|
کدخبر: 206092

چالش تامین مواد اولیه در فولاد مبارکه

معاون وزیر صمت و رئیس هیأت‌عامل ایمیدرو گفت: برای این که بتوانیم تأمین مواد اولیّه را به صورت یک فرایند درست و طراحی‌شده داشته باشیم، از سال گذشته برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت در تأمین مواد اولیه بالاخص سنگ آهن تدوین نموده‌‎ایم.

صنعت و معدن چالش تامین مواد اولیه در فولاد مبارکه

معاون وزیر صمت و رئیس هیأت‌عامل ایمیدرو گفت: برای این که بتوانیم تأمین مواد اولیّه را به صورت یک فرایند درست وجیه‌اله جعفری معاون وزیر صمت و رئیس هیأت‌عامل ایمیدرو در حاشیه آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه که با دستیار ویژه محترم وزیر صمت و رئیس هیأت‌مدیره شرکت فولاد مبارکه، معاونین و مدیران گروه فولاد مبارکه در محل سالن اجتماعات مرکز تحقیقات شرکت برگزار شد، اظهار کرد: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، حمایت‌های خود را در جهت توسعه واحدهای صنعتی در دستور کار دارد و شرکت فولاد مبارکه به عنوان یکی از شرکت‌های بزرگ فولادی همواره مورد حمایت ایمیدرو بوده و همین سازمان نیز پایه‌گذار آن بوده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه خاطرنشان کرد: امروز نیز سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، حمایت از شرکت فولاد مبارکه از جنبه‌های مختلف بالاخص تأمین مواد اولیه را در برنامه‌های کاری خود قرار داده است

وی اذعان داشت: به طور حتم، شرکت فولاد مبارکه شرکتی پیشرو است و به عنوان یک شرکت پیشران می‌تواند بسیاری از واحدهای صنعتی دیگر که در زنجیره‌های بعدی آن قرار دارند را به حرکت درآورد و منجر به ایجاد اشتغال و توسعه در استان، دیگر نقاط و معادن کشور شود و مواد اولیّه آن‌ها را تأمین کند.

جعفری تصریح کرد: برای این که بتوانیم تأمین مواد اولیّه را به صورت یک فرایند درست و طراحی‌شده داشته باشیم، از سال گذشته برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت در تأمین مواد اولیه بالاخص سنگ آهن تدوین نموده ایم.

وی ادامه داد: امیدوارم بتوانیم مراحل قانونی و اداری بسته‌های تعریف‌شده را بگذرانیم تا در آینده هیچ مشکلی برای تأمین مواد اولیّه در فولاد مبارکه نداشته باشیم که قطعاً شرکت فولاد مبارکه نیز خود می‌تواند این نقش را پررنگ‌تر از گذشته ایفا کند و در دستور کار خود قرار دهد.

رئیس هیأت‌عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) تأکید کرد: شرکت فولاد مبارکه در حوزه‌های استخراج و اکتشاف معادن نیز همکاری‌هایی دارد تا بتواند پشتوانه‌ای برای این موضوع داشته باشد.

وی در پایان عنوان داشت: سیاست‌های ایمیدرو و وزارت صمت بر این است که شرکت‌های بزرگی که می‌توانند در این راستا پیشگام باشند، بسته‌های حمایتی را در راستای کمک به آن‌ها داشته باشیم و خود شرکت‌ها نیز همراهی کنند تا این توسعه‌ها در کشور محقق شوند.

و طراحی‌شده داشته باشیم، از سال گذشته برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت در تأمین مواد اولیه بالاخص سنگ آهن تدوین نموده‌‎ایم.

ارسال نظر