|
کدخبر: 214060

قهرمان و خورشید راهی نیوزلند شدند

۵ فیلم به نمایندگی از سینمای ایران در خلال جشنواره بین‌المللی فیلم نیوزیلند، در ۱۲ شهر این کشور به نمایش گذاشته می‌شود.

سینما و تلویزیون قهرمان و خورشید راهی نیوزلند شدند

 این جشنواره که از ۵ نوامبر تا ۵ دسامبر (۷ آبان- ۱۴ آذر ۱۴۰۰) همزمان در ۱۲ شهر نیوزیلند آغاز به کار می‌کند در کنار آثاری چون قدرت سگ، تیتان، چشمان تامی فی و گزارش فرانسوی میزبان شاهکارهایی چون قهرمان ساخته اصغر فرهادی، جنایت بی‌دقت از شهرام مکری، خورشید به کارگردانی مجید مجیدی، شیطان وجود ندارد محمد رسول اف و جاده خاکی ساخته پناه پناهی به نمایندگی از سینمای ایران خواهد بود.

قهرمان که به کارگردانی اصغر فرهادی در شهر شیراز فیلمبرداری شده است، داستان شخصیتی به نام رحیم را دنبال می‌کند که از همسرش جدا شده و به علت بدهی در زندان است. در یک مرخصی دوروزه، سرنوشت ۱۷ سکه طلا را سر راه رحیم می‌گذارد اما وی پس از پی بردن به آن که این سکه‌ها برای بازپرداخت بدهی و آزادی از زندان کافی نیستند تصمیم می‌گیرد آنها را به صاحب اصلی شان برگرداند. این اقدام فداکارانه از رحیم در شبکه‌های اجتماعی یک ستاره می‌سازد اما....

این فیلم که محصول مشترک ایران و فرانسه است و نخستین بار در بخش رقابتی جشنواره کن اکران و با تحسین منتقدان روبه‌رو شد، در جشنواره یادشده هم جایزه بزرگ و هم جایزه فرانسوا شاله را از آن خود کرد.

در این فیلم که نماینده ایران در اسکار ۲۰۲۰ است، امیر جدیدی، محسن تنابنده، فرشته صدرعرفایی و سارینا فرهادی و جمعی از بازیگران بومی شهر شیراز ایفای نقش کرده‌اند. قهرمان از چهارشنبه ۵ آبان در سینماهای سراسر کشور اکران شد.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها