|
کدخبر: 224624

کاهش برداشت فولاد مبارکه از آب خام

رئیس واحد تصفیه آب و پساب شرکت فولاد مبارکه گفت: جمع آوری و تصفیه پساب‌های بهداشتی شهر‌های اطراف با هدف استفاده در فعالیت‌های صنعتی و کاهش معضلات بهداشتی و زیست‌محیطی منطقه است.

محسن ستاری با اشاره به اقدامات زیست‌محیطی واحد تصفیه آب و پساب شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: جمع‌آوری و تصفیه پساب‌های بهداشتی شهر‌های اطراف فولاد مبارکه با هدف استفاده در فعالیت‌های صنعتی و کاهش معضلات بهداشتی و زیست‌محیطی منطقه صورت گرفته است.

وی افزود: کاهش برداشت فولاد مبارکه از آب خام از طریق جایگزینی پساب‌های بهداشتی تصفیه‌شده شهری، کمک به بهبود زیست‌بوم منطقه و حیات تکنولوژیکی رودخانه‌ها خواهد بود.

رئیس واحد تصفیه آب و پساب شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: تصفیه و بازچرخانی پساب‌های شهری و بهداشتی در شرکت فولاد مبارکه با هدف کاهش نیاز به منابع آب خام، حفظ محیط زیست و پایداری تولید انجام می‌شود.

وی اذعان داشت: از دیگر اقدامات زیست‌محیطی واحد تصفیه آب و پساب فولاد مبارکه می‌توان به تأمین آب مورد نیاز فضای سبز و پوشش گیاهی این شرکت از طریق تصفیه پساب‌های شهری و صنعتی اشاره کرد.

ستاری تصریح کرد: توسعه و بهره‌برداری سیستم‌های پیشرفته تکمیلی تصفیه پساب با هدف افزایش کیفی پساب‌های تصفیه‌شده و کاهش هزینه‌های تعمیر و تعویض تجهیزات در فرایند‌های تولید و همچنین رسیدن به استاندارد‌های زیست‌محیطی در دریاچه‌های ذخیره پساب از طریق تکثیر و بهره‌برداری آبزیان جلبک‌خوار، از دیگر اقدامات واحد تصفیه آب و پساب شرکت فولاد مبارکه است.

وی با اشاره به احداث استخر ذخیره سوم پساب با هدف استفاده بهینه از پساب‌های تصفیه‌شده و ایجاد تعادل در میزان موجودی و مصرف پساب‌های تصفیه‌شده در فولاد مبارکه عنوان داشت: مشارکت و همکاری در طرح‌های بهینه‌سازی و مدیریت پسماند فولاد مبارکه در جهت حفظ محیط زیست و تولید فراوری و فروش ضایعات بهداشتی به عنوان کود بیولوژیک جهت مصارف کشاورزی با مشارکت واحد مدیریت شهری این شرکت نیز از دیگر اقدامات فولاد مبارکه در راستای کاهش مصرف آب بوده است.

رئیس واحد تصفیه آب و پساب شرکت فولاد مبارکه در پایان اضافه کرد: اجرای پروژه‌های متعدد بهبود و بهینه‌سازی در واحد‌های تصفیه‌خانه به منظور تسهیل در فرایند بهره‌برداری، حفظ و بهبود پارامتر‌های کیفی آب و پساب تصفیه‌شده از دیگر اقدامات واحد تصفیه آب و پساب شرکت فولاد مبارکه محسوب می‌شود.

ارسال نظر