|
کدخبر: 217534

قیمت شمش فولاد با نوسان روبرو شد

نگاهی بر بازار محصولات فولادی در ابتدای این هفته نشان از ثبات قیمتی میلگرد و نوسان در بازار شمش فولاد و مفتول دارد.

قیمت شمش فولاد در ابتدای هفته جاری ( ۲۱ آبان-۱۲ نوامبر) در بازار آسیا با کاهش ۱۰ دلاری قیمت مواجه شد و از ۶۷۰دلار به ۶۶۰دلار برهر تن رسید؛ اما قیمت شمش فولاد در بازار ترکیه بر خلاف بازار آسیا با رشد ۵دلاری قیمت همراه شد و از ۶۶۰ دلار به ۶۶۵دلار برهرتن قیمت‌گذاری شد.

نرخ شمش فولاد در بازار دریای سیاه از ۶۳۰دلار برهر تن به  ۶۲۰دلار رسید و ۱۰ دلار ارزان شد؛ در بازار داخلی چین نیز شاهد بیشترین ریزش قیمتی نسبت به بازارهای یاد شده بوده‌ایم. به گونه‌ای نرخ شمش فولاد با کاهش ۳۲دلاری از ۶۵۷دلار به ۶۲۵ دلار برهر تن رسید.

با نگاهی بر بازار صادراتی میلگرد نیز می‌بینیم که این هفته را با ثبات قیمتی آغاز کرده است. به این صورت که نرخ میلگرد در حوزه واردات خلیج فارس در عدد ۶۳۲دلار   ثابت ماند؛ در حوزه وارداتی جنوب شرق آسیا نیز قیمت این محصول در رقم ۷۶۵دلار برهر تن، در بازار صادراتی ترکیه ۷۴۵دلار   و در بازار صادراتی روسیه در عدد ۸۶۷دلار برهر تن ثابت باقی ماند.

در اینجا باید اشاره کرد که شرایط قیمتی برای مفتول در ابتدای این هفته با نوسانات قیمتی همراه شد. به این شکل که نرخ مفتول صادراتی چین با ریزش ۱۲۳ دلاری قیمت یکباره از ۸۸۳دلار به ۷۶۰ دلار برهر تن رسید؛ اما نرخ مفتول صادراتی اوکراین در عدد ۹۱۳دلار برهر تن و مفتول صادراتی ترکیه در عدد ۸۵۵دلار برهر تن ثابت باقی ماند.

 

منبع: معدن نامه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها