|
کدخبر: 66161

اختصاصی گسترش نیوز از همایش «توسعه اکتشاف ایران؛ فرصت‌ها و چالش‌ها»

غریب‌پور: برای نخستین بار معادن ارزش‌گذاری شدند

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: سیستم مدیریت پروژه به ایمیدرو اضافه می‌کنیم.

گسترش‌نیوز: همایش « توسعه فعالیت‌های اکتشافی، پهنه‌های اکتشافی ایران؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» صبح امروز با حضور رضا رحمانی وزیر صنعت معدن و تجارت، خداداد غریب‌پور رئیس هیات عامل ایمیدرو و جمعی از مسئولان دولتی و اصحاب رسانه در تالار سوره وزارت صمت برگزار شد.

newgharib1.jpeg

در این همایش خداداد غریب پور، رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اهمیت اکتشاف گفت: پیشنهاد ایجاد کنسرسیوم اکتشاف از سوی ایمیدرو مطرح شد و وزارت صمت نیر از این موضوع حمایت کرد.

وی افزود: ۳.۹ میلیارد دلار طرح در امسال افتتاح خواهد شد.۳۰۰ میلیارد تومان به سالکو تزریق کردیم.

وی بابیان این موضوع که ایمپاسکو تلاش هایی را برای بخش معادن انجام داده است، گفت: ما یک نظام کنترل مدیریت داشتیم و یک کنترل مدیریت قوی را به‌وجود آوردیم.

وی با بیان این موضوع که توسعه اکتشافات به عنوان ضرورت مطرح شد گفت: بخش معدن به ۵ دلیل درون گرا، مردم نهاد، برون گرا، دانش‌بنیان، عدالت محور یکی از نمونه‌های اقتصاد مقاومتی است.

وی افزد: سودهای معدنی‌ها در بورس خیره‌کننده است. ۳۶ درصد سود بورس از ماست.

غریب پور گفت: با دانشگاه‌ها ارتباط خوبی داریم. قرار شد برای هر واحد یک دانش فنی نخریم و دانشگاه‌ها تولید دانش فنی را انجام دهد.

وی گفت: در تجریش استارتاپ معدنی راه می‌اندازیم.

وی با بیان این موضوع که اکتشاف عمیق یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که امروز باید مورد توجه قرار بگیرد، گفت: ما مدیریت ارز بنگاه‌ها را انجام دادیم.

وی با اشاره به ارزشگذاری معادن گفت: گل گهر یک میلیارد دلار ارزش‌گذاری شد.

وی گفت: ایمیدرو حلقه اول توسعه معدن و صنایع معدنی است و می‌توانیم رتبه اول در اکتشاف خاورمیانه را با توجه به ظرفیت‌های معادن ایران از آن خود کنیم.

معاون وزیر گفت: با سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی و سازمان انرژی اتمی و محیط‌زیست به دنبال اجرای توافقنامه هستیم. صادرات مس در ۶ ماهه امسال تقریبا معادل کل سال قبل(۴۵۲ میلیون دلار ) بوده است.

وی با بیان این موضوع که از بخش خصوصی بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای انجام طرح‌های توسعه‌ای جذب کرده‌ایم گفت: از ۱۴۵ هدف طراحی شده در نقشه راه برای ایمیدرو ۴۶ درصد محقق شده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها