|
کدخبر: 155723

آزادسازی ۲۲ هکتار از اراضی محبوس شده در استان مرکزی

طیب میرزایی مدیرعامل شرکت درنشست خبری با خبرنگاران که بمناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد گفت: حدود ۱۶۰ هکتار از اراضی شهرکها و نواحی صنعتی استان در ید افرادی است که بنابر دلایلی این اراضی را حبس کرده و استفاده ای از آنها نمیکنند و هیچ گونه ساخت وسازی نداشته اند و لذا طی جلساتی در سال جاری به ۳۶ طرف قرارداد اعطای مهلت و مابقی فسخ قرارداد شدند.

صنعت و معدن آزادسازی ۲۲ هکتار از اراضی محبوس شده در استان مرکزی

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان مرکزی از آزادسازی ۲۲ هکتار از اراضی محبوس شده در سطح شهرکها و نواحی صنعتی این استان خبر داد.

طیب میرزایی مدیرعامل شرکت درنشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد  گفت: حدود ۱۶۰ هکتار از اراضی شهرک ها و نواحی صنعتی استان در دست افرادی است که بنابر دلایلی این اراضی را حبس کرده و استفاده ای از آنها نمی کنند و هیچ گونه ساخت وسازی نداشته اند  و لذا طی جلساتی در سال جاری به ۳۶ طرف قرارداد اعطای مهلت و مابقی فسخ قرارداد شدند.

نشست خبری ۱

 

وی ابراز کرد: اراضی  ۳۲ شهرک و ناحیه صنعتی  در حال واگذاری و  میزان اراضی شهرکها و نواحی صنعتی  در این استان ۱۲ هزار و ۵۱۸ هکتار می باشد .

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی ادامه داد: ۵۷۶۸ هکتار از اراضی فوق در فاز عملیاتی قرار گرفته و ۲۴۵۲ هکتار واگذار شده است، همچنین این شرکت با ۳۴۷۷واحد نیز قرارداد منعقد کرده است.

میرزایی اظهار کرد: از تعداد مذکور ۱۹۸۱ واحد به بهره برداری رسیده و از این تعداد ۲۷۲ واحد غیرفعال و باقی فعال است.

وی تصریح کرد:توسعه شهرک صنعتی محلات، ناحیه صنعتی نهرمیان، ناحیه صنعتی خنجین، شهرک صنعتی شهید حبیبی و ایجاد شهرک تخصصی سمقاور در حدود ۴۹ هکتار  در بحث فعالیت های منبت کاری در دستور کار سال ۱۴۰۰ قرار دارد و ناحیه صنعتی نیمور و شهرک صنعتی شازند نیز جزء برنامه های توسعه ای سال ۱۴۰۰ شرکت شهرکها می باشد.

نشست خبری ۲

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ شهرک و ناحیه صنعتی استان دارای تصفیه خانه فاضلاب می باشند اظهار داشت:از جمله مشکلات موجود برای صنایع استان کمبودآب، برق و گاز و تامین زیر ساختها می باشد.

وی اضافه کرد: شمار قراردادهای واگذاری زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مرکزی قبل از دولت تدبیر و امید ۲ هزار و ۹ فقره بودکه اکنون این شاخص به سه هزار و ۳۵۹ فقره رسیده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی افزود: آمار اشتغال در  واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مرکزی در بدو دولت تدبیر و امید ۲۸ هزار و ۶۱۵ نفر بود که این مهم با رشد ۳۰ درصدی اکنون به ۳۵ هزار و ۶۰۶ نفر افزایش یافته است.

وی تامین آب، برق و گاز را از جمله مشکلات شرکت شهرکهای صنعتی استان مرکزی دانست و گفت: کمبود اراضی صنعتی از دیگر مشکلات شرکت است، بنابراین در سال ۱۴۰۰ توسعه ۲۰۰هکتار در ناحیه شهید سعیدی، توسعه ۸۰ هکتاری شرکت صنعتی محلات، توسعه ۱۰ هکتاری از ناحیه صنعتی نهرمیان و توسعه ۱۵۰هکتاری از اراضی شهید حبیبی در دستور کار شرکت قرار دارد.

وی افزود:از زمان تاسیس شرکت شهرکهای صنعتی در استان تا کنون ۱۲۸ کیلومتر خط انتقال برق، ۲۸۷ کیلومتر شبکه توزیع آب، ۳۶۰ کیلومتر شبکه گازرسانی، ۴میلیون مترمکعب عملیات خاک برداری، ۲۲۷ کیلومتر شبکه فاضلاب و ۱۵۷ کیلومتر خطوط مخابراتی انجام داده است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان مرکزی گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده مقرر شد ۸۵ واحد صنعتی به چرخه تولید بازگردانده شوند که با پیگیری های انجام شده تاکنون ۷۱ واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشته اند.

وی اظهار داشت :  استان مرکزی در راستای بحث عارضه یابی واحدهای صنعتی از سوی کره جنوبی به عنوان پایلوت انتخاب شده و تاکنون ۲۳ واحد صنعتی عارضه یابی شده اند .

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی  در ادامه به پروژه های عمرانی در دست اقدام اشاره و  گفت: ۸۸ قرارداد فنی امسال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان منعقد شده است .

طبیب میرزایی بیان کرد: مجموع منابع مالی طرح‌های فنی در این راستا یک‌هزار و ۲۱۴ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی افزود:۶۶ قرارداد اولویت‌دار از مجموع قراردادهای فنی امسال شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مرکزی با اعتباری بالغ بر ۷۸۰ میلیارد ریال انتخاب شده که عملیات اجرایی آن‌ها کلید خورده است و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسند. 

 

خبرنگار: فروغ کمال آبادی

ارسال نظر