|
کدخبر: 163409

سریال و برنامه های تلویزیون در ماه رمضان

خوشبختانه با توجه به فهرست سریال‌های رمضانی تلویزیون می‌توان نوید این موضوع را داد که مثلِ سال قبل از سریال‌های خسته‌کننده، بدون توجه به فضای‌معنوی رمضان و حتی خشونت‌طلب، خبری نیست.

سینما و تلویزیون سریال و برنامه های تلویزیون در ماه رمضان

صداوسیما بعد از روزهای پرترافیک نوروزی، رفته رفته به ایام معنوی ماه رمضان و شلوغیِ برنامه و سریال نزدیک می‌شود. شاید بیش از هر مناسب دیگری، مخاطب در زمانِ سحر و افطار هم در منتظر شنیدن صحبت‌های دلنشینِ معنوی و دیدن صحنه‌های عارفانه و تأثیرگذار است و هم از دریچه تماشای سریال، شاهد و ناظر لحظاتی پرنشاط و عبرت‌آموز باشد. هرچند در یکی دو سال اخیر، در پخش سریال و حتی برنامه‌های رمضانی، تلویزیون نتوانسته همچون گذشته موفقیت‌هایش را تکرار کند اما در شرایط کرونایی، همه به هر نحوی می‌کوشند تا اتفاقات خوشایندی را چه در برنامه‌سازی و چه سریال‌سازی برای خانواده‌های ایرانی رقم بزند.

 خوشبختانه با توجه به فهرست سریال‌های رمضانی تلویزیون می‌توان نوید این موضوع را داد که مثلِ سال قبل از سریال‌های خسته‌کننده، بدون توجه به فضای‌معنوی رمضان و حتی خشونت‌طلب، خبری نیست.

"دعوت" با سوژه‌ها و سردبیر جدید/ حجت‌الاسلام برمایی مجری

"دعوت" برنامه قدیمی افطار تلویزیون است که در دو سال اخیر، حجت‌الاسلام محمد برمایی کارشناس حوزه خانواده آن را اجرا می‌کند. در کنار همه موضوعات با تأکید بر حوزه ازدواج و تقویت بنیان خانواده، وارد میدان رقابت رمضانی می‌شود و امسال هم بنابر اطلاعات به‌دست آمده، حجت‌الاسلام برمایی اجرا خواهد کرد و مجتبی کشاورز به عنوان تهیه‌کننده حضور دارند. قرار است برنامه محیا اسناوندی که به عنوان مجری تلویزیون شناخته می‌شود به عنوان سردبیر جدید برنامه حضور داشته باشد.

 "احضار" سریال رمضانی شبکه یک/ نقد عرفان‌های کاذب

تصویربرداری سریال "احضار" به کارگردانی علیرضا افخمی و تهیه‌کنندگی محمودرضا تخشید برای پخش در ایام ماه مبارک رمضان ادامه دارد. مراحل فنی هم‌زمان در حال انجام است تا مجموعه برای پخش از شبکه یک سیما آماده شود. با پایان یافتن تصویربرداری بخش‌های شمال سریال، گروه هم‌اکنون در تهران مشغول ادامه کارند. در این مجموعه آرش مجیدی، رضا توکلی، نسرین نکیسا، مرتضی کاظمی، آدرینا صادقی، مینو آذرمگین، نازنین هاشمی، دینا هاشمی و میلاد میرزایی بازی دارند و به گروه بازیگران افسانه چهره‌آزاد، على دهکردى، خیام وقار کاشانى، درسا بختیار، غزال نظر و صالح میرزاآقایى نیز اضافه شدند.

این سریال که فضایی ماورایی دارد، به نقد عرفان‌های کاذب می‌پردازد. البته سریال رمضانی شبکه یک در حالی مشخص شد که "زیرخاکی۲" این روزها جلیل سامان با بازیگران قدیمی و جدید جلوی دوربین است، «دودکش» برزو نیک‌نژاد در مرحله پایانی نگارش و شروع تولید از اسفندماه و یا حتی "نقش خاک" و سریال "فرزند صبح" (زندگی شهید شهریاری) هم به عنوان گزینه مطرح شدند.

 باز هم رمضان با "بچه مهندس"

سال گذشته برای بار دوم فصل دیگری از "بچه‌مهندس" روی آنتن رفت که بازتاب‌های خوبی هم از خودش به جا گذاشت. ماجرای کوادکوپتر و جواد جوادی و کلی اتفاقِ جوانانه که باعث شد گروه این سریال البته بدون علی غفاری کارگردان سه فصل قبلش دوباره وارد کارزار رقابت سریال‌های رمضانی شود. این بار البته با حاشیه‌ای از جنسِ کنار گذاشتن بازیگر نقش اول خود یعنی روزبه حصاری! احمد کاوری به عنوان کارگردان جدید و همکارانش این روزها کماکان در حال تصویربرداری‌اند اما بنابر پیگیری از شبکه دو، حضور این سریال در کنداکتور رمضان، قطعی است.

ثریا قاسمی، فرهاد قائمیان، محمدرضا رهبری، مهشید جوادی، عبدالرضا اکبری، سهند جاهدی، عباس جمشیدی‌فر، سیاوش چراغی‌پور، شیوا خسرومهر، عزت‌الله مهرآوران، کوروش سلیمانی، شهین تسلیمی، محمدرضا هدایتی، امید روحانی بازیگرانی‌اند که تا به امروز مقابل دوربین سریال جدید احمد کاوری رفته‌اند.

 "یاور" سریال رمضانی

جدیدترین اثر سعید سلطانی به نام "یاور" با داریوش ارجمند و دیگر بازیگرانش در شرقِ تهران به فیلمبرداری‌اش ادامه می‌دهد تا به رقابت رمضانی تلویزیون راه پیدا کنند.

براساس اطلاعات به‌دست آمده، مجموعه ۳۰ قسمتی "یاور" ملودرامی اجتماعی است که قسمت‌های معمایی و تِم جوانمردی دارد و به صورت فشرده کار را جلو می‌برند.

در کنار داریوش ارجمند که نقش اصلی یعنی "یاور" را برعهده دارد، ارسلان قاسمی، محمد حاتمی، زهرا سعیدی، شبنم فرشادجو، امید علیمردانی، فقیهه سلطانی، مهوش افشارزاده، اسماعیل محرابی از جمله بازیگرانی‌اند که در این سریال حضور دارند و همچنین امید علیمردانی در جریان گفت‌وگو به این نکته اشاره کرد که امکان دارد فیلمبرداری کار تا ایام ماه مبارک رمضان هم ادامه پیدا کند.

 فصل جدیدی از برنامه‌ای پرماجرا/ "زندگی پس از زندگی" در حال تولید

سال گذشته در میانه بحران سری‌دوزی‌های برنامه‌سازان، ایده‌ای موفق به نام "زندگی پس از زندگی" به آنتن رسید که مخاطب را با تجربه‌های عجیب و غریب عده‌ای آشنا می‌کرد که دچار مرگ موقت شده بودند. اما قبل از افطار با زیرنویس (۱۵+) برنامه‌ای در ماراتن مناسبتی‌های رمضان قرار گرفت که درباره مفهوم معاد یا معنای زندگی صحبت می‌کرد. شاید در کشورهای دیگر و حتی تک و توک در میان برنامه‌های خودمان درباره تجربه‌های کسانی که یک بار مرگ را درک کرده‌اند صحبت شده باشد اما به واسطه ناشناخته بودن آن شرایط، هنوز هم جذابیت دارند.

در ایام ماه مبارک رمضان ساخت برنامه‌ای درباره مفهوم مرگ، تجربه مرگ و یا به قولی "زندگی پس از زندگی" بسیار بجا بوده و تلویزیون را از قرار گرفتن بر ریل "ایده‌های تکراری" نجات داده است. برنامه‌ای که با ساده‌ترین لوکیشن و شبکه کم بیننده‌تر نسبت به برخی از برنامه‌ها و شبکه‌ها، این روزها بیننده زیادی هم در تلویزیون دارد و هم بسیاری گفت‌وگوهای قبلی عباس موزون تهیه‌کننده و مجری این برنامه را با مهمانانش در سایت تلوبیون و حتی برخی‌شان را به صورت کوتاه در فضای مجازی دنبال کردند.

موزون بعد از تولید فصل اول به سراغ پژوهش برای ساخت سری جدید رفت و این روزها در حال تولید این فصل است. فصل جدید "زندگی پس از زندگی" در ایام ماه مبارک رمضان امسال به آنتن شبکه چهار سیما خواهد رسید. در کنار این برنامه‌ها باکس‌های تأمینی سریال خارجی و فیلم‌های خارجی این شبکه تلویزیونی همچون روال عادی خودش، برقرار است.

 شبکه پنج؛ تکلیف سریال روشن است

سریال «رعد و برق» به کارگردانی بهروز افخمی و تهیه کنندگی داوود هاشمی با تصویربرداری در استان‌های لرستان، خوزستان، گلستان و تهران، قرار است در ایام ماه مبارک رمضان راهی آنتن شبکه پنج سیما شود.

محمد فیلی، مهران رجبی، شهین تسلیمی، مختار سائقی، شهرام قائدی، مهدی زمین پرداز، مرتضی کاظمی، نیوشا مدبر، مریم عبادی، سیما محمدی، مزدک رستمی، حسن اسدی، ویدا موسوی، سپیده موسوی، امیر موسوی، ابراهیم یوسفی، مجید درستی و... از جمله بازیگرانی‌اند که جلوی دوربین این سریال رفته‌اند.

«رعد و برق» پنجمین سریال تلویزیونی است که بهروز افخمی آن را کارگردانی می‌کند و روایتی از مناطق سیل زده‌ای است که نوروز سال گذشته درگیر سیل شدند.

با پیگیری‌های به عمل آمده، شبکه پنج در تدارک ساخت برنامه سحر و افطار همچون سنوات قبل هست اما هنوز به طور قطعی نمی‌توان، جزییات آن را رسانه‌ای کرد.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر