|
کدخبر: 119539

چه کسی وزیر صمت می‌شود؟

به نظر می‌رسد وزیر پیشنهادی برای وزارتخانه صمت مشخص شده است و به زودی توسط دولت رسما معرفی می‌شود. این خبری است که رحمت‌الله نوروزی، نماینده مجلس یازدهم می‌دهد و تاکید می‌کند که در تنگنای فعلی، باید هرچه زودتر تکلیف یکی از کلیدی‌ترین وزارتخانه‌های اقتصادی روشن شود.

صنعت و معدن چه کسی وزیر صمت می‌شود؟

وزارت صنعت، معدن و بازرگانی درست در ماه‌های پایانی فعالیت دولت دوازدهم درگیر حواشی شده است. حسن روحانی، رئیس‌جمهوری اواخر اردیبهشت امسال رضا رحمانی، وزیر صمت را در اقدامی ناگهانی برکنار کرد.

بسیاری از رسانه‌ها نوشتند که روحانی، وزیر صمت را ظاهرا به دلیل جهش قیمت خودرو برکنار کرده است اما رحمانی در نامه‌ای اعلام کرد که مخالفت‌هایش با تفکیک وزارت صمت به دو وزارتخانه صنعت و معدن و وزارتخانه بازرگانی کار دستش داده است.

هرچند مشخص نشد که چه کسانی در ماه‌های پایانی فعالیت دولت به دنبال تفکیک وزارتخانه هستند یا دلیل اصلی برکناری رحمانی چه بوده است اما به فاصله کوتاهی پس از این برکناری، رئیس جمهوری، حسین مدرس خیابانی را که قائم مقام معاونت بازرگانی وزارت صمت بوده و عمده فعالیت‌های اجرایی‌اش در حوزه تنظیم بازار بود، به عنوان سرپرست وزارتخانه و سپس وزیر پیشنهادی‌اش انتخاب کرد.

در اواخر مرداد امسال این بار مجلس یازدهم بود که وزارتخانه را در دقیقه ۹۰ فعالیت دولت روحانی معلق نگه داشت و در حرکتی غافلگیرانه و با رای بالا به مدرس خیابانی رای اعتماد نداد.

نمایندگان مجلس درباره این ماجرا به رسانه‌ها گفتند که از عملکرد سه ماهه او راضی نبوده‌اند! پس از مدرس خیابانی جعفر سرقینی، معاون امور صنایع و معادن وزارتخانه به عنوان سرپرست معرفی شد و به دنبال آن اسامی متعددی به عنوان وزیر پیشنهادی صمت گمانه‌زنی شد.

محمد اتابک، نائب رئیس اتاق بازرگانی تهران و مدیرعامل سابق صنایع معدنی بنیاد مستضعفان یکی از این گزینه‌ها بود. خداداد غریب‌پور، یکی از مدیران ایمیدرو گزینه دیگری بود که گمانه‌زنی شد و در نهایت علیرضا رزم حسینی، استاندار کرمان هم به عنوان گزینه احتمالی وزارت صمت گمانه‌زنی شدند اما حالا شنیده‌ها حاکی از آن است که جعفر سرقینی به عنوان گزینه نهایی رئیس‌جمهوری برای وزارت صمت کاندیدای معرفی به مجلس شده است.

رحمت‌الله نوروزی، نماینده مجلس یازدهم خبر داد: جعفر سرقینی به عنوان وزیر پیشنهادی صمت به مجلس معرفی می‌شود.

او همچنین تاکید کرد: در سال جهش تولید و مشکلات اقتصادی کشور که مستقیم به معیشت مردم مربوط می‌شود، توسعه تولید و حل مشکلات اقتصادی کشور به ویژه در شرایط کرونا، بخش قابل توجهی از مشکلات مربوط به تولید، تامین مواد اولیه، مشکلات واحدهای تولیدی و تنظیم بازار و مسائلی دیگری که در شرایط تحریم‌های ظالمانه وجود دارد به وزارت صمت مربوط می‌شود و باید زودتر متولی این حوزه مشخص شود.

نوروزی با تاکید بر اینکه مجلس منتظر معرفی رسمی گزینه وزارت صمت از سوی دولت است، اضافه کرد: پس از معرفی رسمی از جانب دولت، قطعا مجلس در اسرع وقت و بدور از حواشی سیاسی و جنجال‌های رسانه‌ای، در خصوص وزیر پیشنهادی تصمیم‌گیری خواهد کرد.

حالا باید دید که در ماه‌های پایانی فعالیت کابینه دوازدهم چه کسی سکان وزارتخانه پرحاشیه را به‌دست می‌گیرد و آیا در این تنگنای مهلت سیاسی موفق به اقدامات مهم و اصولی می‌شود یا خیر؟

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر