|
کدخبر: 293570

بررسی نتفلیکس به همراه راهنمای استفاده از سرویس نتفلیکس

سینما و تلویزیون بررسی نتفلیکس به همراه راهنمای استفاده از سرویس نتفلیکس

نتفلیکس یک سرویس پخش محبوب است که طیف گسترده‌ای از فیلم‌ها، برنامه‌های تلویزیونی، مستندها و محتوای اصلی را به مشترکین خود ارائه می‌دهد. سرویس نتفلیکس در سال 1997 به‌عنوان یک سرویس اجاره DVD تأسیس شد. اما از آن زمان به یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های پخش در جهان تبدیل شده است.

نتفلیکس چگونه کار می‌کند؟

نتفلیکس یک سرویس استریم (آنلاین) است که به کاربران امکان تماشای فیلم‌ها، مستندات و برنامه‌های تلویزیونی را در دستگاه‌های شخصی می‌دهد. این پلتفرم با استفاده از یک مدل مبتنی بر اشتراک کار می‌کند که در آن کاربران برای دسترسی به محتوا هزینه ماهانه پرداخت می‌کنند.

اعضای سرویس فوق خواهند توانست از طریق دستگاه‌های مختلف از جمله گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، تلویزیون‌های هوشمند و کنسول‌های بازی به پلتفرم دسترسی داشته باشند. این سرویس، کتابخانه وسیعی از محتوا را ارائه می‌دهد که کاربران می‌توانند محتوای موردنظر خود را از بین آن‌ها انتخاب کنند.

وقتی فردی عنوانی را برای تماشا در نظر می‌‌گیرد، نتفلیکس محتوا را مستقیما از طریق اینترنت با دستگاه خود پخش می‌کند. این سرویس استریم از الگوریتم‌هایی برای توصیه محتوا بر اساس سابقه بازدید و تنظیمات برگزیده کاربر بهره می‌گیرد.

پلتفرم فوق فناوری پخش تطبیقی را به کار می‌برد که کیفیت ویدیو را بر اساس سرعت اینترنت کاربر و قابلیت‌های دستگاه تنظیم خواهد کرد. این امر به کاربران اطمینان می‌دهد که می‌توانند از برنامه‌های موردعلاقه خود بدون بافر یا وقفه لذت ببرند.

انواع اشتراک نتفلیکس

این پلتفرم دارای طرح‌های مختلف حق عضویت است که نیازهای کاربران مختلف را برآورده می‌کند. این سرویس سه نوع حق عضویت برای اعضای خود تعریف کرده است. علاقه‌مندان به سرویس مذکور می‌توانند متناسب با نیاز خود هر یک از حق عضویت‌ها را برگزینند و از امکانات بعدی بهره‌مندشوند.

طرح اولیه (basic)

هزینه طرح اولیه 8.99 دلار در ماه است و به کاربران امکان می‌دهد محتوا را در یک دستگاه و در یک‌زمان با کیفیت استاندارد (SD) پخش کنند. این طرح برای افرادی مناسب است که به ‌اشتراک‌گذاری اکانت خود با دیگران نیاز یا علاقه ندارند و به تماشای محتوا باکیفیت SD راضی هستند.

طرح استاندارد

بهره‌مندی از طرح استاندارد به مبلغ 13.99 دلار در ماه نیاز دارد. این طرح اجازه پخش و تماشای محتوا را به‌طور هم‌زمان در دو دستگاه با کیفیت بالا (HD) به کاربران خواهد داد. طرح استاندارد برای زوج‌ها یا خانواده‌های کوچکی مناسب و ایده‌آل به‌شمار می‌آید که می‌خواهند نمایش‌ها یا فیلم‌های مختلف را هم‌زمان در دستگاه‌های متفاوتی تماشا کنند. 

طرح ویژه (پریمیوم)

برای عضویت در طرح ویژه (پرمیوم) باید هزینه ویژه 17.99 دلار در ماه را پرداخت کنید. طرح ویژه امکان گسترده‌تری را در اختیار کاربر خود می‌گذارد. افراد عضو این طرح خواهند توانست محتوا را در چهار دستگاه به‌طور هم‌زمان و با کیفیت فوق‌العاده بالا (UHD) دریافت کنند. عضویت در طرح ویژه برای خانواده‌های بزرگ‌تر یا گروه‌های دوستی گزینه‌ای عالی و موثر شناخته می‌شود و به آن‌ها اجازه می‌دهد حساب کاربری خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و به تماشای محتوای موردنظرشان با بهترین کیفیت ممکن بنشینند.

روش خرید اشتراک نتفلیکس با گیفت کارت

یکی از بهترین روش‌های پرداخت برای خرید اشتراک نتفلیکس استفاده از گیفت‌ کارت است. با خرید این ‌کارت می‌توانید در هر زمان و هر مکان به فیلم و سریال‌های نامحدودی دسترسی داشته باشید.

نحوه خرید گیفت کارت

نتفلیکس یک سرویس پخش مبتنی بر اشتراک تعریف شده است که کاربران را ملزم می‌کند تا برای  برای دسترسی به آرشیو عظیم فیلم‌ها، برنامه‌های تلویزیونی و محتواهای اصلی و باکیفیت حق اشتراک ماهانه بپردازند. با این ‌حال این سرویس محبوب یک دوره آزمایشی رایگان هم برای متقاضیان جدید در نظر می‌گیرد تا قبل از تعهد به اشتراک نوع خدمات این سرویس را تجربه و امتحان کنند.

خرید گیفت ‌کارت بهترین جایگزین کارت ‌بانکی برای ایرانیان است. پرداخت حق عضویت این پلتفرم از طریق گیفت ‌کارت نتفلیکس امکان‌پذیر است. این گیفت کارت‌ها در قیمت‌های 25، 30 و 60 دلاری به فروش می‌رسد.

روش فعال‌سازی گیفت کارت‌ها

ابتدا پس از مراجعه به وب‌سایت رسمی نتفلیکس و ثبت‌نام در آن، بخش مربوط به کد گیفت کارت را وارد کنید. پس از به پایان رسیدن مراحل کار در نهایت مبلغ گیفت کارت به اعتبار شما اضافه می‌شود.

مزایای استفاده از گیفت کارت

استفاده از کارت نتفلیکس چندین مزیت دارد. در مرحله اول به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به کارت اعتباری یا نقدی به سرویس پخش دسترسی داشته باشید. این امکان به‌ویژه برای کسانی مفید است که به روش‌های پرداخت فوق دسترسی ندارند یا ترجیح می‌دهند از آن‌ها به‌صورت آنلاین استفاده نکنند. مزیت دوم را باید روش مناسبی دانست که برای مدیریت اشتراک شما فراهم می‌کند. زیرا می‌توانید به‌راحتی وجوه را به‌حساب خود بیفزایید و مانعی برای هرگونه هزینه غیرمنتظره به دست آورید.

به‌علاوه این کارت‌ها هدایایی عالی برای دوستان و خانواده‌هایی هستند که از پخش فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی لذت می‌برند. در نهایت استفاده از کارت نتفلیکس می‌تواند به شما کمک کند تا هزینه‌های سرگرمی خود را بودجه‌بندی کنید. زیرا فقط می‌توانید چیزی را خرج کنید که روی کارت شما بارگذاری شده است. به‌طور کلی استفاده از این کارت‌ها یک راه ساده و امن برای بهره‌مندی از تمام مزایای سرویس پخش محبوب قلمداد می‌شود.

آیا ایرانیان امکان استفاده از نتفلیکس را دارند؟

امکان دسترسی به نتفلیکس در ایران هم وجود دارد. اما استفاده از کتابخانه یا آرشیو محتوا به‌دلیل محدودیت‌های دولتی و قوانین سانسور با محدودیت‌هایی همراه است.

کاربران ایرانی می‌توانند با عضویت در این سرویس و استفاده از VPN برای دور زدن محدودیت‌های جغرافیایی به آرشیو محتواهای این سرویس محبوب دسترسی بیابند. با این ‌حال ممکن است کیفیت پخش به‌دلیل سرعت پایین اینترنت و وقفه‌های گاه‌به‌گاه تحت‌تاثیر قرار گیرد. با وجود این محدودیت‌ها نتفلیکس همچنان یک پلتفرم پخش جریانی محبوب در ایران و برای کسانی به‌حساب می‌آید که می‌خواهند از محتوای بین‌المللی استفاده و بهره‌برداری کنند.

نتفلیکس۱

جمع‌بندی

در پایان، این پلتفرم شیوه تماشای فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی را متحول کرده است. با کتابخانه وسیع محتوا و رابط کاربرپسند خود به منبعی برای سرگرمی برای میلیون‌ها نفر در سراسر جهان تبدیل شده است. اگر به‌دنبال هدیه ‌دادن یک سرگرمی بی‌پایان هستید کارت هدیه نتفلیکس یک گزینه عالی برای شما خواهد بود. به ‌سادگی کارت را در حساب خود بازخرید کنید و بلافاصله با پخش برنامه‌ها و فیلم‌های موردعلاقه خود به تماشای آن‌ها بنشینید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر