|
کدخبر: 214364

۵ استراتژی مهم فولاد خوزستان برای فصل زمستان

مدیرعامل فولاد خوزستان گفت: تنشی که امسال در حامل‌های انرژی شاهد بودیم باعث شد ۵۴۰ هزار تن تولید، ۱۲ هزار میلیارد ریالی فروش و ۴هزار میلیارد ریالی سود را در ۶ ماهه اول از دست بدهیم.

صنعت و معدن ۵ استراتژی مهم فولاد خوزستان برای فصل زمستان

امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان گفت: در سنوات گذشته معمولا کاهش تولید ما ناشی از کمبود برق در فصل زمستان مخصوصا سه ماهه چهارم و ناشی از نبود گاز بود که نیروگاه‌های برق گازی را از مدار خارج می‌کرد. اما امسال متاسفانه در نیمه اول سال چنین اتفاقی افتاد که در این چند دهه سابقه نداشت.

ابراهیمی تصریح کرد: در شش ماه دوم سال نیز زمزمه‌هایی مبنی بر کسری گاز شنیده می‌شود که بر فولادسازان به دو شکل تاثیر می‌گذارد؛ یک تاثیر مستقیم بر تولید و دیگری تاثیر بر تولید برق که غیرمستقیم بر تولید اثر دارد و ما یک بار دیگر تنش برقی را تجربه خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه فولادسازان در سنوات گذشته و به طور معمول برای ۶ ماهه دوم آمادگی‌ قطع گاز و برق را داشتند و برنامه‌ریزی‌های لازم را برای آن زمان درنظر می‌گرفتند، اضافه کرد: امسال ناچار شدیم برنامه اورهال را به صورت غیر برنامه‌ریزی شده در۶ ماهه اول انجام بدهیم.

مدیرعامل فولاد خوزستان ادامه داد:  حالا نیز برای مقابله با کاهش تولید برق در زمستان با تمهیداتی سعی خواهیم کرد اثرات این اتفاق را کمرنگ‌تر کرده و کاهش بدهیم.

ابراهیمی در تشریح این تمهیدات و استراتژی‌ها گفت: چند استراتژی در این خصوص در نظر خواهیم گرفت از جمله؛ در ۶ ماهه دوم اورهال کارخانه را تکمیل خواهیم کرد تا اگر زمانی کمبود برقی اتفاق بیفتد تولید محصولات با ارزش افزوده بتواند استراتژی خوبی برای جبران برنامه تولیدی و ریالی‌مان باشد. بحث تولید بدون کارخانه دومین استراتژی ما خواهد بود؛ در این رابطه مذاکراتی را با چند کارخانه در نقاط مختلف کشور شروع کردیم و ممکن است نوع همکاری متفاوت باشد.

وی افزود: سومین استراتژی، آمادگی لازم برای واردات گاز خواهد بود؛ به عنوان یک برنامه جبرانی دیگر مطالعاتی انجام شده تا در صورت اجازه دولت، از ترکمنستان و به صورت سوآپ، گاز مورد نیاز نیروگاه‌های برق را خریداری و تامین کنیم. البته بعید است به این مرحله برسد اما ما زیرساختش را آماده کردیم و مذاکرات را شروع کردیم.

وی با ابراز امیدواری برای گذراندن بدون دردسر زمستان ۱۴۰۰ برای فولادی‌ها، تصریح کرد: این شش ماهه را به خیر و خوشی رد کنیم استارت احداث نیروگاه مان را زدیم تا ظرف ۲.۵ سال آینده وارد مدار شود. در این راستا در نظر داریم ۲ نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی و جمعا ۱۰۰۰ مگاوات برق را احداث کنیم که ۵۰۰ مگاوات اول ۲۴ ماهه و نیروگاه دوم ۳۶ ماهه وارد مدار می‌شوند.

 

ارسال نظر