|
کدخبر: 32207

در حاشیه سومین همایش نشان عالی مدیرسال مطرح شد؛

پیش بینی معاون وزیر صنعت درباره سونامی فناوری

معاون اموزش و پژوهش وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید براین که سونامی انقلاب صنعتی چهارم در راه است گفت: سونامی فناوری اطلاعات حکومت‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۷۰درصد مشاغل در بخش صنعت، کشاورزی و خدمات را با تحول رو به رو خواهد کرد.

گسترش نیوز: برات قبادیان در سومین همایش نشان عالی مدیرسال گفت: در هزاره سوم ۱۷هدف ازسوی سازمان ملل تعیین شده است که شامل ریشه کنی فقر، گرسنکی، محیط زیست، نواوری، زیر ساخت صنعتی و...می شود.

وی با بیان این که درحال‌حاضر پنج ابر چالش بزرگ در کشور وجود دارد، اظهارکرد: این چالش‌ها جز با علم، دانشگاه و فناوری حل نخواهد شد و دانشگاه‌ها باید به سمت دانشکاه نسل سوم حرکت کنند. دانشگاه نسل سوم مبتنی بر کارآفرینی و تقاضای جامعه است.

قبادیان با اشاره به فواصل انقلاب‌های صنعتی گفت: در این میان آنچه به وزارت صنعت، معدن و تجارت بر می‌گردد، انقلاب چهارم صنعتی است.بین فواصل انقلاب‌های صنعتی حدود ۱۰۰سال فاصله وجود داشته اما میان انقلاب سوم و چهارم تنها ۴۳سال فاصلع بوده و پیش‌بینی می‌شود تا انقلاب پنجم صنعتی نیز ۲۰سال فاصله داریم.

معاون پژوهش و اموزش وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این که سونامی فناوری در راه است اظهارکرد: این سونامی تمام حکومت‌ها و صنایع را تحت تاثیر قرار می‌دهد و تا آن برای ما تصمیم نگرفته ما باید تصمیم بگیریم.

وی با اشاره به این که نخستین گام ایحاد جامعه آموزشی تقاضامحور است، افزود: در این میان مدیران باید به علم روز و انقلاب صنعتی چهارم مجهز باشند. مدیران در این شرایط از منزل می‌توانند کارخانه خود را کنترل کنند برای این منظور باید در فناوری و فناوری‌های روز متخصص باشند.قبادیان با بیان این که نمی‌توان به دور کشور دیوار کشید اظهارکرد: ایران جز دومین یا سومین کشور برتر دنیا در منابع انسانی است، بنابراین ۵میلیون دانش آموخته دانشگاه‌ها که امروز باعث نگرانی مسئولان شده منبعی برای توسعه است.

وی با تاکید براین که اقتصادمبتنی برمنابع باید به سمت اقتصاد مبتنی علم و فناوری حرکت کنیم کفت: این امر تنها از طریق نیروی انسانی محقق می‌شود و هر دانشجو هم یک چله نفت ارزشمند است که باید برای آن برنامه‌ریزی صورت بگیرد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها