قالب‌سازی، آهنگری، معدن و صنایع معدنی، صنایع سرامیک و نسوز‌ها، شیرهای صنعتی در این نمایشگاه حضور می‌یابند و برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی از جمله مهم‌ترین حاشیه‌های این رویداد بین‌المللی است.

نمایشگاه مهم‌ترین و تاثیرگذار‌ترین ابزار بازاریابی شناخته می‌شود.

عبدالکریم جلالی، مدیر نمایشگاه ایران متافو با اشاره به کارکرد نمایشگاه برای بخش صنعت در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز اظهار کرد: نمایشگاه مهم‌ترین و تاثیرگذار‌ترین ابزار بازاریابی شناخته می‌شود. با وجود پیشرفت‌هایی که متاثر از فناوری ایجاد شده، نمایشگاه‌ها همچنان با همان سبک و سیاق گذشته برگزار می‌شوند و صنعت نمایشگاهی توانسته فناوری را به خدمت بگیرد.

jalaliexpo.jpg

وی افزود: ایران متافو ۲۰۱۹ تاییدیه اتحادیه جهانی نمایشگاه‌های بین‌المللی(UFI) را دارد. صاحبان معادن و صنایع معدنی از جمله فولاد مبارکه، فولاد هرمزگان، ذوب‌آهن اصفهان با موضوعات فولاد، فلزات غیرآهنی، ریخته‌ گری، قالب‌سازی، آهنگری، معدن و صنایع معدنی، صنایع سرامیک و نسوز‌ها، شیرهای صنعتی در این نمایشگاه حضور می‌یابند.

پیشرفت در صنعت نمایشگاهی باید به‌روز باشد

محمدرضا منصوری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس و نماینده مردم ساوه در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز اظهار کرد: ایران در صنعت فولاد در بین ۸ کشور برجسته جهان قرار دارد و باید تولید را توسعه دهد.

mansori.jpg

نمایشگاه‌ها محل عرضه فناوری روز و توانمندی‌های صنعتی است. در نمایشگاه متالوژی شرکت‌ها، کارخانجات و تولید‌کنندگان داخلی از آخرین دستاوردها و توانمندی‌های خود در صنعت و صنایع معدنی رونمایی می‌کنند و محصولات خود را به معرض نمایش می‌گذارند.

وی با بیان این‌که باید نمایشگاه‌ها روز به روز پیشرفت کند، گفت: پیشرفت باید در صنعت نمایشگاهی به‌روز باشد. امروز در معدن و صنایع معدنی خوب است سوژه‌های نمایشگاه‌های معدنی و صنایع معدنی توسعه پیدا کند. یعنی اگر تا‌‌کنون تنها محصولات تولید شده واحد‌های تولیدی در نمایشگاه‌ها به‌‌نمایش‌ گذاشته‌ می‌شده، امروز محصولاتی که توسط شرکت‌های داخلی تولید نمی‌شود به نمایش گذاشته شود. این به نمایش‌گذاشتن، شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدکننده‌های بومی را از نیاز‌های شرکت‌های داخلی آگاه می‌کند و به گونه‌ای یک فراخوان برای تولید و تشویق به بومی‌‌سازی است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که نمایشگاه متالورژی در این زمینه فعالیت‌هایی داشته‌، گفت: باید نمایشگاه‌هایی همچون ایران متافو که با یک عملکرد جدید فعالیت‌ می‌کنند در زمینه رسانه‌ای کردن فعالیت‌های خود نیز قدم بردارد تا شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدکننده‌ قطعات و تجهیزات ایرانی بتوانند در توسعه و تامین نیاز‌ّها گام بردارند.

گفتنی است شانزدهمین دور از نمایشگاه بین‌المللی متالورژی (IranMetafo 2019) توسط شرکت شرکت نمانگر برگزار خواهد شد و در سالن‌های ۲۷-۱۱-۱۰-۹-۸-۷-۶-۵ محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران غرفه‌های شرکت‌کنندگان برپا خواهد شد و پایگاه خبری گسترش‌نیوز، روزنامه صمت و روزگار معدن پوشش اخبار این رویداد صنعتی و معدنی را بر عهده دارند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها