|
کدخبر: 220964

سرنوشت بازیگری که در تابوت می خوابید!

گری اولدمن همیشه به درگیر شدن با نقش‌هایی که در طول زندی حرفه‌ایش بازی کرده مشهور بوده است، اما برای ایفای نقش کنت دراکولا در فیلم فرانسیس فورد کاپولا، او فراتر از معمول عمل کرد.

سینما و تلویزیون سرنوشت بازیگری که در تابوت می خوابید!

در فیلم «دراکولای برام استوکر» در سال ۱۹۹۲، اولدمن در نقش کنت دراکولا بازی کرده است. کری الویس همبازی او اخیرا در مصاحبه‌ای با هالیوود ریپورتر گفت که این بازیگر برنده اسکار، در آن دوره مانند ومپایر زندگی می‌کرد.

او ادامه داد: گری هر شب در تابوت می‌خوابید، این موضوع را جدی می‌گرفت. او به تصمیم خودش از همه ما جدا شد.

الویس در این فیلم نقش یکی از شکارچیان خون‌آشام را بازی کرده است. ستاره فیلم عروسِ شاهزاده گفت که برای تمرین، کاپولا کل بازیگران را به ملک خود در دره ناپا در کالیفرنیا آورد. به دستور کارگردان، شکارچیان خون‌آشام همه با هم زندگی می‌کردند.

الویس گفت: فرانسیس معتقد است که هرچه بازیگران زمان بیشتری را با هم بگذرانند، روی پرده تاثیرش را نشان می‌دهد.

بنابراین، در حالی که الویس و دیگر شکارچیان فیلم - که شامل آنتونی هاپکینز و کیانو ریوز هم می‌شدند - همگی در کنار هم بودند، اولدمن منزوی ماند.

الویس گفت: گری بیچاره مجبور بود تنها زندگی کند. ما برای نخستین بار او را در صحنه فیلمبرداری در طول تمرین ملاقات کردیم و بعد دیگر هرگز او را ندیدیم.

نتیجه این بود که اولدمن یکی از به یاد ماندنی‌ترین و جذاب‌ترین اجراهای دوران حرفه‌ای خود را به نمایش گذاشت.

در «دراکولا» ما چندین بار شاهد تغییر حالت اولدمن هستیم. او از دست کسانی فرار می‌کند که تلاش می‌کنند او را از بین ببرند، در حالی که او در می‌خواهد زنی (وینونا رایدر) را مجذوب خود کند، چرا که معتقد است تناسخ همسر کشته‌شده‌اش است.

این فیلم توانست سه جایزه اسکار - بهترین گریم، طراحی لباس و جلوه‌های صوتی - را از آن خود کند، اما با وجود تلاش‌های اولدمن، جایزه‌ای به او نرسید.

او در سال ۲۰۱۷ تنها جایزه اسکار خود را برای فیلم تاریک‌ترین لحظات به خاطر بازی در نقش وینستون چرچیل دریافت کرد.

 

منبع: همشهری آنلاین

ارسال نظر