|
کدخبر: 321512

انتخابات قوی و پرشور یکی از ارکان اداره درست کشور است

جمعی از رأی اولی‌ها و خانواده‌های شهدا با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

سیاست انتخابات قوی و پرشور یکی از ارکان اداره درست کشور است

در آستانه برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، جمعی از رأی اولی‌ها و خانواده‌های معظم شهدا، امروز - چهارشنبه ۹ اسفند۱۴۰۲ - با حضور در حسینیه امام خمینی رحمه‌الله، با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

گزیده بیانات رهبر انقلاب را در این دیدار در ادامه بخوانید.

 انتخابات قوی و پرشور یکی از ارکان اداره درست کشور است.

 ما اگر بتوانیم به دنیا نشان دهیم که ملت در صحنه‌های مهم و تعیین کننده کشور حضور دارند کشور را نجات دادیم و پیش بردیم.

بعضی در داخل به انتخابات بی‌التفاتی می‌کنند. من احدی را متهم نمی‌کنم اما به همه یادآور می‌شوم ما باید به انتخابات از زاویه منافع ملی نگاه کنیم نه از زاویه‌های جناحی و گروهی. اگر انتخابات ضعیف باشد همه ضرر می‌کنند. هر کسی که ایران، ملت و امنیت خود را دوست دارد بداند  اگر انتخابات ضعیف برگزار شود هیچ کس سود نمی‌برد و همه ضربه می‌خورند.

کسانی ممکن است به هر دلیلی نتوانند در انتخابات شرکت کنند. با آن‌ها حرفی نداریم. اما کسانی که اظهار بی‌میلی به انتخابات می‌کنند و دیگران را به عدم حضور تشویق می‌کنند. اینها قدری بیشتر فکر کنند. رای ندادن هیچ دستاورد و فایده‌ای ندارد و مشکلی از کشور را حل نمی‌کند.

صندوق رأی و انتخابات برای ملت ما آسان به دست نیامده/ بعد از مشروطه مجاهدات شروع شده و عمده مبارزات در نهضت امام بزرگوار انجام شده است

این صندوق رأی، این انتخابات آسان به میان کشور ما و ملت ما نیامده، از این حرفها نبود، از این خبرها نبود. یک مدتی که استبداد مطلق بود بعد هم که ظاهر انتخابات وجود داشت انتخابات فقط ظاهری بود، هیچ باطنی نداشت یعنی لیستها را در دربار و حتی در سفارتخانه‌های خارجی بعضاً تنظیم میکردند.

این‌که مردم بروند با انگیزه، با شناخت، با ایمان، با توقع، با امید بروند پای صندوق رأی بیاندازند، این آسان به دست نیامده، خیلی برای این کار مجاهدت شده در این کشور. حالا شروع مجاهدات البته از بعد از مشروطه به این طرف است لکن حرکت عمده‌ی مجاهدات و مبارزات در نهضت امام بزرگوار و نهضت اسلامی است که مردم پشت‌سر امام قرار گرفتند و این راه را طی کردند.

نتیجه انتخابات قوی، برداشته شدن مشکلات کشور است

اگر انتخابات قوی بود، منتخب هم قوی خواهد بود. اگر ما در انتخابات مجلس حضور قوی داشته باشیم مجلس قوی کارهای بزرگ میتواند انجام بدهد، قدمهای بلند میتواند بردارد.

بنابراین انتخابات قوی نتیجه‌اش پیشرفت کشور است، نتیجه‌اش سود بردن کشور است، برداشتن مشکلات کشور است.

حضور مردم پشتوانه امنیت ملی و نشانه قدرت ملی است/ ناظران سیاسی دنیا از همه بیشتر از حضور مردم میترسند چون قدرت آن را دیده‌اند

بعضی‌ها بودند شاید حالا هم باشند، میگویند آقا یک عده‌ای در انتخاباتی برگزار بشود یک جمعی از مردم شرکت کنند بعد هم یک حکومتی سر کار بیاید یا یک دولتی یا یک مجلسی کارهای خودش را انجام بدهد. ما معتقدیم نه؛ باید انتخابات انتخابات پرشور باشد. باید پرجمعیت باشد.

برای اینکه حضور مردم پای صحنه، پای صندوق رأی نشانه‌ی حضور ملّت در صحنه‌های مهم اداره‌ی کشور است. این برای کشور ثروت بزرگی است. ما اگر بتوانیم به دنیا نشان بدهیم که ملت در صحنه‌های مهم و تعیین کننده‌ی کشور حضور دارند، کشور را نجات داده‌ایم، کشور را پیش برده‌ایم.

دولتهایی هستند در دنیا که چهارچشمی مراقب مسائل کشورند، مراقب مسائل ایرانند.

آمریکا، سیاستهای غالب بر اروپا، سیاستهای صهیونیستها، سیاستهای سرمایه‌داران و کمپانی‌داران بزرگ دنیا، این سیاستها متوجه ایرانند.

میخواهند ببینند اینجا چه خبر است. این ناظران سیاسی از همه بیشتر از حضور مردم میترسند، از قدرت مردمی بیمناکند و ملاحظه میکنند. چرا؟ چون قدرت مردمی را دیده‌اند. دیده‌اند که اگر این ملت در صحنه حضور پیدا بکند، حتماً بر مشکل غلبه پیدا میکند.

معجزه‌ حضور ملت ایران در صحنه را دشمنان ملت ایران دیدند. لذا از حضور مردم ملاحظه میکنند. حالا میخواهند ببینند آیا مردم حضور دارند یا نه.

این پشتوانه‌ی امنیت ملی ماست. قدرت ملی پشتوانه‌ی امنیت ملی است. اگر دشمن احساس کند شما توانایی ندارید، ملت ایران قدرتی ندارد، همه نوع امنیت شما را تهدید خواهد کرد.

امنیت ملی همه چیز است. اگر امنیت نباشد، هیچ چیز نیست. دشمن با قدرت ملی ما مخالف است. پس هر چیزی که نشانی قدرت ملی است، با آن مخالفت میکنند از جمله با انتخابات.

در روزهای باقی مانده ماه شعبان از دعا و استغفار و صلوات غفلت نکنید

از ماه شعبان روزهای کوتاهی باقی مانده است. ماه دعا، ماه مناجات، ماه استغفار، شعبان یک چنین ماهی است. در همین چند روزی که باقی مانده است، توصیه‌ی جدی من به شما جوانان عزیز، چه پسرها و چه دخترها این است که از دعا و استغفار و صلوات غفلت نکنید.

دعا انس شما را با خالق هستی افزایش میدهد.

استغفار به معنای انتخاب راه برگشت از این خطاها و این گناهان است که در ماه شعبان بر استغفار تکیه شده. شما میگویید استغفراللّه وأتوب الیه. اتوب الیه یعنی برمیگردم به سمت خدا.

در درود فرستادن و صلوات فرستادن بر محمد و آل محمد در واقع بهترین الگوهای انسانی را در ذهن خودمان زنده میکنیم، یاد آنها را، خاطره‌ی آنها را. ۱۴۰۲/۱۲/۰۹

اگر انتخابات ضعیف باشد همه ضرر میکنند، هیچ کس سود نمی‌برد/ باید به انتخابات از زاویه‌ی منافع ملی نگاه کنیم، نه از زاویه‌های جناحی و گروهی

رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار جمعی از رأی اولی‌ها و خانواده‌های شهدا: در داخل هم بعضی نسبت به انتخابات بی‌التفاطی میکنند. ما باید به انتخابات از زاویه‌ی منافع ملی نگاه کنیم، نه از زاویه‌های جناحی و گروهی منافع ملی را ملاحظه کنید. اگر انتخابات ضعیف باشد همه ضرر میکنند، نه اینکه یک عده‌ای ضرر کند، یک عده‌ای از ضعیف بودن انتخابات سود ببرند. هر کس ایران را دوست دارد، هر کس کشور خودش و ملت خودش و امنیت خودش را دوست دارد بداند که اگر انتخابات ضعیف برگزار بشود هیچ کس سود نمی‌برد همه ضرر میکنند، همه ضربه می‌خورند. ۱۴۰۲/۱۲/۰۹

شرکت در انتخابات، کاری آسان اما با نتایج بزرگ است

انداختن رأی به صندوق یک کاری است آسان با نتایج بزرگ، یک کار آسان شرکت در انتخابات کار سختی که نیست، یک کار آسانی است هیچ مایه‌ای هم ندارد. اما نتایجش، نتایج بزرگی است.

کسانی که دیگران را به عدم حضور در انتخابات تشویق میکنند بیشتر فکر کنند/ در رأی دادن احتمال فایده وجود دارد اما در رأی ندادن هیچ احتمال فایده‌ای وجود ندارد

 آن کسانی که متأسفانه هم خودشان اظهار بی‌میلی میکنند، هم دیگران را تشویق میکنند به عدم حضور اینها به نظر من یک قدری بیشتر فکر کنند روی این قضایا، رأی‌ ندادن هیچ فایده‌ای ندارد.

یعنی در رأی دادن احتمال فایده وجود دارد در رأی ندادن هیچ احتمال فایده‌ای وجود ندارد. رأی ندادن هیچ دستاوردی ندارد. اما رأی دادن حالا بنده که میگویم حتماً دستاورد دارد آن کسی که تردید دارد بگوید احتمالاً دستاورد دارد. رأی ندادن بعضی‌ها مشکلی از کشور را حل نمیکند. بلکه ضرر هم میکنند چون بالاخره اگر شما رأی ندهی یک کس دیگر یک نفر دیگر رأی میدهد آن کسی که شما میخواهی انتخاب نشود ممکن است انتخاب بشود. شما اگر رأی دادی ممکن است جلوی او را بگیری.

جوانان در میدان انتخابات هم میتوانند پیشران باشند / هم خودشان شرکت کنند، هم دیگران را تشویق به شرکت کنند

شما جوانها خیلی‌هایتان رأی‌اولی هستید. در همه‌ی میدانها من خیلی اعتقاد دارم به نسل جوان خودمان، در همه‌ی میدانها جوانها پیشرانند، پیشروند، شوق‌انگیزند، در این میدان هم جوانها میتوانند پیشرو باشند، پیشران باشند،‌ شوق‌آفرین باشند.

هم خود جوانها همه شرکت کنند، هم دیگران را تشویق به شرکت کنند.

هرکس ایران را دوست دارد باید در انتخابات فعال باشد /  حضور در انتخابات دشمنان را مأیوس میکند

من عرضم این است هرکس ایران را دوست دارد، هرکس جمهوری اسلامی را دوست دارد، هرکس انقلاب را دوست دارد، هرکس قدرت ملی را دوست دارد، هرکس پیشرفت را دوست دارد باید در انتخابات فعال باشد، شرکت پرشور در انتخابات بایستی انجام بدهد.

انتخابات یک فرصت است از این فرصت باید استفاده کرد هم به نفع کشور است هم دشمنان کشور را مأیوس میکند. امثال سیاستمداران آمریکا و سی.آی.ای و نمیدانم صهیونیستهای خبیث ظالم و دیگران که چهارچشمی نشسته‌اند مسائل ما را دانه دانه رصد میکنند اینها را مأیوس میکند حضور در انتخابات دشمنان را مأیوس میکند.

خصوصیات اصلح اینهاست: تقید دینی، اصرار بیشتر بر استقلال کشور، عقیده جدی به مبارزه‌ی با فساد، جدیت نسبت به منافع ملّی و کنار گذاشتن تعصبات جناحی/ در نوشتن اسامی نامزدهای مورد انتخاب براساس فهرستهای انتخاباتی، هر مقداری ممکن است باید دقت کرد

یک سؤالی در مورد اصلح می‌شود؛ اصلح را شما میخواهید انتخاب کنید. اصلح کیست؟ کسی است که صلاحیت بیشتری دارد. بنده اینجا دو سه ملاک را ذکر کردم. هر کسی که در تقید به دین، تقید به عمل دینی و تشرع دینی بهتر و جلوتر باشد. هر کسی نسبت به استقلال کشور و آویزان نشدن کشور به این و آن قدرت دنیا، اصرار بیشتری داشته باشد.

هر کسی به مبارزه‌ی با فساد به طور جدّی عقیده داشته باشد که با فساد باید مبارزه کرد. هر کسی نسبت به منافع ملّی جدی‌تر است. یعنی حاضر است منافع شخصی خودش را قربانی کند در مقابل منافع ملّی.

هر کسی این خصوصیات را داشته باشد آن اصلح است. مسئله‌ی دین مسئله‌ی استقلال مسئله‌ی مبارزه‌ی با فساد، مسئله‌ی منافع ملّی؛ تعصبات جناحی را بگذارند کنار در قضایای مختلف ببینند چه چیزی مناسب با منافع ملی است و مایه‌ی عزّت کشور و آسایش کشور و پیشرفت کشور است. آن را ترجیح بدهند.

حالا مثلاً بنده که بخواهم رأی بدهم خب مثلاً فهرست تهران را می‌آوردند فهرست‌های مختلفی هست همه را که آدم نمی‌شناسد. بعضی‌ها را انسان می‌شناسد بعضی‌ها را از این و آن می‌پرسد بعضی‌ها را به افرادی که معرفی کردند اطمینان میکند یک مثلاً فرض کنید که مجموعه‌ای را به عنوان نامزدهای مورد انتخاب انسان می‌نویسد اسم‌شان را به صندوق می‌اندازد. هر مقداری که ممکن هست در این زمینه بایستی دقّت کرد.

مسئله غزه هم اسلام را و هم فرهنگ و تمدن غربی را به دنیا معرفی کرد / کار فضاحت سیاست‌های خلاف بشری آمریکا به جایی می‌رسد که حتی وجدان جوان تربیت شده در آن فرهنگ آزرده می‌شود

مسئله‌ غزه هم اسلام را به دنیا معرفی کرد، هم فرهنگ و تمدن غربی را معرفی کرد.

کار فضاحت سیاست‌های خلاف بشری آمریکا و اینها به جایی می‌رسد که شنیدید آن افسر نیروی نظامی آمریکا خودش را آتش می‌زند. [افسر] نیروی هوایی خودش را آتش می‌زند. یعنی حتی آن جوانی که در آن فرهنگ تربیت شده حتی برای او سنگین می‌آید حتی وجدان آن آزرده می‌شود. البته به جای یک نفر هزار نفر باید خودشان را آتش می‌زدند.

غرق در فسادبودن نمیگذارد. حالا یک نفر تصادفاً وجدانش بیدار شده خودش را آتش زده. یعنی فرهنگ غربی خودش را معرفی کرد، خودش را عریان کرد، خودش را لو داد که چه قدر فاسد است، چه قدر منحرف است، چه قدر ظالم است.

 

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها