|
کدخبر: 212773

سرمایه‌گذاری ۲۱.۵میلیارد دلاری در زنجیره فولاد

هشتمین کنفرانس استیل پرایس با موضوع فولاد، مواد اولیه و چالش‌های پیش رو در سالن همایش‌های هتل المپیک تهران امروز آغاز به کار کرد.

صنعت و معدن سرمایه‌گذاری ۲۱.۵میلیارد دلاری در زنجیره فولاد

وجیه‌الله جعفری رئیس هیات عامل ایمیدرو در هشتمین کنفرانس استیل پرایس خبر از رسیدن ظرفیت تولید فولاد به مرز ۳۰ میلیون تن و ظرفیت نصب شده فولاد به ۴۰ میلیون تن رسید.

جعفری افزود: صادرات زنجیره فولاد در ۶ ماهه نخست سال از ۵.۸ میلیون تن گذشت و تداوم آن نیازمند برنامه ریزی بیشتر است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو در ادامه افزود: اهمیت صنعت فولاد با توجه به قابلیت صد درصدی بازیافت فولاد، بیشترین نسبت استحکام در بین فلزات، استفاده از فناوری‌های جدید در تولید فولاد سبک و کاهش ۷۰ درصدی وزن ساختمانهای اسکلت فولادی و کاهش ۵۰ درصدی بدنه خودرو، بر هیچکس پوشیده نیست.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد:  پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۵۰ تقاضای جهانی فولاد به ۲.۶ میلیارد تن برسد که ایران نیز از این قاعدهستثنی نیست و باید جایگاه خود را در این بین به دست آورده و تثبیت کند.

جعفری با بیان اینکه ایران برای سومین سال دهمین تولیدکننده فولاد جهان شد تاکید کرد: ایران به هدف ۵۵ میلیون تن فولاد تا سال ۱۴۰۴ خواهد رسید چرا که ۴۰ میلیون تن فولاد نصب شده دارد و ۷ میلیون تن طرفیت تولید فولاد امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: تا کنون در زنجیره فولاد بیش از ۲۱.۵میلیارد دلار سرمایه‌گذاری انجام شده است.

گفتنی است هشتمین کنفرانس استیل پرایس با موضوع فولاد، مواد اولیه و چالش‌های پیش رو در سالن همایش‌های هتل المپیک تهران امروز آغاز به کار کرد.

این کنفرانس که باحضور رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی و همچنین مدیران عامل شرکت‌های بزرگ مانند فولاد مبارکه، ذوب اهن، شرکت ملی مس ایران، فولاد خوزستان و هلدینگ ماهان برگزار می‌شود دو پنل تخصصی در حاشیه خواهد داشت.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها