|
کدخبر: 202146

راه اندازی مرکز آموزش نیروی ماهر فرآوری گوهرسنگ توسط ایمیدرو

راه اندازی مرکز آموزش نیروی ماهر فرآوری گوهرسنگ با حمایت ایمیدرو در این شهرستان مورد توجه است.

صنعت و معدن راه اندازی مرکز آموزش نیروی ماهر فرآوری گوهرسنگ توسط ایمیدرو

ابومحمد هاشمی مجری طرح گوهرسنگ در بازدید از ظرفیت‌های شهرستان تایباد و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید عباسیان شهرستان تایباد با اعلام مطلب فوق گفت: وجود منطقه ویژه معدنی در تایباد خود موید پتانسیل بالای این شهرستان در حوزه معادن است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های غنی این شهرستان در حوزه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، اظهار داشت: همسایگی با کشور افغانستان که دارای معادن بکر سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی است، می‌تواند در رشد صنعت گوهرتراشی و ساخت زیورآلات در شهرستان تاثیر بسزایی داشته باشد.

مجری طرح گوهرسنگ ادامه داد: گمرک دوغارون تایباد با بیش از یک صد سال قدمت یکی از قدیمی‌ترین گمرکات ایران است که در زمینه‌های صادرات، واردات، ترانزیت و مسافری فعالیت دارد.

هاشمی با اشاره به پتانسیل‌های معدنی سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی استان خراسان رضوی، عنوان کرد: در گزارش‌های سازمان صنایع و معادن به آثار معدنی، پروانه‌های اکتشافی متعدد فیروزه و آگات و در نهایت پروانه‌های بهره برداری فیروزه و عقیق اشاره شده است.

وی افزود: در مطالعات اخیر، تعداد ۱۹ اثر معدنی از انواع بریل (آکومارین)، سافیر، یاقوت، روتیل، ارتوز، فیروزه قوچانی (کریزوکلا)، آگات، ژاسپر، عقیق سلیمانی، اوپال، گارنت، در کوهی، رز کوارتز، آندوالوزیت، ایلمنیت، آراگونیت و پلی گورسکیت شناسایی شده است.

مجری طرح گوهرسنگ عنوان کرد: با توجه به مطالب فوق، اجرای این طرح، ایجاد کارگاه‌های آموزشی به منظور آموزش و تربیت نیروی ماهر جهت فرآوری سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی تاثیر بالایی در اشتغال زایی دارد.

ارسال نظر