|
کدخبر: 237125

برنامه احداث ۴ پایگاه امداد و نجات زغال سنگ

مدیر مجتمع معادن زغالسنگ طبس از آغاز عملیات اجرایی احداث نخستین پایگاه امداد و نجات معادن زغال سنگ کشور در این مجتمع طی دهه فجر خبر داد.

حمیدرضا عسکری با بیان این مطلب گفت: طرح احداث پایگاه امداد و نجات مجتمع معادن زغال سنگ طبس با هدف ارتقای شاخص های ایمنی این معدن به مساحت ۱۵ هزار مترمربع و اعتبار حدود ۸۶۰ میلیارد ریال احداث می شود. این طرح اکنون در مرحله تجهیز کارگاه است و طی ۲۰ ماه به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: این پایگاه امداد و نجات شامل امکاناتی از قبیل پد فرود هلیکوپتر امداد، ساختمان درمانی مجهز به اتاق عمل، پارکینگ خودروها و انبار تجهیزات آتش نشانی و امدادی، فضای مانور و تمرین گروه امداد و نجات، فضای آموزشی و اداری و سالن ورزشی، ساختمان های تاسیساتی، خدمات رفاهی و آسایشگاه امدادگران و کارکنان و فضای سبز و محوطه سازی است.

مدیر مجتمع معادن زغال سنگ طبس با اشاره به برنامه های پیش روی پایگاه امداد و نجات این مجتمع گفت: تامین تجهیزات ایمنی امداد و نجات و اورژانس، آموزش امدادگران و نیروهای ایمنی معادن و صنایع معدنی، انجام مانورهای آموزشی، انجام عملیات امداد و نجات در بروز حوادث، اقدامات اولیه پزشکی و انتقال اورژانسی مصدومان و حادثه دیدگان در پایگاه مذکور مدنظر است.

وی افزود: مجتمع معادن زغال سنگ طبس از سال ۹۷ اقدام به انجام مطالعات و پیگیری های لازم از ایمیدرو کرد و این موضوع به عقد تفاهم نامه بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران مبنی بر بازسازی، آماده سازی و احداث پایگاه های امداد نجات و تجهیز آن در ۴ حوزه زغالی بزرگ کشور شامل مناطق طبس، کرمان، البرز مرکزی و البرز شرقی منتهی شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها