|
کدخبر: 292039

با اجرای پروژه توسعه پست برق شرکت سنگ آهن ؛

سه استان از برق پایدار منطقه بافق بهره مند می شوند

اجرای پروژه توسعه پست برق اختصاصی شرکت سنگ آهن مرکزی و خطوط انتقال آن از اساسی ترین زیرساخت های کارخانه گندله سازی ، صنایع جوار معدنی و تامین برق پایدار منطقه است.

صنعت و معدن سه استان از برق پایدار منطقه بافق بهره مند می شوند

به گزارش مرکز اطلاع رسانی، مجتبی حمیدیان، مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران با بیان این مطلب اظهار کرد: پروژه پست برق ۱۵۰ مگاواتی در اردیبهشت سال ۹۷ با هدف تامین برق کارخانه گندله سازی و کارخانه های جوار معدنی از جمله کارخانه کنسانتره ۲ میلیون تنی و آهن اسفنجی طراحی شد و در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: شرکت سنگ آهن در راستای اجرای مسئولیتهای اجتماعی خود و به منظور کمک به ایجاد یکی از اساسی ترین زیر ساخت های صنایع جوارمعدنی یعنی تامین انرژی برق پایدار و افزایش پایداری شبکه برق خانگی و صنعتی درمنطقه بافق ، بهاباد وکوشک، احداث بخش توسعه ۴۰۰/۱۳۲ کیلوولت پست نخلستان را نیز به پروژه اضافه کرد.

حمیدیان افزود :در این راستا گامی مهم برای افزایش قابلیت اطمینان و پایداری شبکه برق سه استان یزد ، خراسان (طبس) و استان کرمان (زرند) برداشته شد.

وی با تاکید بر تعیین تکلیف شدن پروژه های نیمه تمام و جلوگیری از هدررفت سرمایه گفت: دی ماه سال ۱۴۰۰ جلسات متعددی با پیمانکار مربوطه برای سرعت بخشیدن به اجرای پروژه برگزار شد و طی مدت دو ماه پروژه با پیشرفت ۹۶ درصد در اردیبهشت سال گذشته به مرحله افتتاح رسید.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران اضافه کرد: هم اکنون تمامی تجهیزات پروژه ازجمله ترانسهای قدرت ساخته شده و به زودی با مهیاشدن شرایط لازم به سایت حمل شده و نصب می شود.

وی ویژگی اصلی این پروژه را استفاده از تجهیزات با کیفیت تولید داخل عنوان کرد و گفت: این تجهیزات تحت لیسانس معتبرترین برندهای روز دنیاست. همچنین بخش قابل توجهی از تجهیزات حساس و مهم پروژه از کشورهای اروپایی پیشرو در صنعت برق از جمله آلمان ، هلند ، مجارستان وسوئیس تامین شده است.  

حمیدیان تصریح کرد: ویژگی بعدی این پروژه رعایت بالاترین استانداردها، الزامات وآیین نامه های وزارت نیرو مبتنی بر استانداردهای IEC  اروپا بوده است.شرکت سنگ آهن مرکزی برای بالا بردن ایمنی و کیفیت کار در تمامی مراحل ساخت، تامین تجهیزات ، نصب و اجرای پروژه، استانداردهای مذکور را مدنظر داشته است.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها