|
کدخبر: 207048

فوری/ عزت‌ الله مهرآوران در گذشت

مدیر موسسه هنرمندان پیشکسوت: عزت الله مهرآوران شب گذشته بر اثر سکته قلبی ناشی از کرونا درگذشت.

سینما و تلویزیون فوری/ عزت‌ الله مهرآوران در گذشت

عزت‌ الله مهرآوران (زادهٔ ۱۸ اردیبهشت ۱۳۲۸) بازیگر، نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون ایرانی است. وی دارای نشان درجه ۱ هنری از سوی وزارت علوم و وزارت ارشاد اسلامی است.

زندگی شخصی و هنری

عزت‌الله مهرآوران در کلاس ششم دبستان؛ هنگامی که در مدرسه نمایشی را تمرین می‌کردند و از او خواستند تا در نقش پسری یتیم بازی کند با همین نمایش پا به صحنه بازیگری نمایش گذاشت. همچنین تمرین نمایشنامه‌‌نویسی او از همان دوره دبستان آغاز شد.

عزت‌الله مهرآوران فعالیت حرفه‌ای خود در سینما را با فیلم «می‌‌فروش» سال ۱۳۵۳ به کارگردانی ولی محمدی آغاز کرد و پس از آن در فیلم‌‌هایی مانند «آژانس شیشه‌ای» ساخته‌ ابراهیم حاتمی‌کیا، «مرد عوضی» ساخته‌ محمدرضا هنرمند و «خوابم میاد» ساخته‌ رضا عطاران، بازی کرد.

در تاریخ جمعه ۱۶ مهر ماه ۱۴۰۰ هژیر مهرآوران پسر عزت‌الله مهرآوران در گفتگو با خبرگزاری ایسنا از بدتر شدن حال پدرش که بر اثر بیماری کرونا در بیمارستان بستری بود، خبر داد. این در حالی بود که دو روز پیش شرایط بالینی ایشان امیدوارکننده و روند درمان رضایت بخش ابراز شده بود. مهرآوران دو دز واکسن کرونا را چند ماه پیش در موسسه هنرمندان پیشکسوت دریافت کرده بود.

عزت-الله-مهر-آوران۱

آثار

عزت‌الله مهرآوران با آثارش در چندین دوره جشنواره تئاتر فجر حضور داشته که از این میان می‌توان به جشنواره فجر سال ۱۳۷۰ اشاره کرد. مهرآوران در این دوره مال‌کنون را به صورت مشترک با مریم معترف و در کنار آثاری نظیر سایه ماه به کارگردانی انوشیروان ارجمند، مرگ یزدگرد به نویسندگی بهرام بیضایی و کارگردانی گلاب آدینه، دلدار به نویسندگی و کارگردانی حسین نوری و واقعه‌خوانی جهاز جادو به نویسندگی محمد چرمشیر و کارگردانی آتیلا پسیانی به روی صحنه برد.

منبع: تسنیم

ارسال نظر