|
کدخبر: 239631

بهره برداری از مرکز جدید تلفن در مخابرات مجتمع فولاد خراسان

مرکز جدید مخابرات شرکت «مجتمع فولاد خراسان» با قابلیت های نوین راه اندازی و در آستانه بهره برداری قرار گرفت.

مرکز تلفن مخابراتی (IP-PBX) Mitel مجتمع فولاد خراسان با قابلیت بیش از ۱۰۰۰ خط داخلی آنالوگ و ۱۰۰ خط داخلی IP دیجیتال در سوییچ جدید و برخوردار از سیستم کنفرانس پیشرفته بر پایه فناوری های روز به بهره برداری رسید.

مدیر «اتوماسیون و ابزار دقیق» فولاد خراسان، مزایای سیستم جدید را مجهز شدن به شماره‌گیری تُن و برخورداری از ورودی کانال E۱ بیان کرد و گفت: با استفاده از خطوط دیجیتال مخابراتی، شاهد بهبود کیفیت و سهولت انتقال تماس خواهیم بود.

یزدانی افزود: در سامانه جدید، از ترکیب سرشماره­ی «۴۱۵۲» با یک شماره داخلی، یک شماره مستقیم یکتا برای هر مخاطب تماس های ورودی ایجادخواهد  شد و امکان شماره‌گیری سریع و وصل شدن مستقیم به مخاطب مورد نظر در داخل شرکت، بدون واسطه اپراتور از مزایای این سامانه است.

به گفته یزدانی، با پیش‌بینی‌ها و کارشناسی‌های انجام‌گرفته میدان مانور و ارتقای کارکرد سیستم مخابراتی با توجه به توسعه آتی فعالیت‌ها و نیازهای آینده مجتمع فراهم ‌شده است.

سرپرست مخابرات، ارتباط نامطلوب، نویز پذیر بودن صدا ، محدودیت خطوط داخلی و اشکالات متعدد در شبکه را از ایرادات سیستم پیشین برشمرد و افزود: سامانه جدید نسبت به مرکز سانترال قدیمی، با مزایا و امکاناتی همچون پایداری و انعطاف بیش‌تر و دیجیتالی بودن خطوط، انتقال خطوط از طریق شبکه، افزایش تعداد خطوط داخلی، نمایشگر شماره داخلی و نیز کاربری بسیار آسان‌تر، خدمات بیشتر و کیفیت بالاتری را در اختیار کاربران قرار دهند.

پرچمی از مزایای این سیستم جدید،انتقال مکالمات از مرکز اصلی به مراکز ۷ گانه شرکت از طریق شبکه فیبر نوری ،استفاده از بستر خطوط قدیمی ، امکان برقراری کنفرانس‌،توسعه  آسان، مدیریت متمرکز ارتباطات، امکان بهره برداری هم زمان از خطوط داخلی و اختصاصی و همچنین افزایش تعداد خطوط داخلی را نام برد.

وی با اشاره به تغییر در شماره تلفن‌های ثابت و داخلی مجتمع افزود: خوشبختانه با برنامه ریزی انجام شده و نصب سخت افزار مربوطه به تدریج تغییرات شماره ها در حال انجام است. در این سیستم ارتباط از بیرون مجتمع با پرسنل داخل می تواند به دو صورت  شماره گیری «۴۱۵۲۰۰۰۰» و ارتباط به اپراتور، یا شماره گیری ۴۱۵۲ به همراه شماره داخلی شخص مورد نظر صورت پذیرد.

گفتنی است با توجه به نیاز تمامی کارکنان به ارتباطات داخلی و همچنین زمانبر بودن اجرای طرح سویچینگ جدید، سامانه قدیمی سه رقمی از مدار خارج نمی شود و تا زمان اتمام طرح جدید این خطوط قابل دسترسی و استفاده خواهد بود.

مخابرات شرکت اعلام کرد که این طرح به همت کارشناسان واحد مخابرات به مدت دو ماه در حال اجرا و پیگیری بوده و لیست شماره تلفن های جدید به اطلاع همکاران خواهد رسید.

فولاد-خراسان-مخابرات

 

ارسال نظر