|
کدخبر: 222873

سرمایه گذاری ذوب آهن در استان سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: حضور و سرمایه‌گذاری ذوب آهن اصفهان در این استان راه را برای بنگاههای بزرگ اقتصادی باز می‌کندتا با سرمایه گذاری لازم از ظرفیت‌های معدنی منطقه در جهت توسعه و پیشرفت اقتصادی ایران اسلامی استفاده شود.

صنعت و معدن سرمایه گذاری ذوب آهن در استان سیستان و بلوچستان

حسین مدرسی خیابانی روز شنبه در نشست بررسی راهکارهای سرمایه‌گذاری در بخش معدن سیستان و بلوچستان که با حضور مدیرعامل و سرمایه‌گذاران ذوب آهن اصفهان، نفت سپاهان و برخی بنگاههای اقتصادی کشور برگزار شد اظهارداشت: خیلی از ظرفیت‌های معدنی این استان ناشناخته بوده و نیاز است با بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها زمینه ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی فراهم شود.

وی افزود: باید از ظرفیت‌های بی شمار معدنی سیستان و بلوچستان در جهت توسعه و پیشرفت این استان استفاده کنیم زیرا ما قابلیت‌های خوبی در این زمینه داریم.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: این استان دارای تنها بندر اقیانوسی کشور و ظرفیت‌های بیشماری در حوزه اشتغال دریا محور است.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان یک‌هزار و ۶۰۰ کلیومتر مرز با ویژگی‌های خاص با سایر کشورها دارد تصریح کرد: طبیعت بکر این استان یکی از مهمترین مزیت‌های گردشگری و کشاورزی است.

مدرس خیابانی خاطرنشان کرد: وجود معادن طلا، مس و منیزیت در سیستان و بلوچستان بسیار اهمیت دارد و می‌تواند باعث توسعه و ایجاد اشغال پایدار برای جوانان جویای کار در این استان شود.

وی ادامه داد: مسوولان و دولت به سیستان و بلوچستان بدهکارند و باید نگاه ویژه‌ای به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این استان در جهت ایجاد اشتغال و توسعه آن داشته باشند زیرا این یک تکلیف ملی است تا شاخص‌های توسعه‌ای افزایش یابد.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: ذوب آهن اصفهان می‌تواند به عنوان پیشکسوت در حوزه معادن و سرمایه‌گذاری عمل کند و باعث انتقال تجربیات و جذب بنگاههای بزرگ اقتصادی کشور به این استان شود.

وی افزود: ذوب آهن اصفهان همچنین می‌تواند یک سایت و پایانه صادراتی در یکی از مرزهای سیستان و بلوچستان ایجاد کند تا عبور مرور و تجارت تسریع شود.

مدرس خیابانی تصریح کرد: باند وی ای پی برای سرمایه‌گذاران بزرگ در سیستان و بلوچستان ایجاد شود تا سرمایه‌گذاران درگیر بروکراسی اداری نشوند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها