|
کدخبر: 186209

باید سرمایه ‌ها به سمت تولید هدایت شود

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: باید از صنعتگران و فعالان اقتصادی حمایت کنیم تا همه سرمایه‌های بزرگ و خرده‌سرمایه‌های مردم به سمت تولید هدایت شود.

صنعت و معدن باید سرمایه ‌ها به سمت تولید هدایت شود

مهدی صادقی ‌نیارکی روز چهارشنبه درحاشیه مراسم بهره برداری از شهرک صنعتی شهید شهریاری  زنجان، در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه مسیر حرکت کشور به سمت توسعه صنعتی فراهم شده است، افزود: در کل کشور علاوه بر سرمایه‌گذاری طرح‌های جدید، طرح‌های موجود هم با ظرفیت کامل و یا افزایش ظرفیت، فعالیت می‌کنند که می‌تواند عامل موثری در جذب سرمایه‌ های خرد و کلان در تولید باشد.

 وی تاکید کرد: اقدامات انجام شده در حوزه تولید، در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

 معاون امور صنایع وزیر صمت، با بیان اینکه فعالیت واحدهای تولیدی و کلنگ زنی واحدهای جدید، همه نویدبخش رشد تولیدات صنعتی و صادرات غیرنفتی کشور در سالهای آتی خواهد بود، افزود: امیدوارم این رویه در ماه‌ها و سال‌های آینده هم تداوم داشته باشد.

صادقی ‌نیارکی با اشاره به وضعیت رو به رشد تولیدات واحدهای صنعتی در سطح کشور، گفت: فعالیت و میزان تولیدات همه ۲۸ رشته فعال در حوزه صنعت، به صورت ماهیانه رصد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ۲۳ رشته از ۲۸ رشته صنعتی در کشور افزایش تولید داشتند.

معاون امور صنایع وزیر صمت با بیان اینکه در مجموع در استان های کشور، صدور پروانه‌های بهره‌برداری رشد ۲۱ درصدی داشته است افزود: میزان اشتغال‌زایی این پروانه‌ها هم رشد ۱۵ درصدی در ۲ ماهه امسال،  نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

صادقی ‌نیارکی درخصوص صدور جواز تاسیس در ۲ ماه امسال اظهارداشت: این شاخص نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷ درصد رشد داشت.

علاوه بر بهره‌برداری از شهرک صنعتی ۴۳۷ هکتاری شهید شهریاری زنجان با حضور دکتر رسولیان معاون وزیر و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، دکتر مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صنعت معدن و تجارت، فتح الله حقیقی استاندار زنجان، مادر شهید مجید شهریاری و تعدادی از مسئولان و خبرنگاران، شرکت پارس‌پلی رزین زنجان نیز کلنگ‌زنی شد.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها