|
کدخبر: 243992

در اولین روز اجلاس کمیسیون مشترک ایران و ازبکستان چه گذشت؟

روز اول چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و ازبکستان با حضور سید رضا فاطمی امین« وزیر صمت کشورمان» و عمر زاق اف«معاون نخست وزیر و وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان» برگزار شد.

چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و ازبکستان در یکم و دوم اسفندماه در تهران در حال برگزاری است.

عمر زاق اف«معاون نخست وزیر و وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی»، خوجایف «وزیر کشاورزی»، کودراتوف «معاون اول وزیر سرمایه‌گذاری و تجارت خارجی»،سدیک اف «معاون وزیر امور خارجه»، احمد خوجایف عظیم« معاون اول وزیر انرژی»، محمود اف «وزیر گردشگری» و عبدالله اف «سفیر جمهوری ازبکستان در تهران»، جمعی از مدیران و معاونان دیگر وزارتخانه ها در کنار فعالان اقتصادی و انجمنهای تخصصی ازبک، هیات اقتصادی جمهوری ازبکستان را در این اجلاس تشکیل می دهند.

در این اجلاس وزیر صنعت، معدن کشورمان در کنار معاونان وزارتخانه و نمایندگانی از وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان توسعه تجارت ایران و نمایندگانی از بیمه و بانک مرکزی، سازمان مناطق آزاد، انجمن ها و تشکل های صادرات گرا و فعالان اقتصادی حضور دارند.

کمیته‌های کارشناسی مربوطه طی روزهای گذشته میان بخش‌های مرتبط دو کشور به منظور تدوین پیش‌نویس سند یادداشت تفاهم کمیسیون مشترک در حوزه‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری، گمرکی، حمل و نقل، انرژی، بهداشت، علمی و فناوری، فرهنگی و گردشگری و کشاورزی تشکیل شد و مذاکرات ثمربخشی صورت گرفت.

با توجه به اهمیت تقویت پیوند بخش‌های خصوصی دو کشور مقرر است در حاشیه اجلاس مذکور، همایش فرصت‌های تجاری دو کشور نیز  دوشنبه ۲ اسفندماه در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شود.

شایان ذکراست که ازبکستان به عنوان یکی از کشورهای مهم و هدف صادراتی ایران بوده و صادرات به این کشور، در ماه های اخیر، روند رو به رشدی داشته است.

 

منبع: شاتا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها