|
کدخبر: 222525

صعود ارزشمند فولاد ایران به رتبه نهم

عضو انجمن تولید کنندگان فولاد با بیان این که سال گذشته ۳۰ میلیون تن فولاد در کشور تولید شد، گفت: تولید فولاد در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰ به دلیل محدودیت‌های برق ۱۱ درصد کاهش یافت و در زمستان امسال نیز محدودیت‌های گاز قطعاً منجر به کاهش تولید فولاد خواهد شد که مشکلات جاده‌ای، ریلی، صدور مجوزها و دیگر مسائل نیز ازجمله چالش‌های مهم تولید فولاد در کشور هستند.

صنعت و معدن صعود ارزشمند فولاد ایران به رتبه نهم

محمدکشانی عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد در گفت‌وگویی اظهار کرد: افق ۱۴۰۴ بیش از ۱۰ سال پیش نوشته شده و این افق یک نهضت ملی است و صعود ما از رتبه یازدهم تولید فولاد به رتبه دهم و بعد به رتبه نهم حرکتی ارزشمند بود.

وی افزود: فولادسازان کشور کمر همت بستند تا این هدف محقق شود، به طوری که در سال گذشته ۳۰ میلیون تن فولاد در کشور تولید شد و امسال نیز اگر با محدودیت‌های برق مواجه نمی‌شدند، قطعاً حدود ۳۴ میلیون تن فولاد تولید می‌شد.

عضو انجمن تولید کنندگان فولاد خاطرنشان کرد: وقتی هدف صنایع فولادی رسیدن به تولید سالیانه ۵۵ میلیون تن فولاد است، نیاز به زیرساخت‌های زیادی است که از جمله مهم‌ترین آن‌ها تأمین انرژی است.

وی اذعان داشت: در حال حاضر تولید فولاد در کشور به جایگاه بالایی دست پیدا کرده اما همچنان زیرساخت‌های لازم فراهم نشده و محدودیت‌ها همچنان برای تولید فولاد پابرجاست.

کشانی با بیان این که آب یکی از اصلی‌ترین زیرساخت‌های مورد نیاز برای تولید فولاد است، تصریح کرد: پراکندگی کارخانجات تولید فولاد در کشور این مشکل را دوچندان کرده است.

وی چالش دیگر تولیدکنندگان فولاد را محدودیت‌های برق و گاز در فصل‌های تابستان و زمستان دانست و عنوان داشت: تولید فولاد در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰، به دلیل محدودیت‌های برق ۱۱ درصد کاهش یافت و در زمستان امسال نیز محدودیت‌های گاز قطعاً منجر به کاهش تولید فولاد خواهد شد که مشکلات جاده‌ای، ریلی، صدور مجوزها و دیگر مسائل نیز ازجمله چالش‌های تولید فولاد در کشور هستند.

عضو کمیسیون معدن اتاق بازرگانی در پایان ضمن ابراز امیدواری برای رفع چالش‌های تولید فولاد در کشور اضافه کرد: با توجه به رشد تولید فولاد، همچنان مشکلاتی در تأمین سنگ آهن مورد نیاز فولادسازان وجود دارد اما از سال گذشته وزارت صمت و ایمیدرو گام‌های مؤثری برای اکتشافات جدید انجام داده‌اند که امید است با برداشتن چنین گام‌هایی مشکل تأمین سنگ آهن مرتفع شود و شاهد ایجاد توازن تولید فولاد و استخراج سنگ آهن در کشور باشیم.

منبع: ایراسین

ارسال نظر