|
کدخبر: 121063

کرونا این سلبریتی‌ها را مجبور به تغییر شغل کرد! + عکس

شیوع ویروس کرونا باعث شد برخی از هنرمندان عرصه فعالیت حرفه‌ای خود را تغییر دهند.

سینما و تلویزیون کرونا این سلبریتی‌ها را مجبور به تغییر شغل کرد! + عکس

کرونا بازار هنر را نیز به هم ریخت. خیلی‌ها می‌گویند در روزگار کرونایی بسیاری از مردم به تماشای فیلم سینمایی نشستند و موسیقی بیشتر گوش دادند و ارتباط مردم با هنر بیشتر شد. برخی هم می‌گویند هنر سختی‌های قرنطینه را آسان‌تر کرد و تنها رشته‌ای که بازارش همچنان گرم بود، هنر بود.

بانی-فرزین

اما واقعیت این است که بسیاری از فعالان عرصه هنر، با بحران مواجه شدند. سینما‌ها تعطیل شد و خیلی از پروژه‌های تولید، خوابید. در دنیای موسیقی هم بازار کنسرت‌ها کساد شد و موزیسین‌ها و خوانندگان به انتشار تک آهنگ، آلبوم و برگزاری کارآگاه‌های مجازی مشغول شدند. برخی از خوانندگان هم برای این که همچنان روی بورس باشند و بین آنها و طرفدارانشان فاصله نیفتد، فاز هنری خود را تغییر دادند.

فرزاد فرزین نخستین خواننده‌ای نبود که وارد عرصه بازیگری شد؛ او پیش از این در سریال‌ «عاشقانه» و «مانکن» و چند اثرِ پرطرفدار دیگر نقش آفرینی کرده و حتی بازخورد‌های مثبتی دریافت کرده بود. او در دوران شیوع کرونا به موضوع بازیگری جدی‌تر نگاه کرد و حالا تصمیم گرفته در یک سریال شبکه خانگی جدید، نقش آفرینی کند. فرزین جزو معدود خوانندگانی است که در عرصه بازیگری نیز موفق شده و پس از نقش آفرینی در نخستین اثر، با پیشنهاد‌های فراوانی از طرف تهیه‌کنندگان مواجه شد.

فرزاد فرزین بازیگری

بهنام بانی خواننده نام آشنا و پرطرفدار این روز‌های موسیقی، هم با حضورش در فیلم سینمایی «گشت ارشاد ۳» همه را غافلگیر کرد. او در نخستین تجربه بازیگری، با چهره‌ای متفاوت ظاهر خواهد شد. البته هنوز از شخصیتی که بانی قرار است در آن ایفای نقش کند، خبری منتشر نشده است. بانی نخستین حضور در عرصه بازیگری را در سریال «پایتخت ۶» تجربه کرد. البته در این فیلم، بانی نقش خودش را بازی کرد و حضور او مقابل دوربین خیلی کوتاه بود. به نظر می‌رسد نقش آفرینی خواننده «قرصِ قمر» در فیلم جدید سعید سهیلی جدی‌تر از بازی کوتاه وی در سریال «پایتخت» باشد.

بازیگری بانی

پیش از این فرزاد فرزین نشان داد که توانایی حضور در عرصه سینما را دارد. باید منتظر ماند و دید، بهنام بانی چقدر می‌تواند در این عرصه موفق باشد؛ آیا او هم مانند فرزین، فعالیتش در سینما را ادامه خواهد داد یا وی با شکست خوردن در عرصه بازیگری، مجدد به عرصه موسیقی بازخواهد گشت. نکته قابل توجه این است که شهرت این خوانندگان باعث شد راحت‌تر از حتی هنرجویان مستعد، وارد عرصه تصویر شوند و حرفه خود را تغییر دهند. فارغ از اینکه استعدادی در حرفه جدیدشان داشته باشند یا نه، موقعیت قبلی این هنرمندان، کمک‌کننده در تغییر رویه هنریشان شد. البته نمونه ناموفق نیز در این زمینه فراوان است.

یکی دیگر از مواردی که باعث تسهیل حضور خوانندگان در فیلم‌های سینمایی و سریال‌ها شد، استفاده تهیه‌کنندگان و کارگردانان از شهرت این افراد بود. بسیاری از همین حالا پیش‌بینی فروش چند میلیاردی برای «گشت ارشاد ۳» می‌کنند؛ چراکه بهنام بانی خواننده مشهور و محبوب در آن ایفای نقش می‌کند. اما باید به این آسیب نیز توجه کرد که علاوه بر استفاده از اسم یک شخص، استعداد فرد ارزیابی شود و سپس تغییر فاز هنری اتفاق بیفتد. در غیر این صورت جایگاه هنرمند مخدوش شده و از همه مهم‌تر، فرصتی که می‌شد در اختیار یک هنرجوی مستعد قرار داد، سوخت می‌شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر