|
کدخبر: 268705

ورود بهترین فیلم های جشنواره فجر به سینماها

با اکران فیلم‌های متنوع از شروع سال 1401، بار دیگر سینمای ایران جان تازه‌ای گرفت و استقبال مردم از فیلم‌های کمدی همچون «سگ بند» و «انفرادی» و غیر کمدی دیگر همچون «علفزار»، «بدون قرار قبلی» و ... بسیار بالا بوده است. دو فیلم «روز ششم» و «طلاخون» از یکم تیرماه بر روی پرده‌ی سینماها رفته‌اند و تاکنون با استقبال بالای مخاطبین مواجه شدند. همچنین فیلم «تی تی» از 15 تیر در سینماهای سراسر کشور اکران شده و در همین مدت کوتاه فروش خوبی را تجربه کرده است. علاقه‌مندان به تماشای این فیلم‌ها می‌توانند برای تهیه‌ی بلیت به سایت سینماتیکت مراجعه کنند. در ادامه به معرفی مختصری از عوامل، بازیگران و خلاصه داستان این سه فیلم می‌پردازیم.

ورود بهترین فیلم های جشنواره فجر به سینماها

روز ششم

«روز ششم» فیلمی به کارگردانی و نویسندگی حجت قاسم‌زاده‌اصل و تهیه‌کنندگی رحمان سیفی‌آزاد است. این فیلم محصول سال 1399 است و ژانری معمایی-درام دارد. «روز ششم» داستان یک زندانی تازه آزاد شده به نام احمد را روایت می‌کند که تحت تعقیب پلیس و چند خلافکار است و فقط 5 روز فرصت دارد تا جواب چند معما را که در گذشته رخ داده است، حل کند و اگر نتواند در روز ششم کشته خواهد شد. مصطفی زمانی در فیلم روز ششم نقش احمد را به بهترین شکل، هوشمندانه و اکت‌های باورپذیر ایفا می‌کند. در کنار او مهدی حسینی‌نیا و امیر جعفری به خوبی و درستی بازی او را تکمیل می‌کنند. در ادامه نگاهی به کارنامه‌ی بازیگری مصطفی زمانی به‌عنوان بازیگر نقش اصلی این فیلم می‌اندازیم.

مصطفی زمانی

مصطفی زمانی که حرفه‌ی بازیگری را از تلوزیون و با سریال «یوسف پیامبر» در سال 1383 آغاز کرد، خیلی‌ زود و با گذشت چند سال به سه فیلم «آل»، «بدرود بغداد» و «کیفر» وارد دنیای سینما شد. اوج بازیگری او را می‌توان در سریال «شهرزاد» مشاهده کرد که او با ایفای نقش جذاب فرهاد دماوندی بیش از پیش به محبوبیت رسید. همچنین او در سریال‌های نمایش خانگی دیگری همچون «کرگدن» و «نهنگ آبی» با ایفای نقش‌هایی متفاوت و منفی بیش از گذشته درخشید. زمانی همواره ثابت کرده که بازیگری همه‌فن‌حریف است و قادر است هم ایفاگر نقش‌های مثبتی همچون یوسف پیامبر و فرهاد دماوندی و هم ایفاگر نقش‌های باهوش و خاکستری همچون احمد در «روز ششم» باشد. علاوه‌بر مصطفی زمانی در این فیلم بازیگران دیگری همچون امیر جعفری، مهدی حسینی‌نیا و ابهاره افشاری در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

طلاخون

«طلاخون» فیلمی به کارگردانی ابراهیم شیبانی و تهیه‌کنندگی حسن کلامی، محصول سال 1398 است. این فیلم براساس داستانی واقعی ساخته شده و ژانری اجتماعی دارد. فیلم سینمایی طلاخون داستان دختری 10 ساله به نام حنانه را روایت می‌کند که در آستانه‌ی مسابقات ورزشی‌اش، زندگیاش دگرگون می‌شود چراکه او درمی‌یابد که یکی از اعضای خانواده‌اش متهم به قتل‌های زنجیره‌ای است. بهار قاسمی نیز اولین تجربه‌ی بازیگری‌اش در سینما را به‌عنوان نقش اصلی زن در «طلاخون» ایفا می‌کند. علاوه‌بر این دو بازیگران دیگری همچون شهاب حسینی و حسام منظور در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند که در ادامه به بررسی خیلی کوتاهی از کارنامه‌ی بازیگری شهاب حسینی می‌پردازیم.

طلاخون

شهاب حسینی

شهاب حسینی حرفه‌ی بازیگری با سریال‌های «وکیل»، «همسر» و «پس از باران» در سال 1379 آغاز کرد.  او بعدتر با فیلم «رخساره» به عرصه‌ی سینما نیز ورود کرد و کم‌کم در عرصه‌ی بازیگری پیشرفت قابل‌توجهی کرد. شهاب حسینی در طول 20 سالی که از بازیگری‌اش می‌گذرد در فیلم‌های خوبی همچون«درباره الی»، «فروشنده» و ... ایفای نقش کرده است اما اوج بازیگری او را می‌توان با ایفای نقش قباد دیوان‌سالار در سریال «شهرزاد» دانست. قابل ذکر است که حسینی در فیلم «طلاخون» بعد از 20 سال دوباره با ابراهیم شیبانی همکاری کرده است و باتوجه به تجربه‌ی موفق «زهرعسل» پیش‌بینی می‌شود که فروش این فیلم نیز روزبه‌روز افزایش یابد.

فیلم تی تی

«تی تی» فیلمی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی ارسلان امیری و نویسندگی او و آیدا پناهنده است. این فیلم محصول سال 1399 است و ژانری درام دارد. تی تی فیلمی خوش حس‌و‌حالی است که داستانی جالب را به تصویر می‌کشد. این فیلم روایت‌گر داستان فیزیکدانی با بازی پارسا پیروزفر است که با زنی باردار آشنا می‌شود که قصد دارد به بشر خدمت کند و آشنایی با تی تی  زندگی‌اش را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. الناز شاکردوست در این فیلم نقش سکینه سرائی (تی تی) به بهترین نحو و با لهجه‌ی زیبای گیلکی ایفا می‌کند..

 این فیلم در سه بخش بهترین فیلمنامه، بهترین فیلمبرداری، بهترین موسیقی متن کاندید اخذ سیمرغ بلورین از سی‌ونهمین دوره‌ی جشنواره‌ی فجر شد. همچنین «تی تی» موفق به دریافت جایزه‌های بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در فستیوال بین‌المللی تصاویر نو پارسی ۱۴۰۰، بهترین بازیگر زن در بیست‌و‌ششمین فستیوال بین‌المللی سینمای مولف رباط-مراکش ۱۴۰۰ و چهاردهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمای ایران ۱۴۰۱ شده است. الناز شاکردوست، پارسا پیروزفر، هوتن شکیبا، سودابه جعفرزاده و ... در «تی تی» ایفای نقش کرده‌اند.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر