|
کدخبر: 61852

اختصاصی گسترش‌نیوز در آستانه متالکس ۲۰۱۹؛

نمایشگاه و همایش متالورژی مکمل توسعه هستند

کرباسیان گفت: فولاد در زنجیره فولاد و اقتصاد مقاومتی یک جایگاه ویژه‌ای دارد و در تولید، سازندگی، توسعه کشور، تامین ارز، صادرات، محرومیت زدایی و اشتغال کشور از اهمیت بسیاری برخوردار است.

گسترش‌نیوز: نمایشگاه بین‌‌المللی متالوژی، فولاد، ریخته‌‌گری ماشین‌‌آلات و صنایع وابسته با نام بین‌المللی ۲۰۱۹ METALEX در حوزه یکی از بنیادی‌ترین و ارزآورترین صنایع ایران هر ساله برگزار می‌شود.

یازدهمین دوره این رویداد بین‌‌المللی ۱۰ تا ۱۳ شهریور ۹۸ در محیطی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع در محل نمایشگاه‌های بین‌‌المللی اصفهان برگزار خواهد شد. دور شدن از مواز‌ی‌کاری، ارائه توانمندی‌ها، توسعه روابط بین شرکت‌ها از جمله مهم‌ترین دستاوردهای این نمایشگاه ۱۱ ساله است.

غرفه دارانی از کشورهای هند، بلژیک، انگلیس، فرانسه، چین، سوئیس و ترکیه در این نمایشگاه حضور خواهند داشت و محصولات و توانمندی‌های خود را به نمایش خواهند گذاشت.

مهدی کرباسیان، مدیر هیات عامل اسبق ایمیدرو در ارتباط با فولاد و متالورژی به گسترش‌نیوز گفت: ایران ذخایر دو ماده اولیه اصلی فولاد را در خود دارد. در زغال سنگ به خاطر ذخیره چند میلیون تنی و گاز می‌تواند به عنوان یکی از الگوهای برتر دنیا معرفی شود.

وی افزود: فولاد در زنجیره فولاد و اقتصاد مقاومتی یک جایگاه ویژه‌ای دارد و در تولید، سازندگی، توسعه کشور، تامین ارز، صادرات، محرومیت زدایی و اشتغال کشور از اهمیت بسیاری برخوردار است لذا زنجیره فولاد از جمله حوزه‌هایی است که جا دارد دولت و مردم به آن توجه کنند.

کرباسیان با اشاره به اهمیت مرکزیت استان اصفهان گفت: کارخانجات فولاد مبارکه و ذوب آهن در اصفهان قرار دارد و برگزاری نمایشگاه متالورژی در مرکزیت این شهر به عنوان مرکز فولاد کشور توسعه کشور را با اثر مثبت همراه می‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا می‌تواند در بالابردن ارتباط بین دولتی‌ها و خصوصی‌ها تاثیر‌گذار باشد، گفت: نکته مهمی که وجود دارد نمایشگاه به تنهایی خود ظرفیت‌ها و توانایی‌هایی برای ارائه توانمندی‌ها دارد اما اگر در حاشیه آن یک سمینار برگزار شود تا مسائل علمی آن مطرح شود کمک‌کننده و مکمل یکدیگر خواهند بود. به نظر می‌رسد به دلیل آنکه امسال اجلاسی در کنار این نمایشگاه متالورژی برگزار شود می‌تواند مکمل خوبی برای پیشرفت و توسعه باشد به خصوص درحال‌حاضر که حوزه فولاد جزء تحریم امریکا است و تلاش در محرومیت بیشتر صنایع فولادی است.

کرباسیان گفت: در این دوره تحریم‌ها نمایشگاه متالورژی می تواند محلی برای ارائه راهکارهایی (که کارشناسان، مدیران، مسئولان ) باشد که در پنل‌های آن مطرح می‌شود.

وی افزود: در نمایشگاه‌ متالورژی اصفهان چند اتفاق می‌افتند، اول اینکه واحد‌های ماشین ساز در نمایشگاه، فناوری‌ها و ماشین‌آلات جدید را بهره‌برداری می‌کنند و توانمندی‌های خود را ارائه می‌دهنددر کنار آن کسانی که به ماشین‌آلات فولادی نیاز دارند با حضور در این نمایشگاه نیاز‌های خود را خریداری می‌کنند و از آخرین فناوری‌ها در حرفه خود با خبر می‌شوند.

کرباسیان گفت: از جمله دیگر دستاورد‌های نمایشگاه این است که برای تامین نیازهای خود وارد مذاکره می‌شوند در ایران با توجه به تحریم قسمتی که مربوط به نوآوری، فناوری بین‌المللی را یا نداریم یا اگر هم داریم در قالب کاتالوگ است. بعید می‌بینم شرکت‌های تولیدکننده‌ معتبر بین‌المللی در این نمایشگاه حضور پیدا کنند. اما در رابطه با منابع داخلی سازندگان ماشین‌آلات و تجهیزات، از آخرین دستاورد‌های خود در این نمایشگاه رونمایی می‌کنند . همچنین مذاکراتی بین کارآفرینان، تولیدکنندگان و نیازمندان به قطعه و ماشین‌آلات برگزار می‌شود که بسیار ارزنده و تاثیرگذار است.

گفتنی است: پایگاه خبری گسترش‌نیوز، روزنامه صمت و روزگار معدن به‌عنوان حامی رسانه‌ای این رویداد بین‌المللی پوشش‌دهنده اخبار یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالوژی، فولاد، ریخته‌گری ماشین‌آلات و صنایع وابسته خواهند بود.

ارسال نظر