|
کدخبر: 161651

سرمایه‌گذار تسلا از ایلان ماسک شکایت کرد!

سهامدار کمپانی خودروسازی تسلا از ایلان ماسک به خاطر توئیت‌های نامنظم که آن را نقض توافقنامه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده امریکا می‌داند، شکایت کرده است!.

صنعت و معدن سرمایه‌گذار تسلا از ایلان ماسک شکایت کرد!

 

براساس شکایتی که اواخر روز پنجشنبه هفته گذشته توسط سهامدار کمپانی خودروسازی تسلا به دادگاه ایالت دلاور امریکا ارائه شده است، ایلان ماسک را به ارسال توئیت‌های نامنظم در توئیتر و نقض توافقنامه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده امریکا متهم کرده است که میلیاردها دلار سهام سرمایه‌گذاران را ممکن است در معرض خطر قرار دهد.

این شکایت چندین توئیت ایلان ماسک در پلتفرم اجتماعی توئیتر را برجسته کرده است که یکی از آنان می‌تواند ارزیابی ایلان ماسک از ارزش سهام کمپانی خودروسازی تسلا باشد که باعث سقوط بیش از ۱۳ میلیارد دلاری ارزش سهام آن شد. ایلان ماسک جمله بیش از اندازه بالا را توئیت کرد و برداشت‌های مختلف از این توئیت باعث شد تا ارزش سهام تسلا سقوط کند.

جالب است بدانید که پس از توئیت ایلان ماسک در آگوست ۲۰۱۸ مبنی بر اینکه وی از محل بودجه تامین شده استفاده کرده تا احتمالا شرکت تسلا را در معامله ۷۲ میلیارد دلاری شخصی به‌دست آورد، باعث شد تا توافقنامه کمیسیون بورس و اوراق بهادار امریکا با ایلان ماسک شکل بگیرد. ماسک و تسلا برای این اقدام هرکدام ۲۰ میلیون دلار جریمه مدنی پرداخت کردند و همچنین وکلای تسلا موافقت کردند که برخی از توئیت‌های ایلان ماسک را قبل از انتشار بررسی کنند.

در ماه آوریل سال گذشته، یک قاضی فدرال در سانفرانسیسکو هم اعلام کرد که ایلان ماسک با انتشار یک توئیت خصوصی سهامداران این شرکت را فریب داده و این پرونده همچنان در جریان است.

 

منبع: خودروبانک

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها