|
کدخبر: 215235

نخستین جشنواره حل مسائل فناورانه در صنعت فولاد

جشنواره حل مسائل فناورانه فولاد به منظور اعلام نیاز فناورانه در حوزه تجهیزات و قطعات، مواد و محصولات تولیدی، نرم افزار و پلتفرم و خدمات با تکیه بر توانمندی شرکت ها و واحدهای فناور از هشت مهر تا ۲۰ دی ماه از سوی شبکه پژوهش و فناوری استان اصفهان برگزار می شود.

مسئول واحد حل مسئله شبکه پژوهش و فناوری استان اصفهان در گفت و گویی در توضیح فعالیت های این جشنواره، اظهار کرد: این جشنواره همراه با برگزاری نشست های ارائه نیازهای فناورانه در حوزه فولاد، برگزاری نشست های تجاری B۲B، دیدار مدیران، کارشناسان صنعت فولاد، ارائه توانمندی ها و محصولات توسط شرکت های دانش بنیان و برگزاری کارگاه آموزشی شیوه های ارتباط و تعامل موثر صنعت و دانشگاه برگزار می شود.

کیوان البرزیان با بیان اینکه این جشنواره به دنبال شناسایی چالش ها و نیازهای فناورانه حوزه صنعت فولاد است، افزود: هشتم مهرماه از این جشنواره رونمایی و روز گذشته نخستین نشست تخصصی جشنواره حل مسائل فناورانه صنعت فولاد، با موضوع «ارائه و معرفی نیازها و چالش های صنعت فولاد» با حضور مدیران صنایع فولاد استان اصفهان به صورت برخط برگزار شد.

وی با بیان اینکه تاکنون بالغ بر ۲۰ نیاز فناورانه از سمت صنایع فولادی به شبکه پژوهش و فناوری ارسال شده است، گفت: احصاء از سمت صنایع فولادی مطرح است و هدف این است که نیازها توسط شرکت های دانش بنیان، مجموعه های فناور و اساتید دانشگاه و پژوهشگران علاقه مند با تکیه بر توان داخل رفع نیاز شود.

مسئول واحد حل مسئله شبکه پژوهش و فناوری استان اصفهان، اضافه کرد: با این کار علاوه بر رفع نیازهای فناورانه صنایع فولادی، شرکت های دانش بنیان نیز توسعه بازار پیدا کرده و دستاوردها و توانمندی های آنها افزایش می یابد.

البرزیان یادآور شد: به منظور احصاء نیازها در طول این جشنواره نشست های تخصصی دیگری برگزار خواهد شد. ۱۰ آذر، وبینار آموزشی با موضوع «آشنایی مدیران واحدهای فناور و اساتید دانشگاه با ادبیات پروپوزال نویسی صنعتی» ویژه شرکت های دانش بنیان و فناوران، اساتید و مدیران صنایع برگزار خواهد شد.

مسئول واحد حل مسئله شبکه پژوهش و فناوری استان اصفهان، ادامه داد: دومین نشست تخصصی با موضوع «معرفی محصولات و فناوری های نو در حوزه فولاد توسط شرکت ها و مجموعه های فناور به نمایندگان صنایع با حضور مدیران صنعت» در تاریخ ۱۷ آذرماه و نشست تخصصی سوم با موضوع «نشست هم اندیشی و معرفی دستاوردهای مجموعه ها تحقیقاتی و واحدهای فناور» با حضور مدیران صنایع و مشاوران کسب و کار (B۲B) )به صورت حضوری، چهارم دی ماه برگزار می شود.

البرزیان گفت: دو بازدید علمی و تخصصی از شرکت ذوب آهن و مجتمع فولاد مبارکه اصفهان به ترتیب، ۳۰ آبان و ۲۱ آذر انجام می شود و اولین نمایشگاه سه بعدی و مجازی فولاد ویژه شرکت ها، صنایع و پارک های علم و فناوری از ۵ تا ۲۵ دی ماه ارائه می شود. در آیین اختتامیه نیز از طرح های برتر در راستای رفع نیازهای فناورانه تجلیل می شود.

وی ابراز امیدواری کرد این جشنواره راهی برای رفع نیازهای فناورانه صنایع فولاد با تکیه بر توانمندی های داخلی باشد.

منبع: دنیای معدن

ارسال نظر