|
کدخبر: 292112

فیلیمیوم

سینما و تلویزیون فیلیمیوم

در فضای دیجیتال، کلمات اختصاری بسیاری مثل SEO، PPC، CTR و میلیون ها کلمه ی دیگر وجود دارد که هر کدام از این اصطلاحات، نقش مهمی در کسب و کارها ایفا می کنند. یکی از اصطلاحات مهمی که در رابطه با مشاغل آنلاین و بازاریابی، کاربرد بسیاری دارد، VOD می باشد. VOD مخفف عبارت ”Video on demand” به معنای ویدیوی درخواستی می باشد که یک استراتژی بازاریابی در حال گسترش است و در برخی موارد به یک مدل تجاری تبدیل می شود.در واقع VOD یک سیستم توزیع رسانه ویدیویی است که به کاربران این امکان را می دهد تا بدون نیاز به دستگاه های پخش کننده ی ویدیو سنتی مثل تلویزیون و حتی بدون محدودیت های زمان بندی های پخش برنامه ها، به ویدیوهای جذاب دسترسی پیدا کنند. در قرن بیستم ، پخش در قالب برنامه های OTA، که مخفف عبارت over-the-air  می باشد، رایج ترین شکل توزیع رسانه‌ها بود. با گسترش فناوری های اینترنت و IPTV (Internet Protocol Television) در دهه 1990، گرایش مصرف کنندگان به سمت حالت های غیر سنتی از محتوای ویدیویی حرکت کرد که با ورود VOD به تلویزیون و رایانه‌های شخصی اوج گرفت. انواع مختلفی از VOD وجود دارد مانند   VOD تراکنشی، کچ آپ تی‌وی (Catch-up TV)، NVOD ، Push VOD و... در ایران تقریباً تا سال 1365 تنها راه دیدن یا شنیدن محتواهای صوتی و تصویری (فیلم سینمایی، سریال، موسیقی، کارتون، مستند و...)، رسانۀ ملی (تلویزیون و رادیو) بود. آن زمان به‌خاطر جو حاکم در ایران هرکسی به تلویزیون و رادیو دسترسی هم نداشت، چه برسد به دیدن و شنیدن محتواها! این رویه به همین صورت ادامه داشت تا تقریباً در سال 1390 سر‌و‌کلۀ کسب‌و‌کارهای «ویدئو به درخواست» VOD در ایران پیدا شد. امروزه کاربران می‌توانند به کمک ویدئو به درخواست، هر محتوای ویدئویی را که دوست دارند، در هر زمان که تمایل دارند، در تلویزیون، کامپیوتر یا موبایلشان ببینند یا بشنوند. تغییر و تحولات روز افزون در حوزۀ فناوری و اطلاعات باعث شده که امروزه انتقال محتوای ویدئویی با حجم بالا در بستر اینترنت ممکن‌ شود. در سال‌های اخیر در ایران نیز شرکت‌های مختلفی و متعددی در بخش VOD شروع به کار کرده‌اند که در همین مدت زمان به نسبت کوتاه بخش قابل توجهی از علاقه‌مندان به فیلم و سریال را به خود جذب کرده‌اند. یکی از این شرکت ها فیلیمیوم می باشد.

فیلیمیوم۱

فیلیمیوم از یک آرشیو غنی و قدرتمند فیلم و سریال بهره میبرد که توسط تیم آنالیز آن بررسی ، انتخاب و در نهایت در اختیار تمام مخاطبین خود قرار میدهد . در این بین انتخاب فیلم ها و سریال های روز دنیا از اولویت های اصلی این تیم می باشد . پلیر های وب سایت فیلیمیوم مجهز به تکنولوژی هماهنگ سازی سرعت اینترنت با پخش آن است تا شما حتی با قطعی لحظه ای اینترنت نگران قطع شدن محتوای در حال تماشای خود نباشید . وجود دسته بندی های بسیار کاربردی و متنوع در فیلیمیوم به مخاطب کمک میکند به راحتی به سمت سبک های مورد علاقه خود برود و از دیدن فیلم  و سریال آنلاین هم ژانر محتوا مورد علاقه خود لذت ببرد . وجود یک اپلیکیشن موبایلی قدرتمند که به شما این امکان را میدهد در هر نقطه ای بدون هیچ مشکلی به تماشای فیلم و سریال مورد علاقه خود بنشینید .

فیلیمیوم۲

در واقع رسانه تصویری فیلیمیوم تمامی محتواها را بر طبق نیاز و علاقه کاربران در بازار فیلم و سریال جستجو میکند و پس از انتخاب محتوا ، فیلم ها و سریال ها بر طبق عرف جامعه و شئونات اسلامی پالایش می شوند و سپس برای تماشا در خدمت کاربران در می آیند. تمامی محتوا ها دارای درجه سنی می باشد تا خانواده ها به راحتی بتوانند فیلم و یا سریال مناسب با سن کودکان خود را پیدا کنند. همچنین دیگر نگرانی بابت فیلم ها و سریال ها وجود ندارد و میتوان به راحتی همه آنها را با لذت در کنار همه اعضا خانواده تماشا کرد و از پخش آنلاین فیلم لذت برد. مهمترین دلیل مزیت رسانه فیلیمیوم این است که استفاده از تمام محتوا این رسانه با تمام قابلیت های بالا ، چه در وب سایت فیلیمیوم و چه در اپلیکیشن آن ، کاملا رایگان بوده و مخاطب بدون پرداخت هیچ هزینه شارژهای ماهانه و سالانه ، از تمام قابلیت های فیلیمیوم می تواند استفاده کند .  پیش‌بینی می‌شود در سال‌های پیش رو، هم کیفیت و هم تعداد آثار تولیدی توسط شرکت‌های پلتفرم VOD بالاتر برود و در ادامه کاربران بیشتری به این سرویس جذاب تمایل نشان دهند.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر