|
کدخبر: 220811

رشد ۲۷ درصدی درآمدها در فولاد آلیاژی ایران

شرکت فولاد آلیاژی ایران که بزرگ‌ترین تولیدکننده انواع فولاد آلیاژی در ایران و خاورمیانه و یکی از مدرن‌ترین کارخانه‌های فولاد آلیاژی دنیا به‌شمار می‌رود مشتمل بر کارخانه‌های فولادسازی، نورد مقاطع سنگین، نورد مقاطع سبک و عملیات حرارتی و تکمیل‌کاری است.

این شرکت مجهز به پیشرفته‌ترین تجهیزات و امکانات و برخوردار از دانش فنی روز تولید انواع فولاد آلیاژی است.

شرکت فولاد آلیاژی ایران در مهر ماه سال جاری ۴۱,۵۶۵ تن و در آبان ۴۳,۲۴۲ تن تولید داشته است. میانگین تولید ماهانه این شرکت در سال گذشته، ۳۹ هزار تن بوده و در ۶ ماهه سال جاری نیز در حدود ۳۲ هزار تن گزارش شده است.

به‌رغم تمام محدودیت‌های مرتبط با مصرف برق، تولید واحد فولادسازی شرکت فولاد آلیاژی ایران در نیمه نخست امسال به بالغ بر ۲۲۰ هزار تن رسید. در کارخانه‌های نورد سنگین تولید ۱۰۶ هزار تن و در کارخانه نورد سبک هم به همین میزان بود. در واحد عملیات حرارتی و تکمیل‌کاری نیز تولید در نیمه نخست امسال به ۸۴ هزار تن رسید.

فروش فولاد آلیاژی ایران در مهر۳۰,۳۹۷ تن و آبان ۴۲,۰۲۸ تن ثبت شده است. در سال ۹۸ میانگین فروش این شرکت ۳۶ هزار تن بوده و در سال ۹۹ این عدد به ۳۹ هزار تن رسیده است، میانگین فروش ۶ ماهه سال جاری نیز ۳۲ هزار تن است. فروش مهرماه معادل ۷۲۳ میلیارد تومان بوده و شرکت در آبان فروش ۹۲۰ میلیارد تومان را گزارش کرده است، میانگین فروش ۶ ماهه شرکت نیز ۶۹۸ میلیارد تومان و میانگین فروش ماهانه سال قبل ۵۳۳ میلیارد تومان بوده است.

نرخ فروش محصول آلیاژی در آبان ماه ۲۳۹,۶۷۷ ریال گزارش شده و در مهر محصول آلیاژی با نرخ ۲۶۵,۵۸۴ ریال به فروش رسیده است. میانگین نرخ فروش سال ۹۹ و ۹۸ به ترتیب ۱۴۳,۰۶۴ و ۶۹,۶۴۶ ریال بوده است.

روند سودآوری فولاژ

فولاژ در آبان با کسب درآمد ۹۱۹.۸ میلیارد تومانی رشد ۲۷ درصدی نسبت به مهرماه داشته است. این شرکت در دوره ۸ ماهه به درآمد ۵۸۳۰.۸ میلیارد تومان رسیده که ۶۱ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

مقدار فروش فولاژ در داخل افت ۲۰ درصدی و در بخش صادرات افزایش ۴۶ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. درآمد حاصل از صادرات نیز با رقم ۴۵۸.۶ میلیارد تومان افزایش ۱۴۷ درصدی داشته است. شرکت فولاد آلیاژی ایران در سه ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰ موفق به ثبت ۲۸۱۹۰۴۹۷ میلیون ریال سود گردیده است که این میزان نسبت به دوره قبل ۱۲% و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۴۰% رشد داشته است.

فولاد آلیاژی در سال گذشته

این شرکت در سال گذشته با رشد ۱۲۸درصدی ارزش و ۸درصدی وزن فروش کل نسبت به سال ۹۸ همراه بود. همچنین رشد ۲۴درصدی ارزش صادرات را  نسبت به سال ۹۸ تجربه کرد. از سوی دیگر موفق شد  ۴۱ مشتری جدید داخلی و ۲ مشتری جدید صادراتی را جذب خود کند. در همین حال با کاهش موجودی انبار نهایی به حداقل امکان و درنتیجه کاهش هزینه‌های مالی مواجه شد.

این شرکت به لحاظ کیفی در بخش فروش از طریق افزایش فروش محصولات نهایی با ارزش افزوده بیشتر روبه‌رو شد و فروش محصولات پر آلیاژ و استراتژیک تولیدی از سوی فولاد آلیاژی ایران افزایش یافت. این در حالی است که پذیرش و همکاری در طراحی و تولید ۱۳ گرید جدید برای بومی‌سازی قطعات، دستیابی به بازارهای جدید و توسعه مشتریان در خصوص محصولاتی نظیر شیرآلات صنعتی، توربین و ژنراتور و حفاری، پنجه دینام و الکترود سیم‌جوش با گریدهای مختلف فولاد آلیاژی  را به همراه داشت.

ارسال نظر