|
کدخبر: 249840

پروفیل استیل چیست؟

پروفیل استیل سبک، در گروه های استنلس استیل یا فولاد ضد زنگ قرار می گیرد. این محصول که از جنس استیل ساخته شده است سطح مقطع های یکسانی دارد و در ساخت قسمت های مختلف درب و پنجره به کار می رود. آلیاژهای پایه این محصول متشکل از آهن و مقدار 0.2 درصد کربن است. این قطعه ها را در شکل های ثابت اما اندازه های مختلف می سازند. پروفیل استیل دو قطعه را به یکدیگر متصل می کند. هرچه میزان کروم محصول در مقطع بیشتر باشد مقاومت بیشتری را در برابر زنگ زدگی خواهد داشت. زیرا کروم در استیل موجب ایجاد یک سطح سخت در برابر زنگ زدگی می شود.

 

ویژگی های پروفیل استیل سبک

  • در برابر حرارت مقاوم است
  • قابلیت بازیافت دارد
  • در مقایسه با هزینه طول عمر مطلوبی دارد
  • داشتن ظاهری جذاب
  • مقاوم در برابر خوردگی
  • قیمت پروفیل استیل مناسب است

 

پروفیل استیل سبک دکوراتیو چیست؟

  به پروفیلی که بر اساس استاندارد های AISI در آلیاژهای مختلف ساخته می شود پروفیل استیل سبک یا اصطلاحا درزدار می گوییم . از آلیاژهای 321,201,304,310,316 پروفیل استیل دکوراتیو می سازند. این محصولات ویژگی های خاصی دارد که مهمترین آن ها عبارتند از :

  • قابلیت جوش پذیری
  • تنوع ابعاد
  • مقاوم در برابر خوردگی

 

کاربرد های پروفیل استیل سبک

این محصولات در صنعت و همچنین ساختمان سازی و ساخت و ساز کاربرد های فراوانی دارند.

از پروفیل های مربع و مستطیل شکل کوچک تر برای ساخت نرده فلزی درب و پنجره ، کناره راه پله و نرده کشی محوطه استفاده می کنند. از آنجایی که این محصولات ظاهر زیبایی هم دارند می توان از آن ها در دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان نیز استفاده نمود.

پروفیل استیل سبک ضد زنگ است و به دلیل مقاومت بالا، در تولید اسکلت های فلزی و همچنین ساخت میز و صندلی کاربرد دارد.

بعضی از این محصولات در شکل های متفاوت تولید می شوند. به طور مثال پروفیل z  شکل برای پوشانندگی سقف کارگاه های بزرگ تولیدی ها و سوله ها استفاده می شود و پروفیل های استیل سبک مستطیل شکل بزرگ به عنوان ستون در ساختمان و همچنین خودرو کاربرد دارند.

انواع پروفیل استیل

این محصولات را در مقاطع مختلف مربع و مستطیل شکل در اندازه های متفاوت تولید می کنند. آلیاژ ورق استیل و همچنین ضخامتی که دارد ویژگی های آن از جمله ضد زنگ بودن، درجه سختی و مقاومت آن را کمی تحت تاثیر قرار می دهد. اما همین ویژگی ها سبب شده است که این محصول به نسبت سایر مقاطع محبوبیت بیشتری داشته باشد.

 

طبقه بندی پروفیل استیل سبک

پروفیل استیل باز

این پروفیل ها در مقاطع باز مانند U و Z شکل تولید می شود و اضلاع آن از یکدیگر باز است. مثل تسمه، میلگرد و ...

پروفیل استیل بسته

اضلاع این محصول به صورت بسته ساخته شده وسطح مقطع لن تشکیل یک چند ضلعی را می دهد. این محصول در اندازه ها و ضخامت های مختلف در بازار وجود دارد. مثل لوله ها، قوطی ها و ...

انواع استاندارد های پروفیل استیل سبک

این محصول باید بر اساس استاندارد های خاصی ساخته شود.

پروفیل 201

این محصول یک آلیاژ ضد زنگ است و معمولا در ضخامت یک و دو میلی متر تولید می شود. این استیل جز ضعیف ترین استیل ها می باشد و بیشتر مناسب مکان هایی است که در آن پروفیل دچاررخوردگی نمی شود.

آلیاژ شماره 304

پروفیل سبک استیل 304 اصلا جذب آهنربا نمی شود به همین دلیل به آن استیل نگیر می گویند. این محصول قابلیت چکش خواری بالایی دارد و به همین دلیل به راحتی فرم می گیرد. البته داشتن قابلیت جوش هم یکی دیگر از خصوصیاتش است.

پروفیل استیل سبک 316

از این محصول برای تولید کردن آب معدنی. وصنایع غذایی استفاده می شود.

نحوه تولید پروفیل استیل سبک

این محصول را از ورق استیل به روش نورد سرد می سازند. رول ورق را داخل دستگاه رول بازگن می گذارند تا باز شود و بعد از آن در ابعاد مشخصی برش داده می شود. در آخر نیز توسط دستگاه های اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک مثل گیوتین ، فرمینگ و تغذیه نوار ، انباره و جوش فرایند تولید کامل می شود و به شکل نهایی تبدیل می شوند.

قیمت پروفیل استیل دکوراتیو

این محصولات در بازار در سایز های2,3,4.3,8.3, 5 و 6 و 8 موجود است.  استانداردهای 304,310,316,321 با حالت 6 متری به صورت کیلویی فروخته می شود. قیمت پروفیل بستگی به نوع و سایز آن دارد.

https://sabaprofile.com/

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها