|
کدخبر: 207881

درخواست برای بازنگری در پرونده های تعزیراتی شرکت های فولادی

انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران طی نامه ای خطاب به معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت، خواستار بازنگری در پرونده های تعزیراتی شرکت های فولادی شد و اعلام کرد که تعدد و تناقض بخشنامه ها، فعالان فولادی را دچار سردگمی کرده است.

صنعت و معدن درخواست برای بازنگری در پرونده های تعزیراتی شرکت های فولادی

سید رسول خلیفه سلطانی- دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران- در نامه خود به اسدالله کشاورز-معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت- به موضوع تعدد بیش از حد بخشنامه ها، شیوه نامه ها و دستورالعمل ها در بازار فولاد طی سال های اخیر که بعضا با یکدیگر متناقض هم بوده اند، اشاره و تصریح کرده است این موارد موجب سردرگمی واحدهای تولیدی شده است.

وی همچنین تعیین غیرکارشناسی کف عرضه ها در بورس کالا را عامل تعزیراتی شدن برخی واحدهای خوشنام فولادی (برای نخستین بار) دانسته که موجب مختل شدن روند تولید در کارخانه های تولیدکننده فولاد شده است.

این امر ممکن است به تعطیلی، کاهش تولید و صادرات و ارزآوری فولاد کشور منجر شود.

در متن نامه مذکور درخواستی انجمن تولیدکنندگان فولاد آمده است:

“همانگونه که مستحضر هستید، به موجب گزارش های سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، برای تعداد زیادی از شرکت های تولیدکننده فولاد کشور پرونده های تعزیراتی تشکیل شده که علیرغم پیگیری های بعمل آمده مبنی بر صدور دستور منع پیگرد، بخش عمده ای از آن ها همچنان در جریان است. لیست این شرکت ها و تصاویر مکاتبات آنان به پیوست آمده است.

جنابعالی به نیکی می دانید که تعدد بیش از حد بخشنامه ها، شیوه نامه ها و دستورالعمل ها در بازار فولاد در چند سال گذشته که گاها با یکدیگر متناقض هم بوده اند، موجب سردرگمی واحدهای تولیدی شده است.

علاوه بر این، تعیین غیر کارشناسی، سنگین و بیش از نیاز داخلی کف عرضه ها در بورس کالا (گواه آن عدم معامله بیش از ۴۵ درصد شمش و ۶۷ درصد مقاطع طویل عرضه شده است) که بارها مورد اعتراض این انجمن هم قرار گرفته است، موجب شده تا برخی واحدهای خوشنام فولادی که تاکنون سابقه جرائم تعزیراتی هم نداشته اند، اکنون درگیر چنین پرونده هایی شوند که موجب مختل شدن روند تولید در کارخانه های تولیدکننده فولاد شده و ممکن است به تعطیلی، کاهش تولید و صادرات و ارزآوری فولاد کشور بیانجامد.

با توجه به موارد فوق الذکر و نامه شماره ۸۰۲ /ص/۰۰ مورخ ۱۴۰۰/۰۶/۰۲ این انجمن، از جنابعالی تقاضا دارد با رویکرد پشتیبانی و مانع زدایی از تولید، ترتیبی اتخاذ فرمایید که پرونده شرکت های مذکور مورد بازنگری قرار گرفته و ضمن مساعدت در حل مسائل احتمالی، زمینه افزایش تولید و عرضه شمش و محصولات فولادی در راستای تنظیم بازار داخلی را فراهم فرمایید. ”

منبع: دنیای معدن

ارسال نظر