|
کدخبر: 215066

توقف سلمان فارسی در بیزانس

ساخت سریال سلمان فارسی که از سال ۱۳۹۸ آغاز شده است تا کنون ۲۵ درصد رشد داشته است.

سینما و تلویزیون توقف سلمان فارسی در بیزانس

سال‌ها هر از گاهی صحبت از ساخت مجموعه تلویزیونی سلمان فارسی می‌شد؛ مجموعه‌ای که ساخت آن ذهن داوود میرباقری نویسنده و کارگردان را به خود مشغول کرده بود. تا این‌که وی با نگارش طرح کلی داستان، عزم جدی خود را برای ساخت سریال پر زحمت و سخت سلمان‌فارسی نشان داد.

آنچه ذهنیت کارگردان را برای روایت قصه سلمان به مرحله عمل رساند، همراهی با تهیه‌کننده مجموعه آقای حسین طاهری بود، زیرا پیش از پیوستن آقای حسین طاهری به طرح سلمان‌فارسی دو تهیه‌کننده دیگر بخشی از امور را در دست گرفته بودند، اما به دلیل پیش نرفتن کارها در دوره آنان، آقای حسین طاهری کار را سال ۹۵ تحویل گرفت. بالاخره این مجموعه آذر ۹۸ کلید خورد.

 میرباقری قصه سلمان‌فارسی را در سه مقطع دیده است: تولد و جوانی او در ایران باستان دوران ساسانیان، مهاجرت او به بیزانس و بخش عمده‌ای زندگی او که در آن دوره می‌گذرد و بخش سوم گرویدن او به دین اسلام و قصه‌ای که در حجاز می‌گذرد.

 داوود میرباقری، کارگردان در ادامه بازدید از کارگاه‌های ساخت‌وساز زیورآلات، پوشاک و... درباره روند تولید مجموعه سلمان فارسی گفت: حدود ۲۵ درصد تصویربرداری مجموعه انجام شده که بخش‌هایی از فصل بیزانس مانده که جزء قسمت‌های سخت کار است. ایده‌آل من این است که بعد از بیزانس، ایران را بتوانیم شروع کنیم. به دلیل این‌که هر قدر جلوتر می‌رویم، این قسمت‌ها سخت می‌شود و نیاز به انرژی بیشتری دارد.

وی ادامه داد: اگر نتوانیم طبق برنامه بخش‌های مربوط به ایران را شروع کنیم، ادامه کار را از حجاز شروع خواهیم کرد که به لحاظ بخش‌های ساخت‌وسازی‌اش کمی به نسبت ایران آماده‌تر است. چون شهرک ساخته‌شده داریم و می‌توانیم در آنجا کار کنیم.

با توجه به پیشرفت ۲۵ درصدی ساخت سریال سلمان فارسی از سال ۹۸ تا کنون پیش‌بینی می‌شود ساخت این سریال حداقل تا سال ۱۴۰۳ ادامه داشته باشد.

 

منبع: ایسکانیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها