|
کدخبر: 216286

پتانسیل معادن هرمزگان در زمینه تولید و ارزآوری

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: شکوفایی پتانسیل های معدنی استان می تواند نقش بسزایی در تولید، ارز آوری و ایجاد فرصت های جدید شغلی در هرمزگان داشته باشد.

ایرج حیدری صبح امروز پنج شنبه در جلسه کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با محوریت بررسی مشکلات واحدهای معدنی استان، عنوان کرد: هرمزگان استانی متمایز در برخورداری از ذخایر معدنی است.

وی در همین خصوص افزود: شکوفایی ظرفیت های معدنی هرمزگان می توانند نقش بسزایی در افزایش تولید، ارز آوری و ایجاد فرصت های جدید شغلی داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان، گفت: در بهره برداری از ذخایر معدنی استان توجه ویژه ای به صنایع پایین دستی شود و از خام فروشی مواد معدنی خودداری شود.

حیدری تصریح کرد: جوامع و مردم محلی از فعالیت واحدهای معدنی بهره مند شوند و علاوه بر بکارگیری نیروهای بومی به مسئولیت های اجتماعی خود در بخش های مختلف جامعه عمل بپوشانند.

وی با اشاره به ظرفیت های معدنی شرق و غرب استان، اظهار داشت: شکوفایی پتانسیل های معدنی در شهرستان های بشاگرد و حاجی آباد می تواند نقش بسزایی در رشد و توسعه این مناطق و رفع مشکل مهم اشتغال جوانان جویای کار آنها داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: با پیگیری های بعمل آمده بسیاری از معادن غیرفعال با رفع موانع به چرخه تولید هرمزگان برگشته اند و این روند به صورت مستمر ادامه دارد.

در این نشست مسائل و مشکلات چندین واحد معدنی استان بررسی و با دستور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان به دستگاه های اجرایی ذیربط تدابیر لازم برای رفع مشکلات آنها با استفاده از ظرفیت های قانونی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اتخاذ شد.

منبع: دنیای معدن

ارسال نظر