|
کدخبر: 263248

برگزاری همایش پایانی هفتمین دوره جایزه ملی مدیریت انرژی

همایش "هفتمین دوره جایزه ملی مدیریت انرژی" یکم تیرماه امسال با حضور مسئولان، مدیران ارشد و متخصصان حوزه انرژی در مرکز همایش‌های سازمان مدیریت صنعتی برگزار می‌شود.

 برای حضور در فرآیند این جایزه ملی، استقبال مطلوبی از سوی شرکت‌های پالایش گازی صورت پذیرفته و تمامی پالایشگاه‌های گاز کشور در هفتمین دوره این جایزه حضور دارند که این موضوع نویدبخش اثربخشی و موفقیت جایزه ملی مدیریت انرژی و توسعه فرهنگ مدیریت و کاهش مصرف انرژی در کشور است.

جایزه ملی مدیریت انرژی در راستای سیاست‌های کلی اصلاح الگوی مصرف ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری به انضمام قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی و قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر، با هدف اشاعه فرهنگ صرفه‌جویی و ایجاد زمینه‌هایی برای ارتقاء سطح توانمندی و توسعه مدیریت و کمک به هم‌افزایی دانش و تجربه سازمان‌ها در زمینه مدیریت انرژی و کمک به شرکت‌هایی که قصد دارند مسیر خود را با رویکردی داوطلبانه و التزام عملی به مسئولیت‌های اجتماعی خود، در سطحی بالاتر از حداقل‌های استاندارد ادامه دهند، شکل گرفت.

بر همین اساس سازمان مدیریت صنعتی از سال ۹۴ و با جلب همکاری و همراهی اصلی‌ترین نهادهای قانون‌گذار و ناظر در زمینه انرژی شامل " معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری"، "شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت"، "سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهر‌وری انرژی برق" و "سازمان ملی استاندارد ایران"، نظام "جایزه ملی مدیریت انرژی"را پایه‌گذاری کرده و "دبیرخانه جایزه ملی مدیریت انرژی" به عنوان اصلی‌ترین مرجع برای ارزیابی عملکرد مدیریت انرژی در کشور شناخته می‌شود.

جایزه ملی مدیریت انرژی در ۴ بخش اصلی شامل صنایع و فرآیندهای انرژی بر، محصولات و تجهیزات انرژی بر، ساختمان‌های غیر مسکونی اداری، و پروژه‌های صرفه جویی انرژی به شرکت‌های متقاضی اعطا می‌شود.

انرژی

بر اساس الگوی تدوین شده برای ارزیابی در این جایزه، موضوعات سیستمی و مدیریتی با در نظر گرفتن شاخص‌های مصرف و نتایج حاصل از فرآیندها و همچنین اقدامات بهبود انجام گرفته، به‌صورتی متوازن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این الگو از یکسو به استانداردهای معیار مصرف، قانون و تعهد شرکت‌ها به رعایت مفاد آن توجه نموده و از سوی دیگر وضعیت گذشته و حال و بهبودهای انجام گرفته را در مورد میزان مصرف انرژی مد نظر قرار داده و نیز نگاهی عمیق به رعایت اصول سیستمی و مدیریت داشته و این سه وجه را در کنار یکدیگر قرار داده است.

بررسی‌ها و ارزیابی‌های این جایزه علاوه بر فعالیت‌هایی که در این خصوص توسط کمیته علمی و کمیته راهبری صورت می‌گیرد، توسط ارزیابان متخصص، مجرب، آموزش دیده و گزینش شده از سوی دبیرخانه جایزه ملی مدیریت انرژی، با مراجعه حضوری و یا مجازی در شرایط کرونایی کشور به سایت اجرایی شرکت‎های متقاضی در قالب تیم‌های ۳ یا ۲ نفره، در یک بازه زمانی ۳ ماهه انجام شده است.

 

منبع: روابط عمومی سازمان مدیریت صنعتی،

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها