|
کدخبر: 66603

عضو انجمن سرب و روی ایران در گفت‌وگوی اختصاصی گستر‌ش‌نیوز؛

دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را !

عضو انجمن سرب و رو ایران گفت: در اقتصاد مقاومتی صادرات از اهمیت بسیاری برخوردار است که این تصویب نامه ضد آن است ما نمیدانیم که بالاخره دم خروس را قبول کنیم یا قسم حضرت عباس را.

گسترش‌نیوز: ‌ سرب و روی از جمله ارزآورترین صنایع معدنی ایران است که از ارزش صادراتی بسیار بالایی برخوردار است.

حسن حسین‌قلی عضو انجمن سرب و روی ایران در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز اظهار کرد: صنایع معدنی از جمله مهم‌ترین و با اهمیت‌ترین بخش‌های صنایع ایران است مواد اولیه آن توسط ایمیدرو تهیه می‌شود و در اختیار کارخانه‌ها قرار گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت توازن در صدور ابلاغیه‌ها گفت: ابلاغ عوارض ۲۵ درصدی برای صادرات مواد معدنی بر سرب‌‌و روی‌‌ تاثیر مستقیم دارد و برای فعالان آن مشکل ایجاد کرده است.

hoseyngholi234421.jpg

حسین‌قلی در پاسخ به این پرسش که مهم‌ترین برنامه برای فعالان سرب ‌و روی چیست، گفت: امسال سال تلاش برای تولید و رونق اقتصادی است. مهم‌ترین برنامه ما توسعه است. در اقتصاد مقاومتی صادرات از اهمیت بسیاری برخوردار است که این تصویب نامه ( اخذ عوارض بیش از ۲۰ درصد برای معدنی‌ها) ضد آن است. ما نمیدانیم که بالاخره دم خروس را قبول کنیم یا قسم حضرت عباس را. از یک طرف به ما می‌گویند میزان تولید را بالا ببرید، اشتغال ایجاد کنید تا کارخانه‌ها به تولید ادامه دهند از طرف دیگر آقایان ابلاغیه‌ای صادر می‌کنند که عوارضی تعیین می‌شود که موجب تعطیلی کارخانه‌ها می‌شود.

رئیس انجمن سرب و روی ایران در آخر خاطر نشان کرد: ایمیدرو یک شرکت به نام ایمپاسکو( شرکت تهیه تولید مواد معدنی ایران ) دارد که معدن انگوران در اختیار ایمپاسکو است. مواد اولیه‌ای که از معدن انگوران استخراج می‌شود شامل اکسیده و سولفوره است. این مواد اولیه بین فعالان سرب و روی تقسیم می‌شود. این تقسیم باید عادلانه و بدون در نظر گرفتن رانت و یا تفاوت بین واحد‌ها باشد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها