|
کدخبر: 215173

ارزش ۱۰۰ هزار میلیاردی قطعه سازی توسط ایدرو

صنعت خودرو در کنار قطعه‌سازی معنا پیدا می‌کند و برخی کشورها پیش از اینکه خودروساز باشند، قطعه‌ساز بوده‌اند. حتی بعضی از کشورها همچنان از سازندگان بزرگ قطعات خودرو محسوب شده و وارد حوزه خودروسازی نشده‌اند. صنعت قطعه یکی از صنایع مهم هر کشوری است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات‌عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در بازدید از یکی از شرکت‌های قطعه‌سازی با اشاره به ظرفیت‌های ایجادشده در صنعت قطعه کشور گفت: طی سالیان گذشته بخش خصوصی حدود ۳ میلیارد دلار در این صنعت سرمایه‌گذاری کرده است.

محسن صالحی‌نیا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اگر بخواهیم سهم صنعت قطعه را در مقایسه با برنامه تولید امسال محاسبه کنیم، سهم این صنعت به حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد، گفت: طبق این رقم با نرخ دلار حدود ۵ میلیارد دلار ارزش تولید این صنعت در یک سال بوده است. 

ظرفیت بالای قطعه‌سازی کشور

رئیس هیات‌عامل ایدرو با اشاره به ظرفیت بالای قطعه‌سازی کشور تصریح کرد: این صنعت علاوه‌بر تامین قطعه خطوط تولید کارخانه‌های خودروسازی و قطعات موردنیاز بخش خدمات پس از فروش، ظرفیت‌های صادراتی مناسبی نیز در اختیار دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه سخنان خود با اشاره به تولید ۵۲۰ هزار دستگاه انواع خودرو در ۷ ماه امسال ابراز امیدواری کرد صنایع خودرو کشور تا پایان سال بتوانند برنامه افزایش تولید وزارت صنعت، معدن و تجارت را تحقق بخشند.

توانمندسازی پدافند غیرعامل و اقدامات پیشگیرانه

دوره آموزشی توانمندسازی ویژه مدیران و کارکنان حراست سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و شرکت‌های تابعه برگزار شد. صالحی‌نیا در این نشست گفت: خدمات حوزه حراست در ساختار کلان شرکت‌ها برای تصمیم‌گیری‌ها ارزشمند و یاری‌رسان است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نگاه همه‌جانبه و روحیه تعامل و هم‌افزایی حوزه حراست در بنگاه‌های صنعتی را عامل مهمی برای امنیت‌خاطر مدیران اجرایی حوزه تولید برشمرد.

رئیس هیات‌عامل ایدرو با اشاره به حوادث اخیر کشور در حوزه فضای سایبری تصریح کرد: مخاطرات از جنس نرم و موضوعات نوین ضرورت توانمندسازی مضاعف در حوزه پدافند غیرعامل را بیش از پیش نشان می‌دهد و ضرورت دارد مجموعه‌های حراست با نگاه عملیاتی و تسلط تخصصی اقدامات پیشگیرانه لازم را در این حوزه اجرا کنند.

صالحی‌نیا با بیان اینکه موضوع یادگیری یک فرآیند مستمر است، گفت: برگزاری چنین دوره‌های آموزشی استمرار یادگیری را به‌عنوان یک فرهنگ سازمانی ارزشمند در کالبد سازمان نهادینه می‌کند.

محسن الیاسی، مدیر حراست ایدرو نیز در این نشست در گزارشی با اشاره به ضرورت برگزاری این دوره‌ها گفت: در مدت برپایی این دوره، کارگاه‌های آموزشی با موضوعات مختلف از جمله انواع جمع‌آوری تحلیل، گزارش‌نویسی، آشنایی با فرآیندهای قانونی و حقوقی تغییرات آیین‌نامه‌های مالی، معاملاتی و دستورالعمل‌های حاکم بر فضای فعالیت شرکت‌های تابعه برگزار شده است.

تست توربین گازسوز ساخت داخل

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: توربین گازی ۴ مگاواتی ساخت داخل ایدرو در یک واحد پالایشگاهی زیر بار قرار گرفت و فرآیند تست خود را با موفقیت به پایان رساند.

صالحی‌نیا گفت: طراحی و تولید این توربین، یکی از نمونه‌های کاملا بارز و مثال‌زدنی در حوزه نوآوری و بومی‌سازی فناوری‌های نوین است.

به‌گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت این توربین که با همکاری بخش خصوصی توانمند برای نخستین‌بار در کشور و با حمایت ایدرو ساخته شده، از فناوری بالایی برخوردار است که مدل مشابه خارجی آن عمدتا در صنایع نفت و گاز کشور کاربرد دارد.

رئیس هیات‌عامل ایدرو ادامه داد: با توجه به معضل کنونی کمبود برق در کشور، این مدل توربین می‌تواند به‌ویژه در قالب واحدهای تولید همزمان برق و حرارت (CHP)، گره‌گشای چالش پیش‌روی واحدهای صنعتی برایتامین برق موردنیاز در فصول پرمصرف سال باشد. صالحی‌نیا با اشاره به آمادگی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برای ادامه همکاری در این حوزه تصریح کرد: دانش فنی ساخت این نوع توربین نیز در فرآیند تولید به‌دست آمده و در صورت وجود سفارش، قابلیت تولید و تامین نیاز متقاضیان وجود دارد.

قیمت نمونه مشابه خارجی این توربین، بیش از ۲ میلیون دلار برآورد می‌شود.

امضای تفاهمنامه جامع همکاری

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی از زیرمجموعه‌های ایدرو و رئیس فدراسیون فوتبال، تفاهمنامه جامع همکاری میان دو مجموعه را امضا کردند.

موضوعات این تفاهمنامه شامل موارد متعددی از جمله همکاری متقابل طرفین در طراحی مدل شایستگی مدیران حوزه فوتبال، انجام نیازسنجی آموزشی از طریق برنامه‌ریزی و اجرای کانون ارزیابی مدیران باشگاه‌ها، تهیه و تدوین برنامه توسعه شایستگی‌ها و طراحی دوره‌های مدیریت کسب‌وکار فوتبال می‌شود.

از موضوعات مندرج در این تفاهمنامه می‌توان به برگزاری دوره‌های آموزشی مدیریت فوتبال، طراحی و اجرای دوره آموزشی بین‌المللی تخصصی مدیریت فوتبال، برگزاری کارگاه‌های مشترک مدیریتی، رتبه‌بندی باشگاه‌ها براساس مدل تعالی سازمانی به‌عنوان یک مدل جامع ارزیابی سازمانی باشگاه‌ها و پیشنهاد پروژه‌های بهبود اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، در این آیین گفت: MBA مدیریت ورزش در سازمان مدیریت صنعتی هدف‌گذاری شده و هدف آن سازماندهی، برنامه‌ریزی، بحث کنترل و ارزیابی در حوزه ورزش با حضور بهترین اساتید و هدف دیگر آن استعدادیابی و هدایت استعداد موردنظر است.

ابوالفضل کیانی‌بختیاری افزود: یکی از ضعف‌های حوزه ورزش و فوتبال کشور انعقاد قرارداد است که در این حوزه سازمان مدیریت صنعتی با توجه به اساتید قوی در بحث کوچینگ، موضوعات باشگاهی، مدیریت ریسک، موضوعات اقتصاد فوتبال و... می‌تواند بنا به خواست فدراسیون فوتبال کمک شایانی کند.

دوره‌های تخصصی برای مدیران فوتبال

در این آیین رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به سوابق و تجارب سازمان مدیریت صنعتی درباره کمک به توسعه ظرفیت مدیریت در کشور، تصریح کرد: در این تفاهمنامه خطوط اصلی سرفصل‌های همکاری‌های تخصصی مشخص‌شده که امیدواریم متعاقب آن یک پروژه نیازسنجی آموزشی با سرعت انجام و دوره‌های تخصصی برای مدیران فوتبال کشور طراحی و اجرا شود.

شهاب‌الدین عزیزی‌خادم در ادامه افزود: مدیران باشگاه‌های لیگ برتر و دسته یک، اعضای اتحادیه باشگاه‌ها، روسای هیات‌های فوتبال و مدیران فدراسیون فوتبال در مرحله نخست مخاطبان و بهره‌مندان این دوره‌ها خواهند بود.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها