|
کدخبر: 200975

ریزشی شدن قیمت میلگرد در بازار

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان آهن اهواز گفت: اگر چه در تولید آهن مشکلاتی به وجود آمده بود اما در حال حاضر میزان عرضه بر تقاضای آهن پیشی گرفته و قیمت کاهش یافته است.

رضا نادری در خصوص آخرین وضعیت بازار میلگرد در اهواز اظهار کرد: زمانی که قیمت میلگرد در بازار افزایش می یابد، نباید به دنبال مقصر گشت زیرا در این شرایط مقصر شخص خاصی نیست بلکه این موضوع به ناکافی بودن میزان تولید بر می گردد.

وی با اشاره به کاهش قیمت آهن در بازار، افزود: زمانی که میزان تقاضا در بازار کمتر از عرضه باشد، قیمت خود به خود کاهش می یابد و نیازی به دخالت دولتی ها در بازار نیست؛ مگر کاهش قیمت حال حاضر میلگرد را دولتی ها محقق کردند؟

نادری افزود: اگر چه در تولید آهن مشکلاتی به وجود آمده بود اما در حال حاضر میزان عرضه بر تقاضای آهن پیشی گرفته و قیمت آن کاهش یافته است.

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان آهن اهواز گفت: افزایش یا کاهش میزان عرضه و تقاضا، ذات بازار است و بازار هیچ وقت دروغ نمی گوید. زمانی که قیمت میلگرد افزایشی می شود به این معنا است که در بازار تقاضا وجود دارد و بالعکس.

وی با اشاره به ادامه دار بودن روند کاهش قیمت آهن تصریح کرد: مدتی است که قیمت میلگرد در بازار ریزشی شده است و از کانال ۲۰ هزار تومان به هر کیلوگرم ۱۵ هزار و ۸۰۰ تومان کاهش یافته است.

نادری با بیان اینکه بازار آهن در ساحل آرامش قرار گرفته است، گفت: معمولا زمانی که قیمت آهن کاهش می یابد، عده ای که خریدار هستند از خرید خود دست نگه می دارند و پیش بینی می شود از مهرماه قیمت آهن دوباره افزایش یابد.

 

منبع: دنیای معدن
  • ناشناس ارسالی در

    شما غلط می کنی پیش بینی کنی

ارسال نظر