|
کدخبر: 318937

صفر تا صد اطلاعات مورد نیاز درباره سازنده سالن سینما

مکان‌های فرهنگی نظیر سینما، آمفی ‌تئاتر یا سالن‌های همایش با سرمایه بالایی تجهیز و راه‌اندازی می‌شوند. بنابراین لازم است سازنده سالن سینما قبل از صرف هزینه تمام نکات ضروری تجهیز سالن سینما را به دقت رعایت کند تا سالن با حداکثر کارایی مورد بهره‌برداری قرار بگیرد و سرمایه صرف شده هدر نرود.

در صورتی که مایلید در هر کدام از موارد زیر اطلاعات کافی در اختیار داشته باشید، خواندن ادامه این مطلب را از دست ندهید.

  • نکات بااهمیتی که سازنده سالن سینما باید بداند
  • عوامل موثر بر قیمت صندلی سینمایی
  • ویژگی‌های بهترین صندلی آمفی ‌تئاتر

سازنده سالن سینما به چه اصولی توجه می‌کند؟

سازنده سالن سینما یا سرمایه‌گذار برای ساخت سینما هزینه هنگفتی صرف می‌کند، طبیعی است که انتظار بازگشت سرمایه با سود مناسب را داشته باشد. البته تنها در شرایطی این امکان فراهم است که کار طراحی و ساخت سالن سینما به فردی ماهر و زبده سپرده شود که تمام اصول و استانداردهای ساخت سینما را رعایت کند. موارد زیر مهم‌ترین نکاتی است که سازنده سالن سینما یا طراح باید به آن‌ها توجه کند.

  • مجوز ساخت

سازنده سالن سینما قبل از چیز با مشخص کردن مکان سینما، باید دنبال دریافت مجوز ساخت سینما باشد.

  • ظرفیت سالن سینما

سازنده سالن سینما با توجه به متراژ زمین، تعداد سالن سینما و ظرفیت هر سالن را در نظر می‌گیرد. صندلی سینمایی باید متناسب با ظرفیت سالن باشد تا فاصله بین صندلی‌ها هم استاندارد باشد و تماشاگران بتوانند به راحتی از فاصله بین صندلی‌ها عبور کنند.

  • تجهیزات صوتی و تصویری

سازنده سالن سینما باید از تجهیزات صوتی و تصویری باکیفیت استفاده کنند تا تماشاگران تجربه خوبی از حضور در سالن داشته باشند و بتوانند فیلم را با کیفیت و وضوح بالا روی پرده سینما ببینند و صدا‌ها را به خوبی بشوند.

  • انتخاب صندلی مناسب

 یکی از عوامل مهمی که موجب راحتی تماشاگران می‌شود و احساس رضایت آن‌ها را در سالن سینما افزایش می‌دهد، صندلی ارگونومی و مناسب است. سازنده سالن سینما باید صندلی‌هایی انتخاب کند که تماشاگر با نشستن روی آن‌ها احساس راحتی و آرامش داشته باشد.

صندلی‌هایی که ارگونومی مناسبی نداشته باشند، خیلی زود تماشاگر را خسته می‌کنند. بنابراین سازنده سالن سینما نباید دنبال پایین‌ترین قیمت صندلی سینمایی باشد، بلکه باید بیشتر سعی می‌کند کیفیت صندلی را ملاک انتخاب قرار دهد.

  • نورپردازی در سالن سینما

نورپردازی صحیح سالن سینما بر تجربه تماشاگران از حضور در سالن سینما تاثیر زیادی دارد. سازنده سالن سینما باید نورپردازی سالن را به نحوی تنظیم کند که حواس تماشاگران را پرت نکند.

  • فضای پذیرایی و خدمات

کسانی که به سینما می‌آیند به خدمات رفاهی نظیر بوفه، سرویس بهداشتی و ... نیاز دارند. سازنده سالن سینما باید با توجه به در نظر گرفتن فضایی برای این مکان‌ها، سالن را تجهیز نماید.

 چه عواملی بر قیمت صندلی سینمایی تاثیر می‌گذارد؟

یکی از تجهیزات ضروری برای ساخت سالن سینما، صندلی است. ممکن است سازنده سالن سینما دغدغه قیمت صندلی سینمایی را داشته باشد و بخواهد بداند به چه میزان بودجه‌ای برای خرید صندلی نیاز دارد.

امکان اعلام دقیق قیمت صندلی سینمایی وجود ندارد، اما می‌توانیم با عوامل موثر بر قیمت صندلی آشنا شویم. موارد زیر مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت صندلی سینمایی است.

  • جنس صندلی سینمایی

یکی از عوامل مهمی که بر قیمت صندلی تاثیر می‌گذارد، جنس و کیفیت ساخت آن است. در حال حاضر انواع صندلی‌های سینمایی با استفاده از مواد و فناوری‌های مختلف ساخته می‌شود. هر چقدر کیفیت ساخت بیشتر باشد، قیمت صندلی سینمایی هم افزایش پیدا می‌کند.

  • طراحی صندلی سینمایی

تنوع مدل‌های صندلی سینمایی زیاد است. بنابراین یکی دیگر از عواملی که قیمت صندلی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، نحوه طراحی آن است. قابلیت‌هایی نظیر تنظیم ارتفاع موجب افزایش قیمت صندلی سینمایی می‌شود.

  • برند شرکت تولید کننده صندلی سینمایی

یکی دیگر از عواملی که قیمت صندلی سینمایی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، برند شرکت تولید کننده صندلی است. در شرکت‌های معتبر که صندلی‌های باکیفیت و مرغوبی تولید می‌کنند، قیمت صندلی سینمایی بالاتر است. با این‌حال اعتبار برند تولید کننده به خریدار اطمینان می‌دهد که محصولی باکیفیت تهیه می‌کند و می‌تواند تا مدت طولانی از آن استفاده کند.

  • میزان عرضه و تقاضا

یکی دیگر از عواملی که قیمت صندلی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، میزان عرضه و تقاضا در بازار است. قطعا با افزایش تقاضا برای خرید قیمت صندلی سینمایی هم افزایش پیدا می‌کند.

قیمت صندلی سینمایی

صندلی آمفی تئاتر چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

وقتی صحبت از صندلی می‌شود، برخی از افراد گمان می‌کنند، صندلی آمفی تئاتر همان صندلی است که در سالن سینما یا سالن همایش مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما واقعیت این است که اجزای این صندلی‌ها مشابه هم است و از پایه، فوم، دستگیره و روکش تشکیل شده است، اما نحوه طراحی و کاربرد صندلی آمفی ‌تئاتر و صندلی سینما و سینما با هم تفاوت دارد.

صندلی آمفی ‌تئاتر در سازمان‌ها و ادارت مورد استفاده قرار می‌گیرد و نسبت به صندلی سینمایی عرض کمتری دارد که انواع آن شامل موارد زیر است.

  • صندلی آمفی ‌تئاتر معمولی

 برخی از مدل‌‌ها دسته تحریر یا معمولی دارند که متحرک هستند و در فضاهایی که کارکرد آموزشی داشته باشد مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • صندلی آمفی‌ تئاتر vip

یک نوع دیگر از صندلی آمفی ‌تئاتر با نام صندلی vip معروف است. صندلی vip مجهز به یک پایه زیر صندلی است که کاربر بتواند ارتفاع صندلی را تنظیم نماید.

ویژگی مشترک صندلی آمفی تئاتر و صندلی سینمایی چیست؟

پیش از گفتیم صندلی آمفی تئاتر و صندلی سینمایی از اجزای مشابهی ساخته شده‌اند. بهتر است بدانید یکی دیگر از ویژگی‌های مشترک صندلی سینما و آمفی تئاتر، قابلیت تاشو بودن است. به عبارت دیگر قسمت نشیمن صندلی قابلیت تاشدن دارد و متحرک است.

این ویژگی باعث می‌شود فضای کمی اشغال شود، از طرف دیگر با تا شدن صندلی عبور افراد بین ردیف‌های صندلی آمفی تئاتر و سینما راحت‌تر شود.  مزیت دیگر صندلی تاشو این است که به راحتی می‌توان سالن را نظافت کرد.

جمع بندی

تجهیز سالن سینما و آمفی‌تئاتر نیازمند رعایت اصول و استانداردهای خاصی است. در این مطلب سعی کردیم نکات مهمی که سازنده سالن سینما باید رعایت کند را بیان کنیم. همچنین ویژگی‌های صندلی آمفی تئاتر و سینما را بررسی نمودیم. امیدواریم این اطلاعات برای شما مفید باشد.

 

 صندلی آمفی تئاتر

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها