|
کدخبر: 154338

اختصاصی گسترش نیوز:

صرفه جویی ۱۲ میلیون یورویی با بومی سازی محصولات فولادی

مدیر توانمندسازی و بومی سازی شرکت ملی فولاد در نخستین نمایشگاه بومی سازی صنعت فولاد اظهار کرد: شرکت های فولادی با بومی سازی به میزان ۱۲ میلیون یورو در این امر صرفه‌جویی ارزی کردند.

صنعت و معدن صرفه جویی ۱۲ میلیون یورویی با بومی سازی محصولات فولادی

حسن پایاب، گفت: امیدوارم این نمایشگاه ارتباط بهتری برای تولیدکنندگان و خریداران فراهم آورد تا شاهد بهبود بومی سازی در کشور باشیم. شجاعت، آگاهی، و تصمیم‌گیری به موقع سه عامل مهم در بومی‌سازی است. شرکت ملی فولاد سابقه ای ۴۱ ساله دارد. قانون رفع موانع تولید، سند چشم‌انداز و... تمامی حکایت از بومی‌سازی در کشور دارد.

وی افزود: بومی‌سازی یک ضرورت است و عدم توجه به این امر هزینه‌های بسیاری چون خروج ارز، بیکاری، عدم مهارت نیروی انسانی و غیره را در برخواهد داشت. مشکلات بومی‌سازی شامل عدم شناخت تولیدکننده، عدم استمرار کار تولیدکنندگان، ریسک و... است.

مدیر توانمندسازی و بومی سازی شرکت ملی فولاد گفت: شرکت ملی فولاد با هماهنگی ایمیدرو در راستای بومی سازی در احیای مستقیم گام های موثری برداشته است که نخستین آن در فولاد خوزستان بوده است. گام بعدی احیای مستقیم پرد در ۴ مجتمع فولادسازی کشور بود که کاهش هزینه، کاهش آلودگی و کاهش مصرف انرژی از مزایای این تکنولوژی است.

وی در پایان گفت: شرکت های فولادی با بومی سازی به میزان ۱۲ میلیون یورو در این امر صرفه‌جویی ارزی کردند و با بومی‌سازی قطعات راه‌اندازی فولاد قائنات حدود ۱ سال زودتر از برنامه ‌پیش‌بینی شده انجام شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها